اثربخشی فعالیت‌های موسیقیایی بر کارکردهای اجرایی دانش‌آموزان با کم‌توانی ذهنی خفیف

مجید ابراهیم پور؛ زهرا ایزدی

دوره 9، شماره 33 ، اردیبهشت 1398، ، صفحه 169-201

https://doi.org/10.22054/jpe.2019.26673.1658

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی فعالیت های موسیقیایی بر کارکردهای اجرایی دانش آموزان با کم توانی ذهنی خفیف انجام شد. این پژوهش از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون و گروه گواه بود. جامعه آماری شامل دانش آموزان با کم توانی ذهنی آموزش پذیر 14-11 ساله در دو مدرسه استثنایی شهر کرج در سال تحصیلی 96-1395بود. از میان جامعه آماری، 30 دانش ...  بیشتر

اثربخشی آموزش برنامه‌ی سال‌های باورنکردنی بر مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان کم توان ذهنی

عادل محمدزاده؛ امیر قمرانی

دوره 7، شماره 25 ، فروردین 1396، ، صفحه 97-119

https://doi.org/10.22054/jpe.2017.22413.1576

چکیده
  پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی برنامه‌ی سال‌های باورنکردنی بر مهارت‌های اجتماعی کودکان با کم‌توانی‌ذهنی خفیف انجام شد. این پژوهش از نوع نیمه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون همراه گروه گواه بود. جامعه‌ آماری پژوهش کلیه‌ی دانش آموزان 11-6 سال با کم‌توانی‌ذهنی را شامل می‌شد که در سال تحصیلی 96-95 در مدارس استثنایی شهرستان ...  بیشتر