تأثیر آموزش ادراک زمان شنیداری بر افزایش مهارت حذف واج در دانش‌آموزان با اختلال یادگیری ویژه در خواندن

حسن یعقوبی؛ صابر زروان؛ عزت اله احمدی

دوره 12، شماره 46 ، تیر 1401، ، صفحه 173-193

https://doi.org/10.22054/jpe.2022.60704.2320

چکیده
  خواندن یکی از روش‌های کسب معلومات و دانش انسان است، هر فردی در اجتماع مجبور است تعدادی نوشته را بخواند، در اکثر جوامع سواد خواندن و نوشتن کلید موفقیت آموزشی است. ازآنجاکه یکی از عوامل تأثیرگذار بر خواندن ادراک شنیداری ‌است، پژوهش حاضر باهدف تأثیر آموزش ادراک ‌زمان‌شنیداری بر ارتقا مهارت حذف واج دانش‌آموزان پسر چهارم ابتدایی با ...  بیشتر

اثربخشی روش حسی اسنوزلن بر نشانگان اتیسم در کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم

زهرا زارع خلیلی؛ مهران سلیمانی؛ قربان همتی علمدارلو؛ حسن یعقوبی

دوره 11، شماره 42 ، تیر 1400، ، صفحه 59-82

https://doi.org/10.22054/jpe.2021.57349.2262

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر روش حسی اسنوزلن بر نشانگان کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم انجام شد. روش پژوهش نیمه آزمایشی و از طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش حاضر همه کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم بودند که از بین آنها نمونه‌ایی با حجم 30 نفر به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه ...  بیشتر