تدوین و روایی بسته توانمندسازی مهارت‌های پیش‌کلامی (‌ارتباطی) ویژه کودکان با اختلال عصب-تحولی: مطالعه موردی کودکان با اختلال اُتیسم

سعید رضایی؛ عسگر چوبداری

دوره 11، شماره 44 ، دی 1400، ، صفحه 85-113

https://doi.org/10.22054/jpe.2022.61406.2333

چکیده
  این پژوهش باهدف تدوین و روایی‌یابی بسته توانمندسازی مهارت‌های پیش‌کلامی (ارتباطی) برای کودکان با اختلال اُتیسم انجام شده است. روش پژوهش از نوع پژوهش کیفی و کمی به‌صورت توصیفی-تحلیلی انجام شده است. در بخش پژوهش کیفی، از روش تحلیل محتوای کیفی از نوع استقرایی استفاده شده است. برای تحلیل محتوای کیفی از جستجوی نظام‌مند مقالات، پایان‌نامه‌ها ...  بیشتر

اثربخشی آموزش والدین آدلری(گام) بر کاهش تعارضات مادر ـ فرزندی در نوجوانان دختر

مهدی خان آبادی؛ عسگر چوبداری

دوره 11، شماره 42 ، تیر 1400، ، صفحه 111-132

https://doi.org/10.22054/jpe.2021.47680.2067

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر بخشی آموزش والدگری آدلری بر کاهش تعارضات مادر ـ فرزندی در نوجوانان دختر انجام شده است. روش تحقیق از نوع شبه آزمایشی است و طرحی که از آن استفاده شده، طرح «پیش آزمون ـ پس آزمون با گروه گواه» است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه ی دا نش آموزان دختر پایه ی اول و دوم دبیرستان شهر اردکان در سال 97-1396 است که سن ...  بیشتر