نقش واسطه‌ای مشارکت والدین در رابطه شرم از داشتن فرزند با اختلال یادگیری و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری

زهرا نقش؛ زهرا رمضانی خمسی؛ سمیرا وکیلی

دوره 12، شماره 46 ، تیر 1401، ، صفحه 1-22

https://doi.org/10.22054/jpe.2022.65169.2401

چکیده
  مشارکت والدین در خانه در خصوص یادگیری و موفقیت کودکان با اختلال یادگیری از عوامل ضروری است. هدف پژوهش حاضر بررسی نقش واسطه‌ای مشارکت والدین در رابطه بین شرم از داشتن فرزند با اختلال یادگیری و عملکرد دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری است. 140 دانش‌آموز با اختلال یادگیری از کلیه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شهر تهران در سال تحصیلی 1398-1399 ...  بیشتر

تاثیر برنامه خانواده‌محور مبتنی بر بازی‌های شناختی بر حافظه کاری و عملکرد ریاضی دانش‌آموزان با اختلال ریاضی

لیلا کاشانی وحید؛ سمیرا وکیلی؛ حوریه بخشی تکانلو

دوره 10، شماره 38 ، تیر 1399، ، صفحه 143-168

https://doi.org/10.22054/jpe.2020.50454.2119

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر برنامه خانواده محور مبتنی بر بازی‌های شناختی برحافظه کاری و عملکرد ریاضی دانش‌آموزان دبستانی با اختلال ریاضی انجام شد. در قالب یک طرح شبه آزمایشی با پیش‌آزمون- پس‌آزمون همراه با گروه گواه، از بین دانش‌آموزان پسر پایه چهارم تا ششم مدارس ابتدایی منطقه شش تهران بر اساس نمره هوشبهر متوسط و کسب نمره حداقل ...  بیشتر

تأثیر آموزش ایمن‌سازی در پیشگیری ازآسیب جنسی در دختران نوبالغ کم‌توان ذهنی

شهین علیایی‌زند؛ سمیرا وکیلی

دوره 2، شماره 8 ، بهمن 1391، ، صفحه 55-76

چکیده
  پژوهش حاضر به منظور بررسی تأثیر آموزش ایمن‌سازی درپیشگیری از آسیب جنسی دختران نوبالغ کم‌توان ذهنی آموزش‌پذیر انجام شده است. روش این پژوهش نیمه آزمایشی و جامعه آماری را تمامی مراکز آموزشی دخترانه کم‌توان ذهنی شهر تهران تشکیل می‌دهند که 64 مرکز می‌باشد. واحدهای نمونه‌برداری شامل چهارمرکز آموزشی دخترانه کم‌توان ذهنی است که با استفاده ...  بیشتر