%0 Journal Article %T مقایسه هوش هیجانی و سبک‌های دلبستگی دانش‌آموزان تیزهوش و عادی دوره متوسطه زاهدان %J روانشناسی افراد استثنایی %I دانشگاه علامه طباطبائی %Z 2252-0031 %A جناآبادی, حسین %A سرحدی, مهدیه %D 2014 %\ 12/22/2014 %V 4 %N 16 %P 159-170 %! مقایسه هوش هیجانی و سبک‌های دلبستگی دانش‌آموزان تیزهوش و عادی دوره متوسطه زاهدان %K هوش هیجانی %K سبک‌های دلبستگی %K دانش‌آموزان تیزهوش و عادی %R %X   پژوهش حاضر باهدفمقایسههوش هیجانی و سبک‌های دلبستگی دانش‌آموزان تیزهوش و عادی دوره متوسطه شهرستان زاهدان در سال تحصیلی 91-90 انجام شد.روش پژوهش از نوعمقطعیمقایسه‌ای بود که به شیوه نمونه‌گیری تصادفی تعداد240دانش‌آموزتیزهوش و عادی دوره متوسطه شهر زاهداناز طریق پرسشنامه‌هایهوش هیجانی و سبک دلبستگی مورد مطالعه قرار گرفتند. داده‌ها از طریق آزمون‌های تی برای گروه‌های مستقل با کمک نرم افزارspss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته‌ها نشان داد: دانش‌آموزان تیزهوش در مقایسه با دانش‌آموزان عادیتیزهوشهوش هیجانی بالاتری دارند،ازنظرسبک‌های دلبستگی، دانش‌آموزان تیزهوش سبک دلبستگی ایمن و دانش‌آموزان عادی سبک‌های دلبستگی اجتنابی و دوسوگرا را داشتند. با توجه به یافته‌ها آموزش هوش هیجانی و سبک دلبستگی ایمن به دانش‌آموزان به‌ویژهدانش‌آموزان عادی توصیه می‌گردد.   %U https://jpe.atu.ac.ir/article_1456_fc6c920150dc799cc4e813c4bb46e055.pdf