%0 Journal Article %T اثربخشی الگودهی ویدئویی بر ارتباط چشمی و تعاملات اجتماعی کودکان با اختلال‌های طیف اتیستیک %J روانشناسی افراد استثنایی %I دانشگاه علامه طباطبائی %Z 2252-0031 %A محمدپور, وهاب %A باباپور خیرالدین, جلیل %A بخشی پور, عباس %A محمود علیلو, مجید %D 2014 %\ 09/23/2014 %V 4 %N 15 %P 114-131 %! اثربخشی الگودهی ویدئویی بر ارتباط چشمی و تعاملات اجتماعی کودکان با اختلال‌های طیف اتیستیک %K الگودهی ویدئویی %K ارتباط چشمی %K تعاملات اجتماعی %K اختلال‌های طیف اتیستیک %R %X هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی الگودهی ویدئویی بر ارتباط چشمی و تعاملات اجتماعی کودکان با اختلال‌های طیف اتیستیک بود. روش پژوهش آزمایشی تک آزمودنی بود. جامعه آماری شامل همه کودکان با اختلال‌های طیف اتیستیک شهر تبریز بود. نمونه شامل چهار کودک (2 پسر و 2 دختر) 6 تا 10 سال با اختلال‌های طیف اتیستیک بودند که به شیوه در دسترس از مرکز ویژه کودکان اتیستیک انتخاب شدند. از طرح خطوط پایه چندگانه برای هر آزمودنی استفاده شد و برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، از تحلیل نموداری استفاده شد. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها نشان داد که روش الگودهی ویدئویی بر ارتباط چشمی و تعاملات اجتماعی آزمودنی‌ها تأثیر دارد. %U https://jpe.atu.ac.ir/article_301_747a9250035b00939a0e5d26362268cb.pdf