ا

  • ابراهیمی‌، لیلا مقایسۀ ویژگی‏های شخصیتی و میزان سازگاری مادران دانش‏آموزان عقب ماندۀ ذهنی و عادی شهر تهران سال 88-1387 [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 153-167]

  • ابراهیمی قوام، صغری بررسی کــارکـردهای اجـــرایی استـــدلال، بـــرنامه ریزی ـ سازمان‏دهی و حافظـۀ کاری در دانش‏آموزان با و بدون اختلال ریاضی در مقطع ابتدایی استان تهران [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 21-42]

  • ابوالقاسمی، عباس پذیرش همسالان در دانش‌آموزان پسر پایۀ دوم راهنمایی با نارسایی‌های یادگیری ویژه و دانش‌آموزان با پیشرفت تحصیلی متفاوت [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 77-98]

  • احمدی، پریچهر اثربخشی روش چند حسی فرنالد بر نارساخوانی دانش آموزان پایة دوم ابتدائی شهر تبریز (مطالعة موردی) [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 135-157]

  • احمدی، پریچهر مقایسۀ اثربخشی روش پس‏خوراند زیستی و روش چندحسی فرنالد در درمان اختلال نارساخوانی [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 117-147]

  • ارجمندنیا، علی‏اکبر شناسایی نقش عوامل تنش‌زای دوران بارداری در ابتلای کودکان به اختلال کاستی توجه و بیش‌فعالی [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 1-20]

  • ارجمندنیا، علی اکبر رابطة سبک‏های مقابله‏ای و حمایت اجتماعی ادراک شده با مقیاس‏های بهزیستی روانی در بین والدین با کودکان استثنایی و عادی شهر کرمانشاه در سال 1389* [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 1-26]

  • اسدی گندمانی، رقیه دلبستگی عمومی والدین و نظریۀ ذهن دانش‏آموزان کم‏توان ذهنی [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 99-116]

  • اسماعیلی، علی اثر بخشی افزایش علاقة اجتماعی در کاهش علائم کودکان 8 تا 11 ساله مبتلا به اختلال نارسایی توجه - بیش فعالی شهر ارومیه [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 95-134]

  • اصغر کاکو جویباری، علی مقایسة شیوه‏های فرزندپروری مادران دانش آموزان پسر 7 تا 9 سال دورة ابتدایی با اختلال لجبازی- نافرمانی و عادی در شهرستان ایلام [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 95-114]

  • افروز، غلامعلی رابطة سبک‏های مقابله‏ای و حمایت اجتماعی ادراک شده با مقیاس‏های بهزیستی روانی در بین والدین با کودکان استثنایی و عادی شهر کرمانشاه در سال 1389* [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 1-26]

  • امیرافشاری، شیدا شناسایی نقش عوامل تنش‌زای دوران بارداری در ابتلای کودکان به اختلال کاستی توجه و بیش‌فعالی [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 1-20]

ب

  • بحرینیان، سیدعبدالمجید مقایسۀ ویژگی‏های شخصیتی و میزان سازگاری مادران دانش‏آموزان عقب ماندۀ ذهنی و عادی شهر تهران سال 88-1387 [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 153-167]

  • به ‏پژوه، احمد پیش‌بینی نشانه‏های سلامت‌روانی بر اساس تاب‏آوری در خواهران و برادران نوجوان دانش‌‌آموزان با کم‌توانی ذهنی شهر شیراز در سال تحصیلی 91-1390 [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 21-46]

  • به‌پژوه، احمد شناسایی نقش عوامل تنش‌زای دوران بارداری در ابتلای کودکان به اختلال کاستی توجه و بیش‌فعالی [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 1-20]

ج

  • جانه، مژده بررسی کــارکـردهای اجـــرایی استـــدلال، بـــرنامه ریزی ـ سازمان‏دهی و حافظـۀ کاری در دانش‏آموزان با و بدون اختلال ریاضی در مقطع ابتدایی استان تهران [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 21-42]

  • جعفری، مسعود بررسی رابطة دلبستگی به خدا و سلامت روان در والدین کودکان استثنایی و عادی شهر همدان سال تحصیلی 1388-1387 [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 1-20]

  • جلالی، محمدرضا مقایسۀ شکل‏گیری مفهوم در دانش‏آموزان 17- 5 سال با و بدون نقص شنوایی در شهرستان قزوین، سال 1387 [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 99-124]

ح

  • حاجی علیزاده، کبری مقایسۀ ویژگی‏های شخصیتی و میزان سازگاری مادران دانش‏آموزان عقب ماندۀ ذهنی و عادی شهر تهران سال 88-1387 [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 153-167]

  • حداد کاشانی، محمد بررسی ملاک‌های دوستی و دوست‏یابی افراد سندرم داون24-14 سال و مقایسۀ آن با سایر گروه‏های عقب‏ماندۀ ذهنی آموزش‏پذیر [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 27-42]

  • حسین‏ خانزاده، عباسعلی پیش‏بینی رفتار سازشی دانش‏آموزان کم‏توان ذهنی خفیف بر اساس سبک فرزندپروری مادران در شهر شیراز سال 91-1390 [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 97-114]

  • حسن پور، امین بررسی رابطة دلبستگی به خدا و سلامت روان در والدین کودکان استثنایی و عادی شهر همدان سال تحصیلی 1388-1387 [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 1-20]

  • حسن پور، لیلا مقایسۀ شکل‏گیری مفهوم در دانش‏آموزان 17- 5 سال با و بدون نقص شنوایی در شهرستان قزوین، سال 1387 [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 99-124]

خ

  • خانجانی، زینب اثربخشی روش چند حسی فرنالد بر نارساخوانی دانش آموزان پایة دوم ابتدائی شهر تبریز (مطالعة موردی) [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 135-157]

  • خانجانی، زینب مقایسۀ اثربخشی روش پس‏خوراند زیستی و روش چندحسی فرنالد در درمان اختلال نارساخوانی [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 117-147]

د

  • دلاور، علی تأثیر آموزش راهبردهای شناختی و شناختی ـ فراشناختی بر عملکرد حل مسأله و رفتار سازشی دانش‏آموزان کم‏توان ذهنی [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 99-116]

  • دورودیان، زهرا بررسی ملاک‌های دوستی و دوست‏یابی افراد سندرم داون24-14 سال و مقایسۀ آن با سایر گروه‏های عقب‏ماندۀ ذهنی آموزش‏پذیر [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 27-42]

ر

  • رضایی جمالویی، حسن پذیرش همسالان در دانش‌آموزان پسر پایۀ دوم راهنمایی با نارسایی‌های یادگیری ویژه و دانش‌آموزان با پیشرفت تحصیلی متفاوت [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 77-98]

  • رضایی دهنوی، صدیقه بررسی مقایسه‏ای اثربخشی آموزش‏های گروهی عزت نفس، خودکارآمدی و انگیزش پیشرفت بر عزت نفس زنان با معلولیت جسمی ـ حرکتی 35-18 اصفهان سال 1387 [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 65-98]

ز

  • زارعی زوارکی، اسماعیل تأثیر آموزشی چندرسانه‏ای بر میزان یادگیری و یادداری ریاضی دانش آموزان دختر کم توان ذهنی پایۀ چهارم شهر اراک [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 1-20]

  • زاهد، عادل پذیرش همسالان در دانش‌آموزان پسر پایۀ دوم راهنمایی با نارسایی‌های یادگیری ویژه و دانش‌آموزان با پیشرفت تحصیلی متفاوت [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 77-98]

  • زمانلو، خدیجه بررسی میزان شیوع کودک آزاری و نیز پیش‌بینی آن از طریق بررسی افسردگی و اضطراب والدین، سبک‏های دلبستگی و سلامت روانی نوجوانان پسر آنان [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 145-166]

س

  • ستوده، مریم شیوع نشانه‌های اختلال‌نارسایی‌توجه/ بیش‌فعالی در دانش‌آموزان تیزهوش دورة راهنمایی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال90- 1389  [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 61-94]

  • سعدی پور، اسماعیل تأثیر آموزش راهبردهای شناختی و شناختی ـ فراشناختی بر عملکرد حل مسأله و رفتار سازشی دانش‏آموزان کم‏توان ذهنی [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 99-116]

  • سیف، دیبا الگوی پیش‏بینی احساس تنهایی بر مبنای تعامل معلم با دانش‏آموز و ابعاد ادراک شایستگی در میان نوجوانان با و بدون نقص بینایی [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 43-64]

  • سیف، دیبا پیش‏بینی ابعاد خلاقیت بر اساس جهت‏گیری‏های هدف در درس ریاضی در میان دانش‏آموزان دبیرستان‏های پرورش استعدادهای درخشان، نمونۀ دولتی و عادی در سال تحصیلی 90- 1389 [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 71-96]

  • سیف نراقی، مریم بررسی رابطة دلبستگی به خدا و سلامت روان در والدین کودکان استثنایی و عادی شهر همدان سال تحصیلی 1388-1387 [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 1-20]

  • سیف نراقی، مریم بررسی ملاک‌های دوستی و دوست‏یابی افراد سندرم داون24-14 سال و مقایسۀ آن با سایر گروه‏های عقب‏ماندۀ ذهنی آموزش‏پذیر [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 27-42]

  • سیف نراقی، مریم تأثیر آموزش راهبردهای شناختی و شناختی ـ فراشناختی بر عملکرد حل مسأله و رفتار سازشی دانش‏آموزان کم‏توان ذهنی [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 99-116]

ش

  • شجاعی، ستاره پیش‌بینی نشانه‏های سلامت‌روانی بر اساس تاب‏آوری در خواهران و برادران نوجوان دانش‌‌آموزان با کم‌توانی ذهنی شهر شیراز در سال تحصیلی 91-1390 [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 21-46]

  • شریفی درآمدی، پرویز بررسی و مقایسة سرعت پردازش اطلاعات شنیداری در نوجوانان نابینا و بینای 16- 14 سال شهر تهران، سال 1390 [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 47-60]

  • شریفی درآمدی، پرویز مقایسۀ بینش هیجانی، میزان عزت نفس و افسردگی در دختران بزه‏دیده و بزه‏ندیده 15 تا 18 سال شهر تهران در سال 90-1389 [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 115-132]

  • شریفی درآمدی، پرویز دلبستگی عمومی والدین و نظریۀ ذهن دانش‏آموزان کم‏توان ذهنی [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 99-116]

  • شکوهی یکتا، محسن پیش‌بینی نشانه‏های سلامت‌روانی بر اساس تاب‏آوری در خواهران و برادران نوجوان دانش‌‌آموزان با کم‌توانی ذهنی شهر شیراز در سال تحصیلی 91-1390 [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 21-46]

  • شوشتری، مژگان اثربخشی آموزش برنامۀ فراشناخت پانورا و فیلیپو بر بهبود عملکرد حل مسأله و دانش و مهارت فراشناخت دانش‌آموزان با نارسایی ویژه در ریاضی [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 125-144]

  • شوشتری، مژگان اثربخشی آموزش حرکات ورزش ایروبیک بر میزان توجه دیداری و شنیداری دانش‏آموزان پسر پیش دبستانی با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی شهر اصفهان 1389-1388 [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 133-152]

ص

  • صادق خانی، اسدالله مقایسة شیوه‏های فرزندپروری مادران دانش آموزان پسر 7 تا 9 سال دورة ابتدایی با اختلال لجبازی- نافرمانی و عادی در شهرستان ایلام [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 95-114]

  • صالحی، لیلی الگوی پیش‏بینی احساس تنهایی بر مبنای تعامل معلم با دانش‏آموز و ابعاد ادراک شایستگی در میان نوجوانان با و بدون نقص بینایی [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 43-64]

ع

  • عابدی، احمد اثربخشی آموزش برنامۀ فراشناخت پانورا و فیلیپو بر بهبود عملکرد حل مسأله و دانش و مهارت فراشناخت دانش‌آموزان با نارسایی ویژه در ریاضی [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 125-144]

  • عابدی، احمد اثربخشی آموزش حرکات ورزش ایروبیک بر میزان توجه دیداری و شنیداری دانش‏آموزان پسر پیش دبستانی با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی شهر اصفهان 1389-1388 [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 133-152]

  • علیایی‌زند، شهین تأثیر آموزش ایمن‌سازی در پیشگیری ازآسیب جنسی در دختران نوبالغ کم‌توان ذهنی [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 55-76]

  • علی اکبری دهکردی، مهناز مقایسة شیوه‏های فرزندپروری مادران دانش آموزان پسر 7 تا 9 سال دورة ابتدایی با اختلال لجبازی- نافرمانی و عادی در شهرستان ایلام [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 95-114]

  • علیزاده، حمید بررسی کــارکـردهای اجـــرایی استـــدلال، بـــرنامه ریزی ـ سازمان‏دهی و حافظـۀ کاری در دانش‏آموزان با و بدون اختلال ریاضی در مقطع ابتدایی استان تهران [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 21-42]

  • علیزاده، حمید تدوین برنامۀ آموزش والدین برای خانواده‌های دارای فرزندان با اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی و تأثیر آن برکاهش نشانه‌ها و کارکرد خانواده* [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 43-70]

غ

  • غباری، باقر پیش‌بینی نشانه‏های سلامت‌روانی بر اساس تاب‏آوری در خواهران و برادران نوجوان دانش‌‌آموزان با کم‌توانی ذهنی شهر شیراز در سال تحصیلی 91-1390 [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 21-46]

  • غباری بناب، باقر شناسایی نقش عوامل تنش‌زای دوران بارداری در ابتلای کودکان به اختلال کاستی توجه و بیش‌فعالی [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 1-20]

  • غریبی، فرزانه تأثیر آموزشی چندرسانه‏ای بر میزان یادگیری و یادداری ریاضی دانش آموزان دختر کم توان ذهنی پایۀ چهارم شهر اراک [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 1-20]

ف

  • فتح اله پور، لیلا اثربخشی روش چند حسی فرنالد بر نارساخوانی دانش آموزان پایة دوم ابتدائی شهر تبریز (مطالعة موردی) [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 135-157]

  • فتح‌اله‌پور، لیلا مقایسۀ اثربخشی روش پس‏خوراند زیستی و روش چندحسی فرنالد در درمان اختلال نارساخوانی [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 117-147]

  • فرشچی، فاطمه پیش‏بینی رفتار سازشی دانش‏آموزان کم‏توان ذهنی خفیف بر اساس سبک فرزندپروری مادران در شهر شیراز سال 91-1390 [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 97-114]

ق

  • قادری نجف آبادی، مریم اثربخشی آموزش برنامۀ فراشناخت پانورا و فیلیپو بر بهبود عملکرد حل مسأله و دانش و مهارت فراشناخت دانش‌آموزان با نارسایی ویژه در ریاضی [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 125-144]

  • قاسمی داوری، لیلا مقایسۀ بینش هیجانی، میزان عزت نفس و افسردگی در دختران بزه‏دیده و بزه‏ندیده 15 تا 18 سال شهر تهران در سال 90-1389 [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 115-132]

  • قدمی، مجید بررسی مبانی نظری رویکرد جداسازی در آموزش و پرورش استثنایی ایران [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 77-98]

  • قربانعلی پور، مسعود اثر بخشی افزایش علاقة اجتماعی در کاهش علائم کودکان 8 تا 11 ساله مبتلا به اختلال نارسایی توجه - بیش فعالی شهر ارومیه [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 95-134]

  • قره خانی، احمد بررسی رابطة دلبستگی به خدا و سلامت روان در والدین کودکان استثنایی و عادی شهر همدان سال تحصیلی 1388-1387 [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 1-20]

ک

  • کاظمی، فرشته اثربخشی آموزش حرکات ورزش ایروبیک بر میزان توجه دیداری و شنیداری دانش‏آموزان پسر پیش دبستانی با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی شهر اصفهان 1389-1388 [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 133-152]

  • کاکابرایی، کیوان رابطة سبک‏های مقابله‏ای و حمایت اجتماعی ادراک شده با مقیاس‏های بهزیستی روانی در بین والدین با کودکان استثنایی و عادی شهر کرمانشاه در سال 1389* [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 1-26]

گ

  • گلشنی، فرشته اثربخشی آموزش برنامۀ فراشناخت پانورا و فیلیپو بر بهبود عملکرد حل مسأله و دانش و مهارت فراشناخت دانش‌آموزان با نارسایی ویژه در ریاضی [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 125-144]

  • گلشنی منزه، فرشته اثربخشی آموزش حرکات ورزش ایروبیک بر میزان توجه دیداری و شنیداری دانش‏آموزان پسر پیش دبستانی با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی شهر اصفهان 1389-1388 [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 133-152]

  • گنجی، کامران شیوع نشانه‌های اختلال‌نارسایی‌توجه/ بیش‌فعالی در دانش‌آموزان تیزهوش دورة راهنمایی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال90- 1389  [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 61-94]

م

  • مالمیر، مریم بررسی و مقایسة سرعت پردازش اطلاعات شنیداری در نوجوانان نابینا و بینای 16- 14 سال شهر تهران، سال 1390 [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 47-60]

  • محمدی آریا، علیرضا تأثیر آموزش راهبردهای شناختی و شناختی ـ فراشناختی بر عملکرد حل مسأله و رفتار سازشی دانش‏آموزان کم‏توان ذهنی [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 99-116]

  • مرادی، اعظم بررسی مقایسه‏ای اثربخشی آموزش‏های گروهی عزت نفس، خودکارآمدی و انگیزش پیشرفت بر عزت نفس زنان با معلولیت جسمی ـ حرکتی 35-18 اصفهان سال 1387 [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 65-98]

  • مرادی، اعظم پیش‏بینی رفتار سازشی دانش‏آموزان کم‏توان ذهنی خفیف بر اساس سبک فرزندپروری مادران در شهر شیراز سال 91-1390 [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 97-114]

  • میکاییلی، نیلوفر بررسی میزان شیوع کودک آزاری و نیز پیش‌بینی آن از طریق بررسی افسردگی و اضطراب والدین، سبک‏های دلبستگی و سلامت روانی نوجوانان پسر آنان [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 145-166]

  • مهدویان، هوشنگ اثربخشی روش چند حسی فرنالد بر نارساخوانی دانش آموزان پایة دوم ابتدائی شهر تبریز (مطالعة موردی) [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 135-157]

  • مهدویان، هوشنگ مقایسۀ اثربخشی روش پس‏خوراند زیستی و روش چندحسی فرنالد در درمان اختلال نارساخوانی [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 117-147]

ن

  • نادری، عزت الله بررسی ملاک‌های دوستی و دوست‏یابی افراد سندرم داون24-14 سال و مقایسۀ آن با سایر گروه‏های عقب‏ماندۀ ذهنی آموزش‏پذیر [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 27-42]

  • نریمانی، محمد پذیرش همسالان در دانش‌آموزان پسر پایۀ دوم راهنمایی با نارسایی‌های یادگیری ویژه و دانش‌آموزان با پیشرفت تحصیلی متفاوت [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 77-98]

  • نسائیان، عباس دلبستگی عمومی والدین و نظریۀ ذهن دانش‏آموزان کم‏توان ذهنی [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 99-116]

  • نیوشا، بهشته شیوع نشانه‌های اختلال‌نارسایی‌توجه/ بیش‌فعالی در دانش‌آموزان تیزهوش دورة راهنمایی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال90- 1389  [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 61-94]

و

  • وکیلی، سمیرا تأثیر آموزش ایمن‌سازی در پیشگیری ازآسیب جنسی در دختران نوبالغ کم‌توان ذهنی [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 55-76]

ه

  • هاشمی، تورج اثربخشی روش چند حسی فرنالد بر نارساخوانی دانش آموزان پایة دوم ابتدائی شهر تبریز (مطالعة موردی) [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 135-157]

  • هاشمی، تورج مقایسۀ اثربخشی روش پس‏خوراند زیستی و روش چندحسی فرنالد در درمان اختلال نارساخوانی [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 117-147]

  • هاشمی گرجی، ام‏البنین مقایسۀ ویژگی‏های شخصیتی و میزان سازگاری مادران دانش‏آموزان عقب ماندۀ ذهنی و عادی شهر تهران سال 88-1387 [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 153-167]

  • همتی علمدارلو، قربان پیش‏بینی رفتار سازشی دانش‏آموزان کم‏توان ذهنی خفیف بر اساس سبک فرزندپروری مادران در شهر شیراز سال 91-1390 [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 97-114]