نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آسیب بینایی مقایسه سبک‌های یادگیری در دانشجویان نابینا و بینا [دوره 4، شماره 13، 1393، صفحه 15-27]
  • آموزش بازداری پاسخ طراحی برنامۀ مداخلهای مبتنی بر آموزش بازداری پاسخ و بررسی اثر‌بخشی آن بر نشانه‌های اختلال نارسایی توجه‌-‌بیش-فعالی [دوره 4، شماره 16، 1393، صفحه 77-96]
  • آموزش تقلید متقابل تأثیر روش آموزش تقلید متقابل بر بهبود نشانگان در کودکان اتیستیک [دوره 4، شماره 13، 1393، صفحه 47-64]
  • آموزش تقلید متقابل تاثیر روش آموزش تقلید متقابل بر بهبود نشانگان کودکان با اختلال درخودماندگی [دوره 4، شماره 16، 1393، صفحه 1-19]
  • آموزش مثبت‌نگری اثر بخشی آموزش مثبت‌نگری بر افزایش شادکامی و سخت‌رویی مادران دارای فرزند نابینا [دوره 4، شماره 16، 1393، صفحه 97-116]
  • آموزش مهارت‌های زندگی تأثیر آموزش مهارت‌های زندگی بر شادکامی مادران کودکان کم‌توان‌ذهنی [دوره 4، شماره 13، 1393، صفحه 118-129]

ا

  • اتیستیک اثربخشی آموزش بازشناسی هیجان‌ها بر مهارت‌های اجتماعی کودکان اتیستیک عملکرد بالا [دوره 4، شماره 15، 1393، صفحه 73-90]
  • اتیستیک نقش راهبردهای مقابله با تنیدگی و رضایت‌مندی زناشویی بر سلامت عمومی مادران کودکان اتیستیک [دوره 4، شماره 15، 1393، صفحه 91-113]
  • اتیستیک مقایسۀ مؤلفه‌های کیفیت خواب در والدین کودکان اتیستیک، کم‌توان‌ذهنی و عادی [دوره 4، شماره 13، 1393، صفحه 29-46]
  • اتیستیک بررسی تفاوت توجه به چهره‌های هیجانی واقعی و گرافیکی در کودکان اتیستیک و عادی [دوره 4، شماره 15، 1393، صفحه 1-16]
  • اتیستیک با عملکرد بالا اثربخشی مداخله نظریه ذهن و مهارت‌های اجتماعی بر کفایت اجتماعی کودکان اتیسم [دوره 4، شماره 15، 1393، صفحه 37-56]
  • اتیسم اثربخشی موسیقی درمانی بر رفتار‌های کلیشه‌ای، رفتارهای آسیب به خود و رفتار‌های پرخاشگرانه‌ی کودکان اتیستیک [دوره 4، شماره 15، 1393، صفحه 132-149]
  • اتیسم بررسی مقایسه‌ای تأثیر داستان‌های اجتماعی با محتوای انسانی و محتوای بی‌جان بر مشارکت و همکاری کودکان مبتلابه سندرم آسپرگر [دوره 4، شماره 16، 1393، صفحه 37-55]
  • اختلال شخصیت بررسی سیر تحولی وتوزیع فراوانی اختلال‌های شخصیت و صفات شخصیتی در بین اعضای خویشاوند یک فامیل و نقش آن در رفتار [دوره 4، شماره 14، 1393، صفحه 151-200]
  • اختلال کمبود توجه / بیش فعالی پرسشنامه کمبود توجه / بیش فعالی دانشجویان نادو ـ نسخه فارسی [دوره 4، شماره 16، 1393، صفحه 57-76]
  • اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی انگیزه پیشرفت در دانش‌آموزان دارای اختلال نارسایی‌توجه/ بیش فعالی با و بدون مصرف ریتالین و گروه عادی [دوره 4، شماره 16، 1393، صفحه 21-36]
  • اختلال نارسایی توجه‌-‌بیش‌فعالی طراحی برنامۀ مداخلهای مبتنی بر آموزش بازداری پاسخ و بررسی اثر‌بخشی آن بر نشانه‌های اختلال نارسایی توجه‌-‌بیش-فعالی [دوره 4، شماره 16، 1393، صفحه 77-96]
  • اختلال نارسایی‌توجه- بیش‌فعالی بررسی و مقایسه رابطه حافظه کاری و حافظه کاذب در دانش آموزان با و بدون اختلال نارسایی توجه- بیش فعالی [دوره 4، شماره 13، 1393، صفحه 66-80]
  • اختلال‌های یادگیری مقایسه برتری طرفی مغز در کودکان با و بدون اختلال‌های یادگیری [دوره 4، شماره 14، 1393، صفحه 1-18]
  • اختلال‌های طیف اتیستیک اثربخشی الگودهی ویدئویی بر ارتباط چشمی و تعاملات اجتماعی کودکان با اختلال‌های طیف اتیستیک [دوره 4، شماره 15، 1393، صفحه 114-131]
  • اختلال هماهنگی رشدی اثربخشی روش مداخلهای تحریک حسی بر بهبود میزان مهارتهای حرکتی در دانشآموزان کم‌توان‌ذهنی با اختلال هماهنگی رشدی [دوره 4، شماره 14، 1393، صفحه 63-82]
  • ارتباط چشمی اثربخشی الگودهی ویدئویی بر ارتباط چشمی و تعاملات اجتماعی کودکان با اختلال‌های طیف اتیستیک [دوره 4، شماره 15، 1393، صفحه 114-131]
  • ارزیابی ارزیابی کیفی و کمی مفهوم خرد بر اساس تحلیل عاملی غیرخطی [دوره 4، شماره 13، 1393، صفحه 81-102]
  • اسکیزوتایپال (ناجور) بررسی سیر تحولی وتوزیع فراوانی اختلال‌های شخصیت و صفات شخصیتی در بین اعضای خویشاوند یک فامیل و نقش آن در رفتار [دوره 4، شماره 14، 1393، صفحه 151-200]
  • اضطراب اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی بر کاهش اضطراب و افسردگی افراد با ناتوانی جسمی [دوره 4، شماره 14، 1393، صفحه 104-126]
  • افسردگی اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی بر کاهش اضطراب و افسردگی افراد با ناتوانی جسمی [دوره 4، شماره 14، 1393، صفحه 104-126]
  • الگودهی ویدئویی اثربخشی الگودهی ویدئویی بر ارتباط چشمی و تعاملات اجتماعی کودکان با اختلال‌های طیف اتیستیک [دوره 4، شماره 15، 1393، صفحه 114-131]

ب

  • با اختلال اتیسم بررسی تأثیر درمان ویبروآکوستیک موزیک بر کاهش رفتار چالش‌انگیز افراد با اختلال اتیسم [دوره 4، شماره 15، 1393، صفحه 187-204]
  • بازشناسی هیجان‌ها اثربخشی آموزش بازشناسی هیجان‌ها بر مهارت‌های اجتماعی کودکان اتیستیک عملکرد بالا [دوره 4، شماره 15، 1393، صفحه 73-90]
  • برتری طرفی مقایسه برتری طرفی مغز در کودکان با و بدون اختلال‌های یادگیری [دوره 4، شماره 14، 1393، صفحه 1-18]
  • برنامۀ مداخلهای طراحی برنامۀ مداخلهای مبتنی بر آموزش بازداری پاسخ و بررسی اثر‌بخشی آن بر نشانه‌های اختلال نارسایی توجه‌-‌بیش-فعالی [دوره 4، شماره 16، 1393، صفحه 77-96]
  • بینا مقایسه مؤلفه های خودکارآمدپنداری بین نوجوانان پسر کم‌بینا و بینا [دوره 4، شماره 13، 1393، صفحه 1-14]

پ

  • پژواک گویی بررسی اثربخشی تکرار گفتار بر پژواک گویی و رفتارهای چالش انگیز در میان کودکان اتیستیک [دوره 4، شماره 15، 1393، صفحه 57-72]

ت

  • تحریک حسی اثربخشی روش مداخلهای تحریک حسی بر بهبود میزان مهارتهای حرکتی در دانشآموزان کم‌توان‌ذهنی با اختلال هماهنگی رشدی [دوره 4، شماره 14، 1393، صفحه 63-82]
  • تحصیلات تأثیر جایگاه شغلی و تحصیلات بر کیفیت زندگی والدین دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی [دوره 4، شماره 13، 1393، صفحه 103-118]
  • تحلیل محتوا بررسی مؤلفه‌های هوش‌ چندگانه گاردنر در کتاب‌های درسی دوره پیش‌حرفه‌ای دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی [دوره 4، شماره 14، 1393، صفحه 39-62]
  • تیزهوشان رابطه بین باورهای خودکارآمدی معلم و ادراک دانش‌آموز ازجو کلاس با راهبردهای خودتنظیمی یادگیری دانش‌آموزان ومقایسه آن در دانش‌آموزان دختر پایه اول متوسطه مدارس تیزهوشان وعادی شهر تهران [دوره 4، شماره 14، 1393، صفحه 104-126]
  • تعاملات اجتماعی اثربخشی الگودهی ویدئویی بر ارتباط چشمی و تعاملات اجتماعی کودکان با اختلال‌های طیف اتیستیک [دوره 4، شماره 15، 1393، صفحه 114-131]
  • تکرار گفتار بررسی اثربخشی تکرار گفتار بر پژواک گویی و رفتارهای چالش انگیز در میان کودکان اتیستیک [دوره 4، شماره 15، 1393، صفحه 57-72]
  • توجه بررسی تفاوت توجه به چهره‌های هیجانی واقعی و گرافیکی در کودکان اتیستیک و عادی [دوره 4، شماره 15، 1393، صفحه 1-16]

ج

  • جایگاه شغلی تأثیر جایگاه شغلی و تحصیلات بر کیفیت زندگی والدین دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی [دوره 4، شماره 13، 1393، صفحه 103-118]
  • جو کلاس رابطه بین باورهای خودکارآمدی معلم و ادراک دانش‌آموز ازجو کلاس با راهبردهای خودتنظیمی یادگیری دانش‌آموزان ومقایسه آن در دانش‌آموزان دختر پایه اول متوسطه مدارس تیزهوشان وعادی شهر تهران [دوره 4، شماره 14، 1393، صفحه 104-126]

چ

  • چند رسانه آموزشی تأثیرچندرسانه‌ای آموزشی علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی بر میزان یادگیری و یادداری دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی [دوره 4، شماره 14، 1393، صفحه 83-103]
  • چهره‌های گرافیکی/ واقعی بررسی تفاوت توجه به چهره‌های هیجانی واقعی و گرافیکی در کودکان اتیستیک و عادی [دوره 4، شماره 15، 1393، صفحه 1-16]
  • چهره­های هیجانی بررسی تفاوت توجه به چهره‌های هیجانی واقعی و گرافیکی در کودکان اتیستیک و عادی [دوره 4، شماره 15، 1393، صفحه 1-16]

ح

  • حافظه‌کاذب بررسی و مقایسه رابطه حافظه کاری و حافظه کاذب در دانش آموزان با و بدون اختلال نارسایی توجه- بیش فعالی [دوره 4، شماره 13، 1393، صفحه 66-80]
  • حافظه‌کاری بررسی و مقایسه رابطه حافظه کاری و حافظه کاذب در دانش آموزان با و بدون اختلال نارسایی توجه- بیش فعالی [دوره 4، شماره 13، 1393، صفحه 66-80]

خ

  • خرد ارزیابی کیفی و کمی مفهوم خرد بر اساس تحلیل عاملی غیرخطی [دوره 4، شماره 13، 1393، صفحه 81-102]
  • خودکارآمدی رابطه بین باورهای خودکارآمدی معلم و ادراک دانش‌آموز ازجو کلاس با راهبردهای خودتنظیمی یادگیری دانش‌آموزان ومقایسه آن در دانش‌آموزان دختر پایه اول متوسطه مدارس تیزهوشان وعادی شهر تهران [دوره 4، شماره 14، 1393، صفحه 104-126]

د

  • داستان‌های اجتماعی با محتوای انسانی و بی‌جان بررسی مقایسه‌ای تأثیر داستان‌های اجتماعی با محتوای انسانی و محتوای بی‌جان بر مشارکت و همکاری کودکان مبتلابه سندرم آسپرگر [دوره 4، شماره 16، 1393، صفحه 37-55]
  • دانش‌آموزان رابطه بین باورهای خودکارآمدی معلم و ادراک دانش‌آموز ازجو کلاس با راهبردهای خودتنظیمی یادگیری دانش‌آموزان ومقایسه آن در دانش‌آموزان دختر پایه اول متوسطه مدارس تیزهوشان وعادی شهر تهران [دوره 4، شماره 14، 1393، صفحه 104-126]
  • دانش‌آموزان مقایسه قضاوت اخلاقی در دانش‌آموزان با و بدون کم‌توانی‌ذهنی [دوره 4، شماره 16، 1393، صفحه 117-137]
  • دانش‌آموزان تیزهوش و عادی مقایسه هوش هیجانی و سبک‌های دلبستگی دانش‌آموزان تیزهوش و عادی دوره متوسطه زاهدان [دوره 4، شماره 16، 1393، صفحه 159-170]
  • دانش‌آموزانکم‌توان‌ذهنی تأثیرچندرسانه‌ای آموزشی علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی بر میزان یادگیری و یادداری دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی [دوره 4، شماره 14، 1393، صفحه 83-103]
  • دانش‌آموزانکم‌توان‌ذهنی بررسی مؤلفه‌های هوش‌ چندگانه گاردنر در کتاب‌های درسی دوره پیش‌حرفه‌ای دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی [دوره 4، شماره 14، 1393، صفحه 39-62]
  • دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی اثربخشی روش مداخلهای تحریک حسی بر بهبود میزان مهارتهای حرکتی در دانشآموزان کم‌توان‌ذهنی با اختلال هماهنگی رشدی [دوره 4، شماره 14، 1393، صفحه 63-82]
  • دانشجو مقایسه سبک‌های یادگیری در دانشجویان نابینا و بینا [دوره 4، شماره 13، 1393، صفحه 15-27]
  • دانشجویان پرسشنامه کمبود توجه / بیش فعالی دانشجویان نادو ـ نسخه فارسی [دوره 4، شماره 16، 1393، صفحه 57-76]
  • درخودماندگی تاثیر روش آموزش تقلید متقابل بر بهبود نشانگان کودکان با اختلال درخودماندگی [دوره 4، شماره 16، 1393، صفحه 1-19]
  • دوره پیش‌حرفه‌ای بررسی مؤلفه‌های هوش‌ چندگانه گاردنر در کتاب‌های درسی دوره پیش‌حرفه‌ای دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی [دوره 4، شماره 14، 1393، صفحه 39-62]

ذ

  • ذهن‌خوانی اثر آموزش حالت‌های ذهنی بر نظریه‌ذهن دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی [دوره 4، شماره 16، 1393، صفحه 123-158]

ر

  • راهبرد خودتنظیمی تاثیر آموزش راهبرد خودتنظیمی بر نشانه‌های نارسایی‌توجه و عملکرد ریاضی دانش‌آموزان با اختلال نارسایی‌توجه [دوره 4، شماره 13، 1393، صفحه 131-148]
  • راهبردهای خودتنظیمی رابطه بین باورهای خودکارآمدی معلم و ادراک دانش‌آموز ازجو کلاس با راهبردهای خودتنظیمی یادگیری دانش‌آموزان ومقایسه آن در دانش‌آموزان دختر پایه اول متوسطه مدارس تیزهوشان وعادی شهر تهران [دوره 4، شماره 14، 1393، صفحه 104-126]
  • راهبردهای مقابله با تنیدگی نقش راهبردهای مقابله با تنیدگی و رضایت‌مندی زناشویی بر سلامت عمومی مادران کودکان اتیستیک [دوره 4، شماره 15، 1393، صفحه 91-113]
  • رضایت‌مندی زناشویی نقش راهبردهای مقابله با تنیدگی و رضایت‌مندی زناشویی بر سلامت عمومی مادران کودکان اتیستیک [دوره 4، شماره 15، 1393، صفحه 91-113]
  • رفتار بررسی سیر تحولی وتوزیع فراوانی اختلال‌های شخصیت و صفات شخصیتی در بین اعضای خویشاوند یک فامیل و نقش آن در رفتار [دوره 4، شماره 14، 1393، صفحه 151-200]
  • رفتار چالش‌انگیز بررسی تأثیر درمان ویبروآکوستیک موزیک بر کاهش رفتار چالش‌انگیز افراد با اختلال اتیسم [دوره 4، شماره 15، 1393، صفحه 187-204]
  • رفتارهای چالش انگیز بررسی اثربخشی تکرار گفتار بر پژواک گویی و رفتارهای چالش انگیز در میان کودکان اتیستیک [دوره 4، شماره 15، 1393، صفحه 57-72]

ژ

  • ژنتیک بررسی سیر تحولی وتوزیع فراوانی اختلال‌های شخصیت و صفات شخصیتی در بین اعضای خویشاوند یک فامیل و نقش آن در رفتار [دوره 4، شماره 14، 1393، صفحه 151-200]

س

  • ساختار عاملی پرسشنامه کمبود توجه / بیش فعالی دانشجویان نادو ـ نسخه فارسی [دوره 4، شماره 16، 1393، صفحه 57-76]
  • سبک یادگیری مقایسه سبک‌های یادگیری در دانشجویان نابینا و بینا [دوره 4، شماره 13، 1393، صفحه 15-27]
  • سبک‌های دلبستگی مقایسه هوش هیجانی و سبک‌های دلبستگی دانش‌آموزان تیزهوش و عادی دوره متوسطه زاهدان [دوره 4، شماره 16، 1393، صفحه 159-170]
  • سخت‌رویی اثر بخشی آموزش مثبت‌نگری بر افزایش شادکامی و سخت‌رویی مادران دارای فرزند نابینا [دوره 4، شماره 16، 1393، صفحه 97-116]
  • سیر تحولی بررسی سیر تحولی وتوزیع فراوانی اختلال‌های شخصیت و صفات شخصیتی در بین اعضای خویشاوند یک فامیل و نقش آن در رفتار [دوره 4، شماره 14، 1393، صفحه 151-200]
  • سلامت عمومی نقش راهبردهای مقابله با تنیدگی و رضایت‌مندی زناشویی بر سلامت عمومی مادران کودکان اتیستیک [دوره 4، شماره 15، 1393، صفحه 91-113]
  • سندرم آسپرگر بررسی مقایسه‌ای تأثیر داستان‌های اجتماعی با محتوای انسانی و محتوای بی‌جان بر مشارکت و همکاری کودکان مبتلابه سندرم آسپرگر [دوره 4، شماره 16، 1393، صفحه 37-55]

ش

  • شادکامی تأثیر آموزش مهارت‌های زندگی بر شادکامی مادران کودکان کم‌توان‌ذهنی [دوره 4، شماره 13، 1393، صفحه 118-129]
  • شادکامی اثر بخشی آموزش مثبت‌نگری بر افزایش شادکامی و سخت‌رویی مادران دارای فرزند نابینا [دوره 4، شماره 16، 1393، صفحه 97-116]

ع

  • عقب‌مانده‌ذهنی اثر آموزش حالت‌های ذهنی بر نظریه‌ذهن دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی [دوره 4، شماره 16، 1393، صفحه 123-158]
  • علوم تجربی تأثیرچندرسانه‌ای آموزشی علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی بر میزان یادگیری و یادداری دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی [دوره 4، شماره 14، 1393، صفحه 83-103]

ق

  • قضاوت اخلاقی مقایسه قضاوت اخلاقی در دانش‌آموزان با و بدون کم‌توانی‌ذهنی [دوره 4، شماره 16، 1393، صفحه 117-137]

ک

  • کیفی ارزیابی کیفی و کمی مفهوم خرد بر اساس تحلیل عاملی غیرخطی [دوره 4، شماره 13، 1393، صفحه 81-102]
  • کفایت اجتماعی اثربخشی مداخله نظریه ذهن و مهارت‌های اجتماعی بر کفایت اجتماعی کودکان اتیسم [دوره 4، شماره 15، 1393، صفحه 37-56]
  • کیفیت خواب مقایسۀ مؤلفه‌های کیفیت خواب در والدین کودکان اتیستیک، کم‌توان‌ذهنی و عادی [دوره 4، شماره 13، 1393، صفحه 29-46]
  • کیفیت زندگی تأثیر جایگاه شغلی و تحصیلات بر کیفیت زندگی والدین دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی [دوره 4، شماره 13، 1393، صفحه 103-118]
  • کمی ارزیابی کیفی و کمی مفهوم خرد بر اساس تحلیل عاملی غیرخطی [دوره 4، شماره 13، 1393، صفحه 81-102]
  • کم‌بینا مقایسه مؤلفه های خودکارآمدپنداری بین نوجوانان پسر کم‌بینا و بینا [دوره 4، شماره 13، 1393، صفحه 1-14]
  • کم‌توان‌ذهنی تأثیر جایگاه شغلی و تحصیلات بر کیفیت زندگی والدین دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی [دوره 4، شماره 13، 1393، صفحه 103-118]
  • کم‌توان‌ذهنی مقایسۀ مؤلفه‌های کیفیت خواب در والدین کودکان اتیستیک، کم‌توان‌ذهنی و عادی [دوره 4، شماره 13، 1393، صفحه 29-46]
  • کم‌توانی‌ذهنی مقایسه مشکلات رفتاری کودکان پیش‌دبستانی با و بدون کم‌توانی‌ذهنی [دوره 4، شماره 14، 1393، صفحه 19-38]
  • کم‌توانی‌ذهنی مقایسه قضاوت اخلاقی در دانش‌آموزان با و بدون کم‌توانی‌ذهنی [دوره 4، شماره 16، 1393، صفحه 117-137]
  • کودکان مقایسۀ مؤلفه‌های کیفیت خواب در والدین کودکان اتیستیک، کم‌توان‌ذهنی و عادی [دوره 4، شماره 13، 1393، صفحه 29-46]
  • کودکان مقایسه برتری طرفی مغز در کودکان با و بدون اختلال‌های یادگیری [دوره 4، شماره 14، 1393، صفحه 1-18]
  • کودکان تاثیر روش آموزش تقلید متقابل بر بهبود نشانگان کودکان با اختلال درخودماندگی [دوره 4، شماره 16، 1393، صفحه 1-19]
  • کودکان اتیستیک بررسی اثربخشی تکرار گفتار بر پژواک گویی و رفتارهای چالش انگیز در میان کودکان اتیستیک [دوره 4، شماره 15، 1393، صفحه 57-72]
  • کودکان اتیستیک اثربخشی روش درمان با کمک حیوانات بر بهبود نشانه‌های کودکان اتیستیک [دوره 4، شماره 15، 1393، صفحه 150-169]
  • کودکان اتیستیک تأثیر روش آموزش تقلید متقابل بر بهبود نشانگان در کودکان اتیستیک [دوره 4، شماره 13، 1393، صفحه 47-64]
  • کودکان پیش‌دبستانی مقایسه مشکلات رفتاری کودکان پیش‌دبستانی با و بدون کم‌توانی‌ذهنی [دوره 4، شماره 14، 1393، صفحه 19-38]

م

  • مادران اثر بخشی آموزش مثبت‌نگری بر افزایش شادکامی و سخت‌رویی مادران دارای فرزند نابینا [دوره 4، شماره 16، 1393، صفحه 97-116]
  • مادران کودکان کم‌توان‌ذهنی تأثیر آموزش مهارت‌های زندگی بر شادکامی مادران کودکان کم‌توان‌ذهنی [دوره 4، شماره 13، 1393، صفحه 118-129]
  • مرزی بررسی سیر تحولی وتوزیع فراوانی اختلال‌های شخصیت و صفات شخصیتی در بین اعضای خویشاوند یک فامیل و نقش آن در رفتار [دوره 4، شماره 14، 1393، صفحه 151-200]
  • مشارکت و همکاری بررسی مقایسه‌ای تأثیر داستان‌های اجتماعی با محتوای انسانی و محتوای بی‌جان بر مشارکت و همکاری کودکان مبتلابه سندرم آسپرگر [دوره 4، شماره 16، 1393، صفحه 37-55]
  • مشکلات رفتاری اثربخشی موسیقی درمانی بر رفتار‌های کلیشه‌ای، رفتارهای آسیب به خود و رفتار‌های پرخاشگرانه‌ی کودکان اتیستیک [دوره 4، شماره 15، 1393، صفحه 132-149]
  • مشکلات رفتاری مقایسه مشکلات رفتاری کودکان پیش‌دبستانی با و بدون کم‌توانی‌ذهنی [دوره 4، شماره 14، 1393، صفحه 19-38]
  • معلم رابطه بین باورهای خودکارآمدی معلم و ادراک دانش‌آموز ازجو کلاس با راهبردهای خودتنظیمی یادگیری دانش‌آموزان ومقایسه آن در دانش‌آموزان دختر پایه اول متوسطه مدارس تیزهوشان وعادی شهر تهران [دوره 4، شماره 14، 1393، صفحه 104-126]
  • مقاله شناسی مقاله شناسی 15 شماره فصلنامه افراد استثنایی [دوره 4، شماره 16، 1393، صفحه 200-201]
  • میل-باور اثر آموزش حالت‌های ذهنی بر نظریه‌ذهن دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی [دوره 4، شماره 16، 1393، صفحه 123-158]
  • مهارت‌های اجتماعی اثربخشی مداخله نظریه ذهن و مهارت‌های اجتماعی بر کفایت اجتماعی کودکان اتیسم [دوره 4، شماره 15، 1393، صفحه 37-56]
  • مهارت‌های اجتماعی اثربخشی آموزش بازشناسی هیجان‌ها بر مهارت‌های اجتماعی کودکان اتیستیک عملکرد بالا [دوره 4، شماره 15، 1393، صفحه 73-90]
  • مهارتهای حرکتی اثربخشی روش مداخلهای تحریک حسی بر بهبود میزان مهارتهای حرکتی در دانشآموزان کم‌توان‌ذهنی با اختلال هماهنگی رشدی [دوره 4، شماره 14، 1393، صفحه 63-82]
  • مهارت‏های زندگی اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی بر کاهش اضطراب و افسردگی افراد با ناتوانی جسمی [دوره 4، شماره 14، 1393، صفحه 104-126]
  • موسیقی‌درمانی اثربخشی موسیقی درمانی بر رفتار‌های کلیشه‌ای، رفتارهای آسیب به خود و رفتار‌های پرخاشگرانه‌ی کودکان اتیستیک [دوره 4، شماره 15، 1393، صفحه 132-149]

ن

  • نابینا مقایسه سبک‌های یادگیری در دانشجویان نابینا و بینا [دوره 4، شماره 13، 1393، صفحه 15-27]
  • نابینا اثر بخشی آموزش مثبت‌نگری بر افزایش شادکامی و سخت‌رویی مادران دارای فرزند نابینا [دوره 4، شماره 16، 1393، صفحه 97-116]
  • ناتوانی جسمی اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی بر کاهش اضطراب و افسردگی افراد با ناتوانی جسمی [دوره 4، شماره 14، 1393، صفحه 104-126]
  • نارسایی حساب تاثیر آموزش راهبرد خودتنظیمی بر نشانه‌های نارسایی‌توجه و عملکرد ریاضی دانش‌آموزان با اختلال نارسایی‌توجه [دوره 4، شماره 13، 1393، صفحه 131-148]
  • نشانگان تأثیر روش آموزش تقلید متقابل بر بهبود نشانگان در کودکان اتیستیک [دوره 4، شماره 13، 1393، صفحه 47-64]
  • نشانگان درخودماندگی تاثیر روش آموزش تقلید متقابل بر بهبود نشانگان کودکان با اختلال درخودماندگی [دوره 4، شماره 16، 1393، صفحه 1-19]
  • نشانه‌ها اثربخشی روش درمان با کمک حیوانات بر بهبود نشانه‌های کودکان اتیستیک [دوره 4، شماره 15، 1393، صفحه 150-169]
  • نظریه ذهن اثربخشی مداخله نظریه ذهن و مهارت‌های اجتماعی بر کفایت اجتماعی کودکان اتیسم [دوره 4، شماره 15، 1393، صفحه 37-56]

و

  • واژگان کلیدی: خودکارآمدپنداری مقایسه مؤلفه های خودکارآمدپنداری بین نوجوانان پسر کم‌بینا و بینا [دوره 4، شماره 13، 1393، صفحه 1-14]
  • والدین تأثیر جایگاه شغلی و تحصیلات بر کیفیت زندگی والدین دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی [دوره 4، شماره 13، 1393، صفحه 103-118]
  • ویبروآکوستیک موزیک بررسی تأثیر درمان ویبروآکوستیک موزیک بر کاهش رفتار چالش‌انگیز افراد با اختلال اتیسم [دوره 4، شماره 15، 1393، صفحه 187-204]

ه

  • هوش‌های چندگانه گاردنر بررسی مؤلفه‌های هوش‌ چندگانه گاردنر در کتاب‌های درسی دوره پیش‌حرفه‌ای دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی [دوره 4، شماره 14، 1393، صفحه 39-62]
  • هوش هیجانی مقایسه هوش هیجانی و سبک‌های دلبستگی دانش‌آموزان تیزهوش و عادی دوره متوسطه زاهدان [دوره 4، شماره 16، 1393، صفحه 159-170]

ی

  • یادداری تأثیرچندرسانه‌ای آموزشی علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی بر میزان یادگیری و یادداری دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی [دوره 4، شماره 14، 1393، صفحه 83-103]
  • یادگیری تأثیرچندرسانه‌ای آموزشی علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی بر میزان یادگیری و یادداری دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی [دوره 4، شماره 14، 1393، صفحه 83-103]