تقیان، ح.، قاسمی، غ.، و صادقی، م. (1396). تاثیر هشت هفته تمرینات ترکیبی (قدرتی و تعادلی) بر تعادل (ایستا و پویا) و پرخاشگری کودکان پسر 7 تا 14 ساله کمتوان ذهنی آموزش پذیر. فصلنامه علمی - پژوهشی طب توانبخشی، 6 (3)، 174-181.
حداد کاشانی، م.، نادری، ع. ا.، سیف نراقی، م.، و دورودیان، ز. (1391). بررسی ملاکهای دوستی و دوستیابی افراد سندرم داون 24-14 سال و مقایسۀ آن با سایر گروههای عقبماندۀ ذهنی آموزشپذیر. روانشناسی افراد استثنایی، 2(7)، 27-42.
رویتوند غیاثوند، ن.، و امیری مجد، م. (1397). اثربخشی نرمافزار شناختی کاپیتان لاگ بر حافظۀ فعال دانشآموزان دارای ناتوانیهای یادگیری. توانمندسازی کودکان استثنایی، 9(3)، 5-15.
سبزی، ا.، دامن پاک، س.، و ططری حسن گاویار، م. (1398). اثر دوازده جلسه تمرینات تحریک دهلیزی بر عملکرد تعادلی کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی. فصلنامه علمی - پژوهشی طب توانبخشی، 8 (3)، 1-8.
سیف نراقی، م.، و نادری، ع. (1393). روانشناسیوآموزش کودکاناستثنایی. تهران: انتشارات ارسباران.
صادقی، ا.، ربیعی، م.، و عابدی، م. (1394). رواسازی و اعتباریابی چهارمین ویرایش مقیاس هوش وکسلر کودکان. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 7 (28)، 377-386.
طیب لی، م.، پزشک، ش.، هاشمی آذر، ژ.، و جلالی، ی. (1395). مقایسه عملکرد عصبروانشناختی بزرگسالان مبتلابه نشانگان داون با و بدون بیماری آلزایمر. روانشناسی افراد استثنایی، 6 (22)، 41-55.
کرمی، ا. (1396). مقیاس هوش وکسلر کودکان ویرایش پنجم (WISC-V). تهران. انتشارات روان سنجی.
میرزائی، خ. (1388). پژوهش، پژوهشگری وپژوهش نامه نویسی. تهران: جامعه شناسان
Abdelkarim, O. , Ammar, A. , Chtourou, H. , Wagner, M. , Knisel, E. , Hökelmann, A. , & Bös, K. (2017). Relationship between motor and cognitive learning abilities among primary school-aged children. Alexandria Journal of Medicine, 53(4), 325-331.
Au, J. , Sheehan, E. , Tsai, N. , Duncan, G. J. , Buschkuehl, M. , & Jaeggi, S. M. (2015). Improving fluid intelligence with training on working memory: a meta-analysis. Psychon Bull Rev, 22(2), 366-377.
Canivez, G. L., Watkins, M. W., & Dombrowski, S. C. (2017). Structural validity of the Wechsler Intelligence Scale for Children–Fifth Edition: Confirmatory factor analyses with the 16 primary and secondary subtests. Psychological Assessment, 29(4), 458.
Carr, J. (2005). Stability and change in cognitive ability over the life span: a comparison of populations with and without Down's syndrome. Journal of Intellectual Disability Research, 49(12), 915-928.
Chandrasekeran, A. , Rajesh, S. K. , & Srinivasan, T. (2014). Effect of repetitive yogic squats with specific hand position (Thoppukaranam) on selective attention and psychological states. International journal of yoga, 7(1), 76.
Dandashi, A. , Karkar, A. G. , Saad, S. , Barhoumi, Z. , Al-Jaam, J. , & El Saddik, A. (2015). Enhancing the cognitive and learning skills of children with intellectual disability through physical activity and edutainment games. International Journal of Distributed Sensor Networks, 11(6), 165165.
Daugherty, A. M. , Zwilling, C. , Paul, E. J. , Sherepa, N. , Allen, C. , Kramer, A. F. , Barbey, A. K. (2018). Multi-modal fitness and cognitive training to enhance fluid intelligence. Intelligence, 66, 32-43.
Donnelly, J. E. , Hillman, C. H. , Castelli, D. , Etnier, J. L. , Lee, S. , Tomporowski, P. , Szabo-Reed, A. N. (2016). Physical activity, fitness, cognitive function, and academic achievement in children: a systematic review. Medicine and science in sports and exercise, 48(6), 1197.
Duarte, C. P. , Covre, P. , Braga, A. C. , & de Macedo, E. C. (2011). Visuospatial support for verbal short-term memory in individuals with Down syndrome. Res Dev Disabil, 32((5)), 1918-1923.
Flanagan, D. P. , & Alfonso, V. C. (2017). Essentials of WISC-V assessment: John Wiley & Sons.
Genovese, J. E. C. , & Little, K. D. (2015). Two studies of Superbrain Yoga’s potential effect on academic performance based on the Number Facility Test. Psychology of Consciousness: Theory, Research, and Practice, 2((4)), 452-460.
Ghaeeni, S., Bahari, Z., & Khazaei AA. (2015). Effect of core stability training on static balance of the children with Down syndrome. Physical Treatments-Specific Physical Therapy Journal. 5(1):49-54.
Haber, F., & Volz, K. (2008). Therapeutic Practice. University of Medical Sciences & Medical Services Iran, Tehran.
Johnson, B., & Nelson, J. (1979). Practical measurements for evaluation in physical education. 4th Edit. Minneapolis: Burgess.
Jois, S. , & D’souza, L. (2018). The effectiveness of superbrain yoga on concentration, memory and confidence in school students. Indian Journal of Traditional Knowledge.17(4): 741-744.
Jois, S. , D’souza, L. & Moulya, R. (2018). Effectiveness of Superbrain Yoga on Short-term Memory, Visuospatial Ability and Academic Performance of Students. Indian Journal of Public Health Research & Development. 9(3):183-187.
Kempermann, G. (2008). The neurogenic reserve hypothesis: what is adult hippocampal neurogenesis good for? Trends in neurosciences, 31(4), 163-169.
Kim, S. C. , Heo, J. Y. , Shin, H. K. , & Kim, B. I. (2018). The Effects of Computerized Gaming Program on Cognition in Children with Mental Retardation: A Case Study. The Journal of Korean Physical Therapy, 30(5), 193-198..
Lewis, B. (2017). WISC-V. Encyclopedia of Autism Spectrum Disorders. Springer, 1-6.
Marnat,
G. G. , & Wright,
A. J. (2016).
Handbook of Psychological Assessment 6th Edition. Wiley, 161-173.
Redford, G., & Kinosian, I. (2008). Your brain on exercise: How breaking a sweat can make you smarter. AARP: The Magazine, 51, 26.
Reed, J. A. , Einstein, G. , Hahn, E. , Hooker, S. P. , Gross, V. P. , & Kravitz, J. (2010). Examining the impact of integrating physical activity on fluid intelligence and academic performance in an elementary school setting: a preliminary investigation. Journal of Physical Activity and Health, 7(3), 343-351.
Sarika, I. H. w. (Writer). (2018). Best Video on super brain yoga. https://www. youtube. com/watch?v=ZEt0kqRitrs.
school, G. (Writer). (2017). Best video on Super Brain Yoga- How to do super brain yoga-Part1. https://www. youtube. com/watch?v=OUMpRBz8L-k.
Siar, K. (2005). Superbrain Yoga–Improving Academic and Behavioral Performances in Adolescents. bentonlearning.org.
Smith, A. M. , Spiegler, K. M. , Sauce, B. , Wass, C. D. , Sturzoiu, T. , & Matzel, L. D. (2013). Voluntary aerobic exercise increases the cognitive enhancing effects of working memory training. Behavioural Brain Research, 256, 626-63.
Sui, M. C. K. (2005). Super Brain Yoga. (pp. 29-32). Manila, Philippines: Institute for Inner Studies. Retrieved from https://www. amazon. com/SuperBrain-Yoga-Master-Choa-Kok/dp/9710376063.
wikiHow Staff, W. H. (2019). How to Do Superbrain Yoga. Retrieved from https://www. wikihow. life/Do-Superbrain-Yoga.
Wu, J. , Ulrich, D. A. , Looper, J. , Tiernan, C. W. , & Angulo-Barroso, R. M. )2008). Strategy adoption and locomotor adjustment in obstacle clearance of newly walking toddlers with Down syndrome after different treadmill interventions. Experimental Brain Research, 186 (2), 261-272.