آریاپوران، س. (1394). مقایسهی ابراز هیجان، سواد هیجانی و خودکارآمدی اجتماعی در کودکان با و بدون ناتوانیهای یادگیری، فصلنامه ناتوانیهای یادگیری، 17(4): 7-26.
استوار، ص. رضویه، ا. (1386). روشها و مدلهای روانشناختی بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس اضطراب اجتماعی برای نوجوانان (SAS-A) جهت استفاده در ایران ، مجله روشها و مدلهای روانشناختی، 12(10)، 69-78
بقایی مقدم، گ. ملک پور، م. امیری، ش. مولوی، ح . (1390). "اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر میزان اضطراب، شادی و کنترل خشم نوجوانان با ناتوانی جسمی-حرکتی"، مجلهی علوم رفتاری، 5، 4، 310-305.
تمنائیفر، م. تولیت، و. (1394). پیشبینی اضطراب اجتماعی با توجه به صفات شخصیتی و خودکارآمدی، فصلنامه شخصیت و تفاوتهای فردی، 4(132)، 9،-115.
چگینی، ع. (1394). بررسی رابطه بین اضطراب اجتماعی و خودکار آمدی دانشجویان، دومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی پژوهشهای نوین در علوم انسانی.
رامبد، م. پیروی، ح. ساربانحسنآبادی، م. رفیعی، ف. حسینی، ف. (1387). خودکارآمدی در بیماران همودیالیزی و عوامل وابسته به آن. دانشکده مامایی و پرستاری شهید بهشتی، 18 (62)، 29-34.
رحمانیان، ز. میرزاییان، ب. حسنزاده، ر. (1390). بررسی رابطهی اضطراب اجتماعی با خودپنداره در دانشآموزان دختر پایه پنجم شهرستان جهرم، مجلهی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 5 (19)، 10-19.
رئوفی، ا. ترخان، م. قربانشیرودی، ش. نوذری، م. (1391). رابطه بین سوگیری توجه و خودکارآمدی اجتماعی با اضطراب اجتماعی در دختران مقطع متوسطه شهر ساری، پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، 2(6)، 38-27.
سجادی، ح. زنجری، ن. (1394). معلولیت (ناتوانی) در ایران: شیوع، ویژگیها و همبسته های اقتصادی و اجتماعی آن، مجله توان بخشی دورهی، 16 (1)، 84-92.
شریعتی، م. فضیلتپور، م. حسینچاری، م. (1395). نقش واسطهای خودکارآمدی اجتماعی در رابطه بین دلبستگی به گروه همسال و والدین با احساس تنهایی در دانش آموزان دبیرستانی، مجلهی مطالعات آموزش و یادگیری، ۱(۳) ۱۴-۲۳.
شیرمحمدی، ف. کاکاوند، ع. صادقی، م. جعفری جوزانی، ر. (1395). نقش میانجی تفکر ارجاعی در ارتباط بین کمالگرایی و اضطراب اجتماعی، مطالعات روانشناختی، 46 (1): 143.
عطا دخت، و. جوکارکمالآبادی، ن. (1392). نقش حمایت اجتماعی ادراک شدن در پیشبینی اختلالات روانشناختی افراد معلول جسمی حرکتی و مقایسه آن با افراد عادی، مجلهی توانبخشی، 15(3)، ۳۵-۵۵.
علوی، س. جنتی فرد، ف. (1391). رابطه بین حمایت اجتماعی و عزتنفس در گروهی از بافندگان فرش روستاهای توابع شهرستان نایین. مجلهی سلامت کار ایران، 1(9)، 8-1.
علیپور، ف. سجادی، ح. فروزان، آ. نبوی، ح. خدمتی، ا. (1388). نقش حمایتهای اجتماعی در کاهش اضطراب و افسردگی سالمندان، نشریهی سالمند، 4 (11)، 53-61.
کریمی درمنی، ح. (1393). تأکید بر خدمات توانبخشی گروههای استثنایی، تهران، انتشارات رشد.
نیسی، ع. شهنی ییلاق، م . فراشبندی، ا. (1385). بررسی رابطهی ساده و چندگانهی متغیرهای عزتنفس، اضطراب عمومی و حمایت اجتماعی ادراکشده و سرسختی روانشناختی با اضطراب اجتماعی، علوم تربیتی و روانشناسی، 2(3)، 152-137.
Bandura A. (1999). Aggression: a social learning analysis Oxford, Prentice-Hall.
Bandura A. (2006). Towards a psychology of human agency. Perspect Psychol Sci 1: 164-80.
Brown, R.L, & Turner, R.J. (2010). Physical disability and depression: clarifying racial/ethnic contrasts. J Aging Health, 22(7): 977-1000
Caprara, G. V., & Steca, P. (2005). Affective and social self-regulatory efficacy beliefs as determinants of positive thinking and happiness. European Psychologist, 10(4), 275-286.
Clark, D., & Wells, A. (1995). A cognitive model of social phobia. In R. G. Heimberg & M. R. Liebowitz (Eds.), Social phobia: Diagnosis, assessment, and treatment. New York: Guilford.
Coles, M.E., Turk, C.L., Heimberg, R.G., & Fresco, D.M. (2001). Effects of varying levels of anxiety within social situations: Relationship to memory perspective and attributions in social phobia. Behaviour Research and Therapy. 39, 651-665.
Cornman, Jennifer. C. et al., (2003). Social Ties and Perceived Support, Journal of Aging & Health, 15(4). pp: 616-44.
De Mello, M., & et al. (2012). "Low family support perception: a ‘social marker’of substance dependence"? Official Journal of the Brazilian Psychiatric Association, 34(1), 52-59.
Gaudiano BA, Herbert JD. (2007). Self-efficacy for social situations in adolescents with generalized social anxiety disorder. Behav Cogn Psychother. 52(20):209-23.
Haugland T. (2013). Stress, social support, general self-efficacy and health related quality of life in patients with neuroendocrine tumors. A cross-sectional and pilot study. PHD thesis. Department of Public Health and Primary Health Care, Faculty of Medicine and dentistry, University of Bergen.
Hughes, B.M. (2007). The Social Support at University Scale (SSUS): A brief index of social support among college students. 100:76-82
Kendall, P.C., & Chansky, T.E. (2011). considering cognition in anxiety-disordered children. J Anxiety Disord. 2(0): 167-87
La Greca, A. M. (1999). The social anxiety scales for children and adolescents. The Behavior Therapist, 22, 133 – 136.
La Greca, A. M., Dandes, S. K., Wick, P., Shaw, K., & Stone, W. L. (1988). Development of the Social Anxiety Scale for children: Reliability and concurrent validity. Journal of Clinical chid Psychology, 17, 84-91.
Landman-Peters, Karlien M.C. (2005). Gender differences in the relation between social support, problems in parent-offspring communication, and depression and anxiety, Social Sciences & Medicine; 60: 2549-59.
Lemos, V. A., Moreira Antunes, H.K., Nunes Baptista, M., Tufik, S., Túli
Lenz, A., Elizabeth, R., Shortrige, B., & Lillie, M.. (2002). Self-efficacy in nursing: research andmeasurement perspectives. New York: Spriner Publishing Co.
Mackie, M. T. Van Dam, N. Fan, J. (2013) Cognitive control and attentional functions. Journal of Brain and Cognition, 82,301-3012.
Miller, E. K., & Cohen, J. D. (2001). An integrative theory of prefrontal cortex function. Annual Review.
Morrison, A.S & Heimberg, R.G. (2013). Social anxiety and social anxiety disorder. Annu Rev Clin Psycho, 9, 74-249.
Raggi A, Leonardi M, Mantegazza R, Casale S, Fioravanti G. (2010). Social support and self-efficacy in patients with Myasthenia G ravis: a commonpathway towards positive health outcomes. NeurolSci; 31:231-5.
Sherbourne, D., & Stewart, A.L. (1991). The MOS social support survey. Sot Science Medicine, 32(6), 705-714.
Van Leeuwen, M.c., post, W.M., Van Asbeck, W.F., Vander Woude, H. V., Groot, S. Lindeman, E. (2010). Social support and Life satisfaction in spinal cord injury during and up to one year after inpatient rehabilitation. Journal of psychology, pp. 265-271. Vol 3.
Verissimo R. (2005). Emotional intelligence, social support and affect regulation. Acta Med Port, 18: 345- 52.
Vernberg, E. M., Abwender, D. A., Ewell, K. K., & Beery, S. H. (1992). Social anxiety and peer relationships in early adolescence: A prospective analysis. Journal of Clinical Child Psychology, 21.
Viar, M. A. (2009).Self-focused attention and evaluation on perceived performance in social anxiety. Distinguished Majors Thesis, University of Virginia.
Wilson JK & Rapee RM. (2005). The interpretation of negative social events in social phobia: Changes during treatment and relationship to outcome. JBehav Res Ther; 43: 373-89.
World Health Organization. World Report on Disability 2011 Geneva: World Health Organization, 2011. Rehabilitation.