داداستان، پ.، ازغدی، ع.ا.، حسنآبادی، ح. (1385). تنیدگی فرزند پروری و سلامت عمومی: پژوهشی درباره رابطه تنیدگی حاصل از والدگری با سلامت عمومی در مادران پرستار و خانهدار دارای کودکان خردسال. روانشناسی تحولی، 2(7): 171-184.
دهقانی، ی.، حکمتیان، ص.، پاسالاری، م. (1397). مقایسه امیدتحصیلی، سرزندگی تحصیلی و درگیری تحصیلی در دانشآموزان دارای اختلال یادگیری و عادی. مجله روانشناسی افراد استثنایی، 8(31): 215-236
رحمانی، پریسا؛ و محب، نعیمه. (1390). بررسی شیوههای فرزند پروری و جو عاطفی خانواده کودکان مبتلا به اضطراب فراگیر و کودکان فاقد اضطراب. مجله علوم تربیتی، 4(13): 67-78.
سلیمی، ج.، بارخدا، ج. (1397). تحلیل و رتبهبندی مهمترین مؤلفههای ناتوانی یادگیری در بین دانشآموزان، مجله ناتوانیهای یادگیری، 8(1): 42-69.
شفیعپور، س. ز.؛ شیخی، ع.؛ میرزایی، م؛ و کاظمنژاد، ا. (1392). سبکهای فرزندپروری و ارتباط آن با مشکلات رفتاری کودکان. پرستاری و مامایی جامعنگر، 76(25)، 56-49.
شیخالاسلامی، ع؛ و سیداسماعیلی، ن. (1398). اثربخشی آموزش فنون مبتنی بر ذهنآگاهی بر پریشانی روانشناختی مادران دارای فرزند با ناتوانی یادگیری خاص. مجله روانشناسی افراد استثنایی، 9(34): 183-196
فولادوند، م.، نادی، م.، عابدی، ا.، سجادیان، ا.(بیتا). اثربخشی روش والدگری کازدین بر روابط والد-کودک در دانش آموزان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابلهای. تحقیقات علوم رفتاری، 16(4): 453-465.
کاوه، م.، کرامتی، ه. (1396). اثربخشی آموزش تابآوری بر استرس فرزند پروری، رضایت زناشویی و تابآوری والدین کودکان مبتلا به ناتوانیهای یادگیری، مجله ناتوانیهای یادگیری، 6(3): 69-91.
کدیور، پ.، فرزاد و.، کاوسیان، ج.، نیکدل، ف. (1388). رواسازی پرسشنامه هیجانهای تحصیلی پکران. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 33(8): 38-8.
موللّی، گ؛ و نعمتی، ش. (1388). مشکلات فراروی والدین در پرورش فرزندان کمشنوا. مجله دانشگاه علوم پزشکی تهران، 18(2): 31-32.
Abidin, R.R. (1990). Introduction to the special issue: The stress of parenting. Journal of clinical psychology, 298-301.
Alfonso, V. C., & Flanagan, D. P. (2018). Essentials of specific learning disability identification (2nd ed.). Hoboken, NJ: Wiley.
American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, 5th Edn. Washington, DC: American Psychiatric Association.
Benson, P. R., Daley, D., Karlof, K. L., & Robison, D. (2011). Assessing expressed emotion in mothers of children with autism: The autism-specific five minute speech sample. Autism, 15(1), 65-82.
Bonifacci, P., Storti, M., Tobia, V., & Suardi, A. (2016). Specific learning disorders: A look inside children’s and parents’ psychological well-being and relationships. Journal of learning disabilities, 49(5), 532-545.
Craig, F., Operto, F. F., De Giacomo, A., Margari, L., Frolli, A., Conson, M., ... & Margari, F. (2016). Parenting stress among parents of children with neurodevelopmental disorders. Psychiatry research, 242, 121-129.
Dyson, L. (2010). Unanticipated effects of children with learning disabilities on their families. Learning Disability Quarterly, 33(1), 43-55.
Ginieri‐Coccossis, M., Rotsika, V., Skevington, S., Papaevangelou, S., Malliori, M., Tomaras, V., & Kokkevi, A. (2013). Quality of life in newly diagnosed children with specific learning disabilities (SpLD) and differences from typically developing children: a study of child and parent reports. Child: care, health and development, 39(4), 581-591.
Greenspan, S. I. & Wieder, S. (2009). Engaging autism: Using the Floortime approach to help children relate, communicate, and think. Philadelphia, PA: Merloyd Lawrence Book.
Harvey, S.T., & Taylor, J.E. (2010). A meta-analysis of the effects of psychotherapy with sexually abused children and adolescents. Clinical Psychology Review, 30(1): 517-53
Kim, Ch. & Hodges, Ch. B. (2012). Effects of an emotion control treatment on academic emotions, motivation and achievement in an online mathematics course. Instructional Science. 40(1), 173–192.
Neece, C. L. (2014). Mindfulness-Based Stress Reduction for Parents of Young Children with Developmental Delays: Implications forParental Mental Health and Child Behavior Problems. Journal of Applied Research in IntellectualDisabilities, 27, 174–186.
Peace N.R. (2012). Expressed emotion and adjustment in families with children with autism spectrum conditions [PhD Thesis]. Southampton, UK: School of Psychology, University of Southampton.
Pekrun, R., Goetz, T., Titz, W., & Perry, R. P. (2002). Academic emotions in students' self-regulated learning and achievement: A program of qualitative and quantitative research. Educational psychologist, 37(2), 91-105.
Pekrun,R.,Goetz,T.,Frenzel,AnneC.,Barchfeld,P.,andPerry,Raymond P. (2011). Measuring emotions in students’ learning and performance: The Achievement Emotions Questionnaire (AEQ). Contemporary Educational Psychology, 36, 36-48
Sadock, BJ, Sadock, VA & Ruiz, P. (2015). Kaplan & Sadock's synopsis of psychiatry, 11th edn. Wolters Kluwer, New York.
Tahmassian, K., Anari, M. A., & Fathabadi, M. (2011). The influencing factors of parenting stress in Iranian mothers. stress, 81(19.24), 19-24.
Villavicencio, F. T. & Bernardo, A. B. I. (2013). Positive academic emotions moderate the relationship between self-regulation and academic achievement. British Journal of Educational Psychology, 83, 329–340.