اسلاوین،ر. (2006).روانشناسی تربیتی. (ترجمه سیدمحمدی،ی. 1385). تهران:انتشارات روان.
ریو، ج. م. (2005).انگیزش و هیجان. (ترجمه سیدمحمدی، ی. 1389). تهران: نشر ویرایش.
جدیدی، م.شمسایی، م. مظاهری، م. خوشایی، ک.فرخی،ن.(1391). تاچهاندازههریکازمداخلاتآموزش مدیریت والدین، نروفیدبکوریتالین بر بهبوداختلالنارساییتوجه/بیشفعالی وشاخص استرس والدین تأثیر دارند.فصلنامه خانواده پژوهی، سال هشتم، شماره 29، 101.
سیف، ع. الف. (1386). روانشناسی پرورشی (ویرایش ششم). تهران: نشر دوران.
علیزاده، ح.(1385).رابطهکارکردهایعصبی-شناختیاجراییبااختلالهایرشدی.فصلنامه شناختی، شماره4، 57-7.
علیزاده،ح.(1384).تبیننظریاختلالنارساییتوجه/بیشفعالی:الگویبازداریرفتاریوماهیتخودکنترلی.پژوهشدر حیطهکودکان استثنایی 17،سال پنجم،شماره 3،348-323.
فاکر، ح.داوریآشتیانی، ر. عربگل،ف.راجزی،س.حیدریان،ط؛وعصاریان،ف.(1387). مقایسهاثربخشیریتالین واستیمدیت در درمان اختلالات بیشفعالی–کم توجهی درکودکان 12-6 ساله. فصلنامه علوم مغزو اعصاب ایران،سال هفتم،شماره 24، 303 – 297.
کرمی، الف.(1386).پرسشنامه انگیزهپیشرفت هرمنس. تهران: مرکز نشر روانسنجی.
هاشمی نصرتآباد،ت.محمودعلیلو، م. نعمتی، ف؛و رستمی،ح.(1389).مقایسهاجرایی خودتنظیمیهیجانوانگیزشدرزیرمجموعههایاختلالکمبودتوجه-بیشفعالی براساس مدلبارکلی.فصلنامهتازههایعلومشناختی، سال دوازدهم،شماره 1، 16-1.
هومن،ح.(1379).تهیهواستانداردکردنآزمونانگیزهپیشرفت.مجلهپژوهشهایروانشناختی،شماره11، 32-9.
یعقوبی، الف. علیزاده، ح؛ومرادی امین، ف.(1389).مقایسهمیزانسلامتروان،انگیزهپیشرفتوعملکرد تحصیلیدردانشآموزان دارای اختلال نارساییتوجه/بیش فعالی و دانشآموزان عادی. فصلنامه روانشناسی تربیتی، سال ششم، شماره 16، 163-147.
Atkinson,J. W.(1981).Studingpersonalityin the context of an advancemotivationalpsychology.American psychologist,36,117-128.
American Psychiatric Association.(2000).Diagnostic and statical manual ofmental Disorder.(4thed.Revised). Washington, Dc:Author.
Barkley, R.A.(1997).Behavioral inhibition, Sustained attention, & executive functions:Constructing a unifying theory of ADHD. Psychological Bulletin, 121, 65-94.
Biederman,J.& Rohde,L.A.(2007).the World wide prevalence ADHD:A systematic reviewand meta- regression analysis.American Journal ofpsychiatry,164(6), 942-948.
Evans. T.D.(2005).The tools of encouragement.the international child andyauthcarenetwork.Issue.
Hunter. M.(2010).Synergy between behavioral andpharmacologic interventionsforADHD.ScienceDaily.RetrivedSeptember11,2010,Fromhttp:www Sciencedaily.com/releases2010/04/10040125719.htm.
Karen,L.Rutler,B.smitt,H.(2005).The effects of gender of grade level onthemotivational-need ofAchievement. Journal of family and consumer sciencesEducation.23(2):19-26.
Liu.Y.& Laang,Y. (2002). Cognitive functions of children with Attention deficit/ Hyperactivity
Disorder.Journal Zhonghud Yi exu Za Zhi, 82, 389-92. [English abstractfromwww.pubmed.com]
Madelein, J.Scerif, G.Liddele, P.F.Batty, M.J.Liddle,K.L.Cahill,J.D. Liotti, M.andHillis, C.(2009).Effects of motivation and medication on ElectrophsiologicalMarkers of Response Inhibition in children with Attention – Deficit/ HyperactivityDisorder.society of BiologicalPsychiatry,67(7):624- 631.
McClelland.D,C.(1987).Characteristics of successful entrepreneurs.The Journal of creativeBehavior,21,219-233.
Swanson,J.M.(2003).Role of executive function in ADHD.Journal of clinical psychiatry,64(14),35-39.
Volkow,ND.Wang,J.H.kollins,SH.Wigal,T.L.Telang,F.Fowler,J.S.Goldstein,R.Z. klein,N.Logan,L.Wang,C.Swanson.J.M.DepartmentBrookhaven NationalLaboratory, Upton,NY,USA.(2010).Motivation deficit in ADHD is associated withdysfunction ofthe dopamine reward pathway.Molecular psychiatry,16(11):1147-54.
Wehmeier, pm. Schacht, A. Barkley, RA.(2010). Social and emotional impairment inChildren and adolescents with ADHD and the impact on quality of life. Journal ofAdolesc Health, 46: 209-217.
Westby,G.&Watson, S.(2004). Perspectives on Attention–deficit/ Hyperactivitydisorder:exective Functions, Working memory & Language disabilities.Semin Speech language, Aug: 25(3): 247-54.
Wickens, J.R. Tripp,E.G.(2005). ALtered Sensitivity to reward in children withADHDDopamine timing is off. Behav Brain Sci,28:445-446.
Wender, E. H. (1998). Attention-deficit hyperactivity disorder on adolescence.Journal ofDevelopmental and Behavioral, 29, 108-117.