منابع
اسکندریان، غلامرضا. (1399). ارزیابی پیامدهای ویروس کرونا بر سبک زندگی (با تأکید بر الگوی مصرف فرهنگی). فصلنامه ارزیابی تأثیرات اجتماعی، ویژهنامه (2): 85-65.
امین داور، محمدرضا، اسماعیلی، محمد و حاجی رحیمی، محبوبه. (1399). طراحی و اثربخشی برنامه پشتیبانی از راه دور بر مشکلات برونیسازی شده و توجه کودکان مبتلا به بیشفعالی و نقصتوجه. فصلنامه توانمندسازی کودکان استثنایی، 11(4): 62-51.
بدری بگه جان، سحر.، محمدی فیضآبادی، عاطفه.، شریفی درآمدی، پرویز و فتحآبادی، روحالله. (1399). اثربخشی توانبخشی شناختی رایانهمحور بر کارکردهای اجرایی کودکان مبتلا به اختلال اُتیسم با عملکرد بالا. مجله توانمندسازی کودکان استثنایی، 11(1): 52-41.
تقیپور، کیومرث و نعمتی، شهروز. (1397). توانبخشی اختلال طیف اُتیسم از طریق فناوری کمکی: مطالعه مروری نظاممند. فصلنامه سلامت روان کودک، 5(3): 202-192.
حسینی زنانی، فاطمه و شجاعی، ستاره. (1399). تأثیر برنامۀ مداخلۀ مبتنیبر ذهنآگاهی بر میزان رفتارهای کلیشهای کودکان مبتلا به اختلال طیف درخودمانده با عملکرد بالا. مجله پژوهشهای علوم شناختی و رفتاری، 8(2): 84-67.
خاموشی، محمد و میرمهدی، سیدرضا. (1394). اثربخشی روش یکپارچگی حسی در کاهش رفتارهای کلیشهای کودکان درخودمانده. فصلنامه روانشناسی تحولی، 11(44): 423-417
شهیم، سیما (1378). بررسی مهارت اجتماعی در گروهی از کودکان عقبمانده آموزش پذیر با استفاده از نظام درجهبندی مهارت اجتماعی. مجله روانشناسی و علوم تربیتی، 4(1): 37-18.
کاسهچی، مسعود. (1390). روایی و پایایی نسخه فارسی پرسشنامه غربالگری کودکان اُتیسم با عملکرد بالا. پایاننامه کارشناسیارشد کاردرمانی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.
نوری، علی و مهرمحمدی، محمود. (1390). الگویی برای همهگیری از روش نظریه برخاسته از دادهها در پژوهشهای تربیتی. فصلنامه مطالعات برنامه درسی، 6(33): 35-8.
References
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (5thed).Washington, DC: Author.
Barnett, J. (2018). Three evidence-based strategies that support social skills and play among young children with Autism spectrum disorders. Early Childhood Education Journal, 46(6), 665-672.
Burckley, E., Tincani, M., & Guld Fisher, A. (2015). An iPad™-based picture and video activity schedule increases community shopping skills of a young adult with autism spectrum disorder and intellectual disability. Developmental neurorehabilitation, 18(2), 131-136.
Callahan, K., Hughes, H. & Mehta, S. (2016). Social validity of evidence-based practices and emerging interventions in autism. Focus on Autism and other Developmental Disabilities, 32(3): 188-197.
Cortese, S., Asherson, P., Sonuga-Barke, E., Banaschewski, T., Brandeis, D., Buitelaar, J., Coghill, D., & et al… (2020). ADHD management during the COVID-19 pandemic: guidance from the European ADHD Guidelines Group. Lancet Child Adolesc Health. 4(6), 412- 414.
Costa, A. P., Charpiot, L., Lera, F. R., Ziafati, P., Nazarikhorram, A., Van Der Torre, L., & Steffgen, G. (2018). More attention and less repetitive and stereotyped behviors using a robot with children with autism. International Symposium on Robot and Human Interactive Communication (RO-MAN) (534-539), IEEE.
Ehlers, S. Gillberg, C., & Wing, L. (1999). A screening questionnaire for Asperger syndrome and other high-functioning autism spectrum disorders in school age children. Journal of autism and developmental disorders, 29(2), 129- 141.
Gresham, F.M. & Filliott, S.N. (1990). The Social Skills Rating System Circle Pines, MN: American Guidance Services,
Hemati, G. h., Rezaei Dehnavi, S., Gholami, M., & Gharghani, Y. (2013). "Effectiveness of Therapeutic Horseback Riding on Social Skills of Children with Autism Spectrum Disorder in Shiraz, Iran". Journal of Education and Learning, 2, 25-53.
Kaur, M.,
Eigsti, I. M., &
Bhat, A. (2021). Effects of a creative yoga intervention on the joint attention and social communication skills, as well as affective states of children with autism spectrum disorder.
Research in Autism Spectrum Disorders, 88(9), 10-18.
Kinsella, BG., Chow, S., & Kushki, A. (2017). Evaluating the Usability of a Wearable social skills Training Technology for children with autism spectrum Disorder. Frontiers in Robotics and AI, 4, 31039.
Klin, A., & Jones, W. (2018). An agenda for 21st century neurodevelopmental medicine: Lessons from autism. Revista de Neurologia, 66, 3–15.
Lydon, S., Healy, O., Roche, M., Henry, R., Mulhern, T., & Hughes, B. M. (2015). Salivary cortisol levels and challenging behavior in children with autism spectrum disorder. Research in Autism Spectrum Disorders, 10, 78- 92.
Minjarez, M. B., Williams, S. E., Mercier, E. M., & Hardan, A. Y. (2010). Pivotal response group treatment program for parents of children with Autistic. Journal of Autistic and Developmental Disorders, 41 (1), 92-
Muller, M., & et al…(2021). Association between attention, nonverbal intelligence and school performance of school-age children with Autism Spectrum Disorder from a public health context in Brazil.
Research in Developmental Disabilities, 116(4), 110-118.
Piwowarczyk, A., Horvath, A., Łukasik, J., Pisula, E. & Szajewska, H. (2018), Gluten-and casein-free diet and autism spectrum disorders in children: a systematic review, European Journal of Nutrition, 57(2), 433-440.
Tarr, C. W., Rineer-Hershey, A. & Larwin, K. (2020), The Effects of Physical Exercise on Stereotypic Behaviors in Autism: Small-n Meta-Analyses, Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 35(1), 26-35.101.
Vélez-Coto, M., Rodríguez-Fórtiz, M.J., Rodriguez-Almendros, ML., Cabrera-Cuevas, M., RodríguezDomínguez, C., Ruiz-López, T., et al. (2017). SIGUEME: Technology-based intervention for low-functioning autism to train skills to work with visual signifiers and concepts. Research in Developmental Disabilities, 64, 25-36.
Wang, G., Zhang, Y., Zhao, J., Zhang, J., & Jiang, F. (2020). Mitigate the effects of home confinement on children during the COVID-19 outbreak. Lancet. 395(10228), 945-947.
Watkins, L., Kuhn, M., Ledbetter-Cho, K., Gevarter, C., & O’Reilly, M. (2017). Evidence-based social communication interventions for children with autism spectrum disorder. The Indian Journal of Pediatrics, 84(1), 68-75.