اخواست، آ. (1388). بازیهای آموزشی و تأثیر آن بر فرآیند یاددهی- یادگیری دانش آموزان کمتوان ذهنی آموزشپذیر. تعلیموتربیتاستثنایی، 91، 40-49.
اسپاروهاک، آ؛ و هیلد، ی. (2007). فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیازهای آموزشی ویژه. ترجمهی زارعی زوارکی، ا؛ ولایتی، ا. (1392)، تهران: آوای نور.
باباپور، ج؛ و صبحی قراملکی، ن. (1380 ). اختلالات یادگیری رویکرد تشخیصی و درمانی. تهران: سروش.
باغبان پرشکوهی، ع. ( 1387 ). استفاده از برنامهی یادیار برای بهبود فراشناخت در اشخاص دارای ناتوانی های هوشی شدید. تعلیم و تربیت استثنایی، 81، 60-55.
تیموری، ز.( 1386 ). بررسی تأثیر اسباب بازیهای آموزشی بر میزان یادگیری مفاهیم پیش از عدد در کودکان پیش از دبستان، پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
زمانی، بی بی؛ سعیدی، م؛ و سعیدی، ع. (1391). اثربخشی و پایداری تأثیر استفاده از چندرسانهایها بر خودکارآمدی و انگیزش تحصیلی درس ریاضی. فصلنامهفن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی ، 2(4)، 87 -67.
صداقتی، ل؛ فروغی، ر؛ و مراثی، م ر.(1389). بررسی میزان شیوع نارساخوانی در دانش آموزان طبیعی پایه اول تا پنجم دبستانهای اصفهان. شنوایی شناسی، 19(1)، 94-101.
عظیمی، ا. (1392). اصول طراحی و نقش بازیهای آموزشی رایانهای درآموزش نابینایان. مجله تعلیم و تربیتاستثنایی، 13(2)، 49-45.
فرهبد، م.( 1378). بررسی تأثیر بازیهای آموزشی بر مهارتهای حرکتی ظریف در کودکان 6-4 سالهمرکز حمایتی شیرخوارگاه آمنه. پایان نامهی کارشناشی ارشد، دانشگاه علوم پزشکی ایران.
محمدی، م.( 1378 ). بررسی نظر معلمان مدارس در مورد تأثیر بازی در یادگیری و رشد عاطفی- اجتماعی دانشآموزان کم توان ذهنی مقطع ابتدایی. پایان نامه مقطع کارشناسی، مرکز آموزش عالی شهید باهنر.
مرادی، ر؛ و زارعی زوارکی، ا. (1392). تاثیر آموزش مهارتهای اجتماعی به کمک چندرسانهای آموزشی بر عزت نفس دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی . فصلنامه روان شناسی افراد استثنایی(زیرچاپ).
مژده آور، ف. (1385). تأثیر آموزش ریاضی با کمک کامپیوتر بر نگرش و یادگیری درسریاضی دانش آموزان دختر سال دوم رشته ریاضی دبیرستان شهر هشتگرد. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران.
منطقی، م. ( 1387 ). راهنمای والدین در استفاده از فناوریهای ارتباطی جدید: بازیهای ویدئویی – رایانهای. تهران: عابد.
مهجور، س. (1386). روانشناسی بازی. چاپ دهم، شیراز: ساسان.
ولایتی ا؛ زراعی زوارکی، ا؛ و امیر تیموری، م. ح. (1392). تأثیر بازی رایانهای آموزشی بر یادگیری، یادداری و انگیزة پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر کم توان ذهنی. فصلنامه روان شناسی افراد استثنایی،9 (3): 22-34.
ولایتی، ا. ( 1391 ). بازیهای رایانهای و نقش آن در آموزش و یادگیری دانش آموزان کم توان ذهنی. نشریه تعلیمو تربیت استثنایی، 109.
Becker, K. (2011). The Magic bullet: A tool for Assessing and Evaluating Learning potential in Games., InternationalJournal of Game-Based Learning, 1 (1), 19-31.
Burenheide, B.J. (2006). Instructional gaming in elementary schools. master thesis. Doctoral dissertarion, Kansas state university.
Butterworth, B. Varma, S., Laurillard, D. (2011). Dyscalculia: from brain to education. sience, 32(60), 49-53.
Fletcher, J. M. Lyon, G. R., Fuchs, L. S. Barnes, M. A. (2007). Learning disabilities: From identification to intervention. NY: Guilford.
Honeycutt, B.T. (2005). Student,s perceptions and experiences in a learning environment that uses an instructional gamesas a teaching strategy. Doctoral dissertarion, united states north Carolina.
Kim, S., Chang, M. (2010). Computer Games for the Math Achievement of Diverse Students. Educational Technology & Society, 13(3), 224–232.
Klein, J. D. Freitag, E. (1991). Effects of using an instructional game on motivation and performance. Journal of educationresearch 1(84), 32-43.
Kronenberger, W.G. Meyer, R. G. (2001). The child clinicians handbook (2ndEd.).
Maxwell, N. L. Mergendoller, J. R. Bellisimo, Y. (2004). Developing a problem based learning simulation: an economics unit on trade, Simulation and gaming, 35(4),488-498.
Mirenda, P. Turodo, K. (2006). The impact of word prediction software on the written output of the students with physical disabilities. Journalof Special Educational Technology, 25, 223-242.
Mogasale, V. V. Patil, V. D. Patil, N. M. Mogasale, V. (2011). Prevalence of Specific Learning Disabilities Among Primary School Children in a South Indian City. Indian Journal of Pediatrics, 79(3), 1-6.
Mongillo, G. (2006). Instructional games: scientific language, concept understanding, and attitudinal development ofmiddle school learners. Doctoral dissertarion, Fordham university.
National Center for Learning Disabilities. (2006). Dyscalculia: A Quick Look Center for Learning Disabilities, Inc.WWW. Idoline. org. mht.
Nojabaee, Sadra, Amoopour, Masoud , Azarnoosh, Kobra (2012). Evaluation Of Revalence And Diversity Of Learning Disorders Among Elementary School Students In Rasht City. Kuwait Chapter of Arabian Journal ofBusiness and Management Review Vol. 1, No.5; January.
Reis, M. G. A. D., Cabral, L., Peres, E., Bessa, A., Valente, A., Morais, R. Soares, S. Baptista, A. Aires, A. Escola, J. J. Bulas-Cruz, J. A. & Reis, M. J. C. S. (2010). Using information technology based exercise in primary mathematics technology of children with cerebral palsy and mental retardation: A case study. The Turkish Online Journal ofEducational Technology (TOJET), 9, 106 – 118.