احمدیان، ف. (1384). رابطه شیوههای فرزندپروری با خودکارآمدی و سلامت روانی دانشآموزان. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تبریز: دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
اصغری، س. م. (1387). کارآئی آموزش حرفهای برای کودکان و نوجوانان کمتوان ذهنی. مجله تعلیم و تربیت استثنایی؛ 26، 82-14.
اعرابیان، ا. (1383). بررسی رابطه باورهای خودکارآمدی بر سلامت روانی و موفقیت تحصیلی دانشجویان. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شهید بهشتی.
حسن زاده، س؛ مینایی، ا. (1380). انطباق وهنجاریابی آزمون Told-p3. تهران: سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور.
دستجردی کاظمی، م. (1389). توصیف برخی ویژگیهای نحوی در گفتار دانش آموزان کم توان ذهنی. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی؛ 10، )38(، 96-80.
راثی، م. (1382). بررسی رابطه گرایش دینی با عزت نفس و خودکارآمدی در بین دانش آموزان سال دوم دبیرستان شهر تبریز. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تبریز: دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
رفیق ایرانی، س. (1385). مقایسه اثربخشی آموزش روشهای ایمن سازی روانی و مهارتهای مطالعه بر اضطراب امتحان و خودکارآمدی در دانش آموزان دختر. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه محقق اردبیلی: دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
سیف نراقی، م. (1384). بررسی و مقایسه مهارتهایاجتماعی در دانش آموزان عادی و دانش آموزان مبتلا به نارساییهای ویژه یادگیری. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی.15، سال 5 )1(، 12-18.
شریفی، پ. (1373). مبانی روانشناختی کودکان عقب مانده آموزش پذیر و تربیت پذیر.تهران: نشر عروج.
شهیم، س. (1383). هنجاریابی مقیاس روش درجه بندی مهارتهایاجتماعی برای کودکان پیش دبستانی شیراز.مجله اندیشه و رفتار.12،2(2)،58-55
کرمانشاهی، س. (1386). درک و تجربیات مادران کودکان عقب مانده ذهنی از پدیده سلامت، طراحی، و ارزشیابی مدل پرستاری ارتقاء سلامت. رساله دکترای رشته آموزش پرستاری، دانشگاه تربیت مدرس.
کریمی طرقبه ، ا. (1388) . تعیین رابطه بین خودکارآمدی و مراحل تغییر رفتار تمرینی در دانشجویان. مدیریت ورزش، 2، 20-183.
نادری، ع. ؛ سیف نراقی، م. (1369). دانشآموزان استثنایی.تهران: امیرکبیر.
Arefi, M. Taheri, S.M. (2011). Testing fuzzy hypotheses using fuzzy data based on fuzzy Test statistics. Journal of uncertain systems, 5(1),45-61.
Blair, K. A. (2004). Playing it cool: Temperament, emotion regulation and
social behavior in preschoolers. Journal of School Psychology, 42, 419-443.
Buysse. &.Baily.D.B.(1993).Behavioral and developmental outcomes in young children with disabilitegrated and segregated stting: A review of comparative studies. Journal of Special Education,20,434-461.
Feil,E.G. (1993). Investigation of a multiple-gated screening system for preschool behavior problems. Behavior Disorders,19, 44-53.
Elliott,S.N.&Gresham,F.M.(1993).Social skills interventions for children. Behavior Modification,17,287-313.
Feil,E.G. (1993). Investigation of a multiple-gated screening system for preschool behavior problems. B ehavior Disorders,19, 44-53.
Gimpel, G. A. & Holland, M. L. (2003). Emotional and behavioral problems of young children. New York: The Guilford Press.
Rutter,M.A. (1967). Children,s behavior questionnaire for completion by teachers: Preliminary findings. Journal of Child Psychology and Psychitry, 8, 1-11.
Smithson.M,& Verkuilen.J(2006).Fuzzy Set Theory: Applications in the Social Sciences (Quantitative Applications in the Social Sciences). Thousand Oaks, CA: Sage
Parajes, F. & Miller, M.D. (1994). The role of self-efficacy and self-concept beliers in Mathematical Problems-solving. A path analysis. Journal of Educational Psychology, 86: 193 – 203.
Newcomer, P.L. & Hammill, D.D. (1998). Test of Language Development- Primary. (3rd.ed). Austin, TX:Proed
Sands, D.J. (2000). Inclusive Education for the 21 Century. Belmont: Wadsworth, Inc.
Starczewski, J.T.(2013).Advanced Concepts in Fuzzy Logic and Systems with Membership Uncertainty. Springer, Heidelberg
Goldstein, S. (1995). Understanding and Managing Children s Classroom Behavior. New York: John Wiley and Sons, Inc.
Margalit, M. (1993). Social skills and classroom behavior among adolescents with mild mental retardation. American Journal Retardation,97,685-691.