آخنباخ، توماس و رسکورلا لیلی. (1384). کتابچه راهنمای فرمهای سن مدرسه مبتنی بر نظام تجربه سنجش آخنباخ. (ترجمه و هنجاریابی اصغر مینایی). تهران : انتشارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی ندارد).
جمشیدی، عفت. (1384). مقایسه مهارتهای اجتماعی دانشآموزان مبتلا به نارساییهای ویژه در یادگیری و دانشآموزان عادی 8 تا 12 ساله. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی. سال پنجم، شماره 1. بهار 1384.
رضایی، اکبر. (1385). مقایسه ویژگیهای روانشناختی دانشآموزان نارسانویس و عادی پایه سوم ابتدایی. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، سال ششم، بهار 1385، 514- 497.
رفیعی زاده، محمدرضا. (1380). بررسی و مقایسه اختلالات رفتاری دانشآموزان با نارساییهای ویژه یادگیری و عادی دوره ابتدایی شهرستان یزد. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبائی تهران. چاپ نشده.
سیف، علی اکبر. (1388). روش تهیه پژوهشنامه (ویرایش سوم). تهران : نشر دوران.
سیف نراقی، مریم و نادری، عزت الله. (1379). اختلالات رفتاری کودکان و روشهای اصلاح و ترمیم آن. تهران : انتشارات بدر.
سیف نراقی، مریم و نادری، عزت الله. (1389). نارساییهای ویژه در یادگیری (چگونگی تشخیص و روشهای بازپروری). تهران : انتشارات مکیال.
سیف نراقی، مریم و نادری، عزت الله. (1389). روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی. تهران: نشر ارسباران.
شهیم، سیما. (1383). مقایسه مهارتهای اجتماعی و مشکلات رفتاری در دو گروه از کودکان عادی و مبتلا به اختلالات یادگیری در خانه و مدرسه. پژوهشهای کاربردی روانشناختی. سال سی و سوم. شماره 1. بهار و تابستان 1383. ص 6.
علاقبند راد، جواد و مؤمنی، فرزاد. (1379). ارتباط اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه با اختلال یادگیری در پسران 12- 7 ساله. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار). پاییز و زمستان 1379. شماره 6، 36- 32.
فرهادیان، علی. (1378). رابطه اختلال سلوک با اختلال یادگیری. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبائی تهران. چاپ نشده.
کرک، ساموئل ای و گالاگر، جیمز جی. (1385). آموزش و پرورش کودکان استثنایی. (ترجمه مجتبی جوادیان). مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی. (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی ندارد).
کرمعلی اسماعیلی، سمانه و بیان زاده، سید اکبر. (1385). مهارت حل مسأله اجتماعی در دانشآموزان دچار ناتوانی یادگیری. فصلنامه روانپزشکی و روانشناسی بالینی، شماره 44، بهار 1385، 39- 34.
لرنر، ژانت. (1384). ناتوانیهای یادگیری (نظریهها، تشخیص و راهبردهای تدریس). (ترجمه عصمت دانش). تهران : دانشگاه شهید بهشتی. (تاریخ انتشار به زبان اصلی 1997).
مرویان حسینی، رضا. (1376). شناسایی، تحلیل و مقایسه مشکلات رفتاری با رشد اجتماعی و عزت نفس دانشآموزان دارای اختلالات خواندن و نوشتن با دانشآموزان عادی. زنجان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان رنجان. سومین سمینار سراسری اختلالات رفتاری کودکان و نوجوانان.
متین، آذر و یوسفی لویه، مجید. (1385). تأثیر قصه درمانی بر راهبردهای رویارویی کودکان با مشکلات یادگیری. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، تابستان 1385، 622- 603.
نادری، عزت الله و سیف نراقی، مریم. (1389). راهنمای عملی فراهم سازی طرح تحقیق (تجدید نظر اول). تهران: نشر روان.
نادری، عزت الله و سیف نراقی، مریم. (1389). روشهای تحقیق و چگونگی ارزشیابی آن در علوم انسانی با تاکید بر علوم تربیتی (ویرایش پنجم). تهران: نشر ارسباران.
والاس، جرالد و مک لافلین، جیمز ا. (1376). ناتوانیهای یادگیری (مفاهیم و ویژگیها). (ترجمه محمد تقی منشی طوسی). مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی. (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی ندارد).
Arthure,A.R (2003). The emotional lives of people with learning disability. British Journal of learning Disabilities,31,25-31.
Eron , L. (1987). The development of aggressive behavior form the perspective of a development behavior , American psychology , 42 , 435-442.
Lerner , J.W. (1997). Childern with learning disabilities : theories , diagnosis and teaching strategies. Boston : Houghton Mifflin.
Loannis , A. & Efrosini , K. (2008). nonverbal social interaction skills of children with learning disabilities. Research in developmental disabilities , 29 , 1- 10.
Kuhne , M., & Wiener , j. (2000). Stability of social status of children with and without learning disabilities. Learning Disability Quarterly , 23 , 64-75.
Martinez , R.S.,& Semrud – Clikeman , M. (2004). Emotional adjustment and school functioning of young adolescents with multiple vwrsus single learning disabilities. Journal of Learning Disabilities , 37 , 411-420.
Margalit , M. (1998). Loneliness and coherence among preschool children with learning disabilities. Journal of Learning Disabilities , 31 , 173-181.
Mishna , F. (1996). Finding their voice : group therapy for adolescents with learning disabilities. Learning Disabilities Research & Practive , 11 , 249-258.
Morris , S. (2002). promoting social skills among students with nonverbal learning disabilities. Teaching exceptional children , 34 , 66.
Most , T. & Greenbank , A. (2002). Auditory , visual , and auditory – visual perception of emotions by adolescents with and without learning disabilities , and their relationship to social skills. Learning disabilities research & practice. 15 , 171 – 178.
Renick , M. j. & Hater , S. (1989). Impact of social comparison on the developing self – perceptions of learning disabled students. Journal of educational psychology , 81 , 631-638.
Sabornie , E.J. (1994). Social – affective characteristics in early adolescents identified as learning disabled and no disabled. Learning Disability Quarterly , 17,268-279.
Strawderman , C. & Watson , B. (1992). The prevalence of depressive symptoms in children with learning disabilities. Journal of learning disabilities , 25 (4). 258.