منابع فارسی
به پژوه، احمد، غباری بناب، باقر، حسین خانزاده فیروزجاه، عباس علی، حجازی، الهه. (1384). مقایسه مهارتهای اجتماعی دانشآموزان کمشنوا در مدارستلفیقی و استثنایی. فصلنامه روانشناسی و علوم تربیتی، 35(2):63-83.
به پژوه، احمد، سلیمانی، منصور، افروز، غلامعلی، غلامعلی لواسانی، مسعود.(1389). تأثیر آموزشمهارتهایاجتماعیبرسازگاریاجتماعیو عملکردتحصیلیدانشآموزاندیرآموز. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 9(33):186-163.
حسن زاده، سعید. (1377). ارزشیابیمقدماتیآموزشو پرورشتلفیقیدانش آموزاندچارآسیبشنوایی. تهران: پژوهشکده کودکان استثنایی.
ساعی منش، صمد. (1382). آموزش فراگیر چیست؟ ماهنامه تعلیم و تربیت استثنایی (18-19):3-1.
سخاوت، جعفر. (1381). بررسی عوامل مؤثر بر ناهنجاری رفتاری دانشآموزان استانلرستان. مجله جامعه شناسی ایران، 4(2):76-55.
شهیم، سیما. (1381). بررسی مهارت اجتماعی در گروهی از دانش آموزان نابینا ازنظر معلمان. فصلنامه روانشناسی و علوم تربیتی، 32(1):139-121.
فتحی، داود،
کشاورزی ارشدی، فرناز و
جمالی فیروزآبادی، محمود. (1390).
مقایسه میزان اختلالات رفتاری و رفتارهای سازشی و میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان استثنایی نظام آموزشی ویژه با نظام آموزشی تلفیقی. فصلنامه توانبخشی، 12(1):53-46.
کریمی مرید،کیخاونی ستار، محمدی محمدباقر. (1389). تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر اختلالات رفتاری کودکان دبستانی. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، 18(3):68-61.
متسون، جانی و اولندیک، توماس.(1384). بهبودبخشیمهارتهایاجتماعیکودکان: ارزیابیوآموزش. ترجمه احمد به پژوه. تهران: انتشارات اطلاعات. (تاریخ انتشار به زبان اصلی 1998).
منابع لاتین
Anne, H. (2002). Teacher’s attitudes toward the international of disabled student in to their classrooms. Teaching Exceptional Children, 3(45): 95-110.
Boberg, MJ. (2007).The effects of a social skills training program on preadolescent prosocial behavior and self control. Research in developmental disabilities, 28(40):109-11.
Brown, M.; Bergen, D. (2002). Play and social interaction of children with disabilities at learning / activity center in an inclusive preschool. J of Research in Childhood Education, 17 (1): 26-7.
Caldarella, P.; Merrell, KW. (2008). Common dimensions of social skills of children and adolescents: taxonomy of positive behaviors. School Psychology Review, 26(2): 264-78.
Celest, M. (2007).Social skills intervention for a child who is blind. J of Visual Impairment and Blindness, 100(9):521-532.
Colombi, C.; Kristin Liebal, K.; Tomasello, M.; Young, G.; Warneken, F. and Rogers, J. (2009). Examining correlates of cooperation in autismimitation, joint attention, and understanding intentions. Autism, 13(2): 143-163.
Eva, B.(2003). School adjustment of borderline intelligence pupils. PhD thesis. University of cluj–Napoca, Faculty of psychology and education sciences.
Gitanjali, S.(2004).
A comparative study of the personality characteristics of primary-school students with learning disabilities and their non learning disabled peers. Learning Disability Quarterly, 27(3):127-44.
Gomes, R.; McLaren, S. (2007). The inter-relations of mother and father attachment, self-esteem, and aggression during late adolescence. Aggressive Behavior, 33(2):160-69.
Hernandez, H. (2007). Social skills training: a comparison of a 12- week training program to a 24- week training program. California State University.
Hyatt, KH.; Filler, YW.(2007). A comparison of effects of two social skills training approaches on teacher and child behavior. J of Research in Childhood Education, 22(2):85-93.
Johnson, CP.; Myers, SM.(2007). Identification and evaluation of children with autism spectrum disorders. Pediatrics, 120(5):1183-215.
Koenigsberg, J. (2003). Social skills training: an entry from Thomson Gale's gale encyclopedia of mental disorders. (1 ed), Thomson Gale.
Sadock, BI.; Sadock, VA.(2007). Kaplan and Sadock's synopsis of psychiatry: behavioral sciences/clinical psychiatry. (10 ed), Lippincott Williams & Wilkins.
Short, BA. (2006). Social skills training to increase self- concept in children with ADHD. J of Clinical Child and Adolescent Psychology, 50 (1):140-53.
Teodoro, ML.; Kappler, KC.; Rodrigues, JL; de Freitas, PM.; Haase, VG. (2005). The Matson Evaluation of Social Skills with Youngsters (MESSY) and its Adaptation for Brazilian children and adolescents. International Journal of Psychology, 39(2): 239-246.