منابع فارسی
ایمان زاده، حمیرا. (1377). مقایسه ویژگیهای شخصیتی مادران پسران اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی و مادران پسران عادی مقطع ابتدایی شهر تهران77-1376. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی.
حبرانی، پریا و بهدانی، فاطمه و علاقبند راد، جواد. (1384). ارتباط خانوادگی اختلال بیش فعالی و کمبود توجه با اختلال افسردگی اساسی در مبتلایان به اختلال بیش فعالی و کمبود توجه مراجعه کننده به درمانگاه روانپزشکی اطفال بیمارستان دکتر شیخ مشهد در نیمه دوم سال 1382. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان. دوره هفتم، شماره 2.ص 36-31
دادستان، پریرخ. (1388). روانشناسی مرضی تحولی از کودکی تا بزرگسالی. تهران: انتشارات سمت.
رافعی، طلعت. (1387). اتیسم، ارزیابی و درمان. چاپ دوم. تهران: نشر دانژه.
رسولی، سهیلا. (1386).بررسی ویژگیهای زیستی، شناختی، روانی- اجتماعی والدین کودکان خودمانده و درخودمانده(14-6) شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران.
سیف نراقی، مریم و نادری، عزتالله. (1389). روشهای تحقیق و چگونگی ارزشیابی آن در علوم انسانی(با تأکید بر علوم تربیتی). تهران: نشر ارسباران.
شریفی درآمدی، پرویز. (1381). روانشناسی کودکان استثنایی، جلد دوم. تهران: انتشارات روانسنجی.
شیخپور، محمود و درویشکوهی، محمود. (1386). مهارتهای مواجهه با هیجانات و عواطف در کودکان. تهران: انتشارات تندیس علم.
علیزاده، حمید. (1386). اختلال نارسایی توجه / فزون جنبشی: ویژگیها، ارزیابی و درمان. تهران: انتشارات رشد.
کاپلان، سادوک. (1382). خلاصه روان پزشکی، علوم رفتاری/ روانپزشکی بالینی.(ترجمه حسن رفیعی، فرزین رضاعی).جلد اول. تهران: نشر ارجمند.
مش، اریک جی. و وولف، دیوید ای. (1389). روانشناسی مرضی کودک. (مترجم: محمد مظفری مکی آبادی، اصغر فروع الدین عدل). تهران: انتشارات رشد.
مینایی، اصغر. (1384).انطباق و هنجاریابی سیاهه رفتاری کودک آخنباخ، پرسشنامه خودسنجی و فرم گزارش معلم. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی 19، سال ششم، شماره 1. بهار 85/ 558- 829.
ناصح، هما. (1388). همراه با اتیسم، از تشخیص تا درمان. چاپ اول. تهران: نشر دانژه.
نریمانی، محمد و آقامحمدیان، محمدرضا و رجبی، سوران. (1386). مقایسه سلامت روانی مادران کودکان استثنایی با سلامت روانی مادران کودکان عادی. فصلنامه اصول بهداشت روانی، سال نهم. شماره 33 و 34. ص 24-15.
هاردمن. مایکل ام، درو.کلیفورد جی، اگن. ام.وینستون. (2004). روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی(ترجمه حمید علیزاده، کامران گنجی، مجید یوسفی لویه، فریبا یادگاری، 1389). تهران: نشر دانژه.
منابع لاتین
Aronson ,S (2009).Am I my brothers keeper? Challenges for the sibling of autistic children. Journal of infant, child and adolescent psychotherapy, 49- 56.
Farber, Susan.A (2010).Effect of sibling in Children with Autism.university of California
Huber, Jessica Sarah(2010). The Mediating Effect Of Sibling Warmth on Parental Stress in Families With Children Who Have Attention Deficit Hyper Activity Disorder.
Mascha, K., & Boucher, J. (2006). Preliminary investigation of a qualitative method of examining siblings’ experiences of living with a child with ASD. The British Journal of Developmental Disabilities, 52, 19-28.
Mikami. Amori Yee & Pfiffner.Linda J(2008). Sibling Relationship Among Children with ADHD. Journal of Attention Disorders.
Orsmond, G.I., & Seltzer, M.M. (2009).Adolescent siblings of individuals with an autism spectrum disorder: Testing a diathesis-stress model of sibling well-being.Journal of Autism and Developmental Disorders, 39, 1053-1065.
Rivers, W. & Stoneman, Z. (2008). Child temperaments, differential parenting, and the sibling relationship of children with autism spectrum disorder. Journal of autism and developmental disorder, 38, 1740 -1750
Rivers, J.W., & Stoneman, Z. (2003). Sibling relationships when a child has autism: Marital stress and support coping. Journal of Autism and Developmental Disorders, 33, 383-394
Kua, H. Y, Orsmond, G. I , & Seltzer, M. M (2009). Sibling of individual with on autism spectrum disorder. Autism 59- 80.
Ross, P. & Cuskelly, M. (2006). Adjustment, sibling problem and coping stratrgies of brothers and sisters of children with autistic spectrum disorder. Journal of intellectual & Developmental Disability, 77- 86.