منابع فارسی
بقایی مقدم، گلناز. (1388). بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر کنترل خشم و خودپنداری نوجوانان با ناتوانی جسمی ـ حرکتی شهر اصفهان، پایاننامه کارشناسی ارشد (چاپ نشده)، اصفهان: دانشگاه اصفهان.
بهرامی، فاطمه. (1375). مقایسة روشهای جرأتآموزی به دانشآموزان کمجرأت دختر دبیرستانی با شیوه مشاوره گروهی و مشاورة فردی در شهر اصفهان، سالتحصیلی 75ـ74. پایاننامة کارشناسی ارشد (چاپ نشده). دانشگاه علامه طباطبایی.
توزنده جانی، حسن. نجات، حمید و کمال پور،نسرین.(1386). مقایسه اثریخشی تکنیکهای حساسیت زدایی منظم، جرأتآموزی و ترکیب آنها در درمان بیماران مبتلا به اختلال هراس اجتماعی. مجله اندیشه و رفتار. دوره دوم. شماره 6. ص 74ـ 63.
جلالی، مهدی. (1380). بررسی تأثیر جرأتآموزی گروهی به شیوههای شناختی ـ رفتاری و رفتاری بر رفتار جرأتمندانه. پایاننامة کارشناسی ارشد (چاپ نشده)،دانشگاه اصفهان.
رحیمیان بوگر، اسحاق. شاره، حسین. حبیبی عسگرآباد، مجتبی و بشارت، محمدعلی. (1386). بررسی تأثیر شیوههای جرأتورزی بر سازگاری اجتماعی. فصلنامۀ نوآوریهای آموزشی، سال ششم، شماره 23 .
سروش، محمد. (1389). اثربخشی آموزش گروهی ایمنسازی در برابر استرس بر میزان اضطراب امتحان، سبک اسناد و پرخاشگری کلامی نوجوانان دختر شهر اصفهان. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی(چاپ نشده)، دانشگاه اصفهان.
صادقی موحد، فریبا. نریمانی، محمد و رجبی، سوزان. (1387). بررسی تأثیر آموزش مهارتهای مقابلهای بر سلامت روانی دانشجویان. مجله علمی ـ پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل. دورة هشتم. شماره سوم. ص261ـ269.
قاسمی، عبدالله. مؤمنی، مریم و خانکه، حمیدرضا. (1388). مقایسة تصویر بدنی معلولان ورزشکار با معلولان و غیر معلولان غیر ورزشکار مرد. مجله توانبخشی. دورة دهم. شماره4.
کتیبائی، ژیلا. منصور، محمود. دلاور، علی و آزاد، حسین.(1379). اثر بخشی روش مقابله با تنیدگی بر کاهش افسردگی جانبازان. مجله روانشناسی .دوره13.شماره 1.
گنجی، حمزه. (1380). ارزشیابی شخصیتی، تهران: انتشارات ساوالان.
مایکنبام، دونالد. (1376). آموزش ایمنسازی در مقابل استرس. ترجمه سیروس، مبینی. تهران: مؤسسه انتشارات رشد.
مرادی، اعظم. (1385).تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر نیمرخ روانی زنان دارای ناتوانیهای جسمی ـ حرکتی. مجلة پژوهش در حیطة کودکان استثنایی. دوره 19. شماره1. ص 576ـ559.
نوری، ابوالقاسم. (1374). جنبههای روانشناختی ناتوانی جسمی: اشتغال به عنوان مهمترین عامل. مجله پژوهشی دانشگاه اصفهان. جلد هفتم. ص 106ـ85.
هارجی، اون. ساندرز، کریستین و دیکسون، دیوید. (1384). مهارتهای اجتماعی در ارتباطات بین فردی. ترجمة خشایار، بیگی و مهرداد، فیروزبخت. تهران: انتشارات رشد.
منابع لاتین
Alberti R E . Emmons M L .(2001). Your Perfect Right : Assertiveness and Equality in your life and Relationships. Eight ed. Impact publisher,Atas cadre, CA,USA. PP: 167ـ174.
Daniel R. (1970). American : Philanthropy in the near east 1820ـ1960. Athens : Oxford up xiii+322 pp.
Harwy A. (2003). Effect of Stress inoculation training for first years law students. Avizons State University. 14(3):103ـ107.
Helsing K J . (1974). The women health and aging study. Journal of Clinical psychology. pp: 50ـ63.
Lehrer,R L ,Wollfolk, R L & Sime , W S. (2007). Stress inoculation training approach. Canada. University Of Waterllo, pp 15ـ18.
Lin Y R, Shiah I S, Chang Y C, Lai T J, Wang K Y , Chouk R. (2004). Evaluation of an assertiveness training program on nursing and medical students assertiveness, selfـesteem and interpersonal communication satisfaction. Nurse Education Today. 24 (3) :656ـ665.
Meichenbaum, D. (1996). Stress inoculation training for coping with stressors. Journal of clinical psychology. 49(3): 4ـ7.
Mishara B L , Ystgaard M. (2006). Effectiveness of a mental health promotion program to improve coping skills in young children: Zippo’s Friends. Early Childhood Research Quarterly. 21(4): 110ـ123.
Nosek M , Arhughes R B, Swdlund, Ntaglor H B , swank p. (2003). Selfـesteem and woman with disabilities. Social. Science and medicines. 2003; 56(8) :1731ـ 47.
Spackman A J. (1963). Depression and cognitive impairment in disability free early. Journal of Clinical psychology. PP : 55ـ62.
Weitlauf J C, Smith R E, Cervon D. (2000). Generalization Effects of CopingـSkills Training: Influence of SelfـDefense Training on Women's Efficacy Beliefs, Assertiveness, and Aggression. Journal of Applied Psychology. 85 (4): 625ـ655