ایساو، سیلسیلیا. ای (1389) ترجمة علی اسماعیلی، فرامرز سهرابی. تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی، صص75 – 65.
خوشابی، کتایون، قدیری، فاطمه، جزایری، علیرضا(1385). بررسی تأثیر برنامة آموزش گروهی مدیریت والدین متناسب با فرهنگ ایرانی در کاهش نشانه های اختلال نقص توجه / بیش فعالی و مقایسة آن با دارو درمانی، فصلنامة پژوهشی خانواده پژوهی، شمارة7 صص269-283.
قدیری، فاطمه(1377). بررسی تأثیر به کارگیری بازی بی رهنمود در کاهش اختلالات رفتاری و پرخاشگری کودکان ناسازگار و دارای عملکرد هوشی مرزی. پایان نامه کارشناسی ارشد، انستیتو روانپزشکی تهران.
قربانعی پور، مسعود، فراهانی، حجت الله، عریضی، حمید رضا(1387). بررسی رابطة بین گرایش اجتماعی و منبع کنترل، مجلة پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان، شمارة1صص79-86.
قربانعی پور، مسعود، فراهانی، حجت الله، برجعلی، احمد و مقدس لیلا (1387). اثربخشی آموزش تغییر سبک زندگی بر رضایت زناشویی، فصلنامة مطالعات روان شناختی، دورة 4 شمارة 3 صص 57 تا 70.
Barkley, R. A. (2006). Attention-deficit hyperactivity disorder: A handbook for diagnosis and treatment (3rd ed.). New York: Guilford Press.
Crandall, J. E., & Putnam, E. (1980). Social interest and psychological well – being. Individual Psychology, 36, 156- 168.
De Boo, G., & Prins, P. (2007). Social incompetene in children with ADHD: Possible moderators and mediators in social- skill training. Clinical Psychology Review, 27, 78-97.
DuPaul, G.J., & Eckert, T.L. (1997). The effect of school- based intervention for attention deficit hyperactivity disorder: A meta- analysis. School Psychology Review, 26, 5-27.
Faraone, S.V., Biederman, J., Feighner, J.A,& Monuteaux,M.C. (2004). Assessing symptom of Attention Deficit Hyperactivity Disorder in children and adults: which is more valid? Journal of Consulting and Clinical Psychology, 68, 830- 842.
Ferguson, E.D. (1992). Adlerian theory: An introduction. Vancouver, BC: Adlerian Psychology Association of British Columbia.
Hastings, P. R., Beck, D.D.,& Hill, C.(2004). Symptom of ADHD and their correlates in children with intellectual disabilities. Journal of Research in Developmental Disabilities, 26, 456- 468.
Ingersoll,S., & Goldstein, S. (1993). Attention deficit disorder and learning disabilities: Realities, myths and controversial treatments. New York: Doubleday.
King, R. & Shelley, C. (2008). Community Feeling and Social Interest: Adlerian Parallels, Synergy, and Differences with the Field of Community Psychology. Journal of Community and Applied Social Psychology, 18, 96-107.
Leak ,E. K s Leak ,G. K .(2006).Adlerian social Intrest and positiv psychology. Journal of Individual psycholog,62,207,223.
Leak, G., & Williams, D. (1989). Relationship between social interest and perceived family environment. Individuafl psychology, 47, 159-165.
Miranda, A. O., & Fiorello, K. J. (2002). The connection between social interest and the characteristics of sexual abuse perpetuated by male pedophiles. The Journal of Individual Psychology, 58, 62-75.
Pelham, W.E. (2008). Evidence-based psychosocial treatments for attention-deficit/hyperactivity disorder. J Clin Child Adolesc Psychol;37:184–214.
Slavik, S. & King, R. (2007). Adlerian therapeutic strategy. The Canadian Journal of Adlerian Psychology, 37(1), 3-16.
Zarski, J., Bubenzer, D., & West, J. (1986). Social interest, stress, and the of health status. Journal of counselling and Development, 64-386-389.