ایلوارد، الیزابت. اچ؛ براون، فرانک. ار. (1377) تشخیص و ساماندهی ناتوانیهای یادگیری، ترجمة رضا برادری. چاپ اول ناشر: سازمان آموزش و پرورش استثنایی.
حاضری (1385). تعیین میزان کارایی شیوة چندحسی در ترمیم اختلال نارساخوانی دانشآموزان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تبریز.
حمیدپور، حسن (1386). بررسی کارایی و اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر هشیاری فراگیر (MBCT) در درمان و جلوگیری از عود و بازگشت افسرده خویی. پژوهش در سلامت روانشناختی. دورة اول شمارة دوم 25- 36
زینیوند، مریم. (1387). مقایسة اثربخشی روشهای چندحسی فرنالد و اورتون بر عملکرد خواندن دانش آموزان نارساخوان پس پایة سوم ابتدایی شهر اصفهان. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه اصفهان، دانشکده کودکان استثنایی.
سیفنراقی، مریم و نادری، عزت الله (1389). نارساییهای ویژه در یادگیری. تهران: ارسباران. 121- 125
کاپلان و سادوک، (1388)، خلاصه روانپزشکی، جلد سوم، ترجمة رضاعی، فرزین، انتشارات ارجمند. 409- 410
کاکاوند، علیرضا (1389) ناتوانیهای یادگیری. انتشارات سرافراز. 134- 137
کاکایی، افتخار (1382). اثربخشی روش جندحسی در کاهش اختلال خواندن دانشآموزان پایة اول و دوم ابتدایی شهر ایلام. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا.
کرک، چالفانت (1377)، اختلالات یادگیری تحولی و تحصیلی، ترجمة رونقی، خانجانی، وثوقی رهبری. نشر سازمان آموزش و پرورش استثنایی.
مارنات، گری گراث (1387)، راهنمای سنجش روانی، ترجمة پاشا شریفی، حسن. نیکخو، محمد رضا، انتشارات رشد 399- 402
مک لافین، جیمز؛ والاس، جرالد (1370) : ناتوانی های یادگیری، ترجمة منشی طوسی، مشهد: آستان قدس رضوی.
Bannatyne, A. D., & Wichiarajote, P. (1969). Hemispheric dominance, handedness, mirror imaging, and auditory sequencing. Exceptional Children, 36 (1) , 27-36
Birsh J (1999). Multisensory teaching of basic language skills. Baltimore7 Brookes. 23- 42
Hairston. W. Et. Al (2005). Altered temporal profile of visual–auditory multisensory interactions in dyslexia. Exp Brain Res ,166: 474–480
Henry, K (2003). How people with dyslexia learn: Multiseneory. The Internationl Dyslexia Association.
Hoofer, A. (2004). The effects of using a multisensory approach to improve special student reading. Re- trieved April 30, 1-49
Lee A. Becker, (2000). Effect Size (ES)., http://web.uccs.edu/lbecker/Psy590/es.htm
Nelson, N. M., White-Traut, R. C., Vasan, U., Sil- vestre, J., Comiskey, E., & Meleedy-Rey, P. (2001). One-year outcome of auditory-tactilevi- sual-vestibular intervention in the neonatal inten- sive care unit: Effects of severe prematurely and central nervous system injury. Journal of Child Neu- rology, 16, 493-508.
Shaywitz SE, Shaywitz BA, Pugh KR, Fulbright RK, Constable RT, M encl WE, et al (1998). Functional disruption in the organization of the brain for reading in dyslexia. Proc Natl Acad Sci U S A;95:2636 – 41.
Stockdale Margaret E. ( 2007) Teachers' use of sensory activities in primary literacy lessons: A study of teachers trained in Accelerated Literacy Learning. University of South Florida. 19- 20
Williams, G. (2002). A study of the effects of multi- sensory writing instruction on the written expres- sion of the dyslexic elementary child. Retrieved April30.