ادیبسرشکی، ن؛ نسائیان، ع؛ اسدیگندمانی، ر و کریملو، م. (1392). تأثیر آموزش نظریه ذهن بر ارتقاء همکاری، خویشتنداری و قاطعیت کودکان پسر اوتیستیک 12-7 سال از دیدگاه مادران. فصلنامه افراد استثنایی، 3(11)، 145-127.
اسدیگندمانی، ر؛ نسائیان، ع؛ پزشک، ش؛ هاشمیآذر، ژ و صرامی، غ. (1394). تأثیر آموزش ایفای نقش بر مهارتهای اجتماعی دانشآموزان کمتوان ذهنی خفیف. فصلنامهی افراد استثنایی، 5(18)، 155-137.
اکبری، ه؛ مؤمنی، خ و یزدانبخش، ک. (1392). تأثیر نقاشی درمانی بر مهارتهای اجتماعی دانشآموزان پسر کمتوان ذهنی آموزشپذیر. دانشگاه رازی: دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی، پایاننامه کارشناسی ارشد. ص 14-13.
بهپژوه، الف و حسینخانزاده، ع. (1391). شناسایی مهارتهای اجتماعی موردنیاز دانشآموزان کمتوان ذهنی در محیط کلاس درس. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران. 7(25)، ص 114-95.
پودینه، لیلا؛ جناآبادی، حسین و پورقاز، عبدالوهاب. (1395). رابطه سبکهای فرزندپروری و سبکهای انضباطی با جرأتورزی دانشآموزان. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 13(24)، 38-21.
سادوک، ب؛ سادوک و رونیز، پ. (2015). خلاصهی روانپزشکی: علوم رفتاری/ روانپزشکی بالینی. ترجمهی ف. رضاعی. (1395). جلد سوم، چاپ دوم. اصفهان: انتشارات ارجمند.
شولتز، دوان. پی. (2103). نظریههای شخصیت. ویراست دهم. ترجمهی یحیی سیدمحمدی. (1394). چاپ سی و دوم. تهران: نشر ویرایش.
شهیم، س (1381). مقایسهی مهارتهای اجتماعی و مشکلات رفتاری در دو گروه از دانشآموزان عادی و مبتلا به اختلالهای یادگیری در خانه و مدرسه. مجله روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، 33(1)، 121-138.
شهیم، س؛ یوسفی، ف و شهائیان، آ. (1386). هنجاریابی و ویژگیهای روانسنجی مقیاس درجهبندی کانرز- فرم معلم. مجلهی علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز، 14 (3)، 26-1.
فریسآبادی، ل؛ خسروی، م و صباحی، پ. (1394). اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی بینفردی و حل مسأله اجتماعی بر بهبود رفتار ناسازگارانه و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر با کمتوانی ذهنی. فصلنامه افراد استثنایی، 5(18)، 121-101.
مؤمنی، خ و اکبری، ه. (1394). تأثیر نقاشی درمانی بر افزایش مهارتهای اجتماعی دانش آموزان پسر کمتوان ذهنی آموزش پذیر. فصلنامه دانشآموزان استثنایی، 13، 161-149.
وبستر استراتون، ک. (1992). سالهای باورنکردنی: روانشناسی مشکلات رفتاری کودکان. ترجمهی ر. فنائیان. (1387). چاپ اول. تهران: انتشارات نخستین.
ویتبورن، س. ک. و هالجین، ر. پی. (2014). آسیبشناسی روانی (دیدگاههای بالینی درباره اختلالات روانی. ترجمهی سید محمدی، ی. (1393). جلد اول، ویراست هفتم. تهران: روان.
Brooks, B. A., Floyd, F., Robins, D. L., & Chan, W. Y. (2015). Extracurricular Activities and the Development of Social Skills in Children with Intellectual and Specific Learning Disabilities. Journal of Intellectual Disability Research, 59(7), 678-687.
Bure, A. W., & Wilmshurst, L. (2016). Essentials of Intellectual Disability Assessment and Identification. 1st Edition. New Jersey: Wiley & Sons.
Cooray, S. E. (2015). The Icd-11 Classification of Behavior Disorders and People with Disorders of Intellectual Development (Did) - an Overview. Journal of Intellectual Disability Research, 59, 25–26.
Crinc, K. A., Neece, C. L., McIntyre, L. L., Blacher, J., & Baker, B. L. (2017). Intellectual Disability and Developmental Risk: Promoting Intervention to Improve Child and Family Well-Being. Journal of Child Development, 88(2), 436-445.
Dababna, S., & Parish, S. L. (2014). Incredible Years Program Tailored to Parents of Preschoolers with Autism: Pilot Results. Research on Social Work Practice, Available from: http://rsw.sagepub.com/content/early/2014/11/10/1049731514558004.abstract.
Fergusson, D. M., Horwood, L. J. & Stanley, L. (2013). Preliminary Data on the Efficacy of the Incredible Years Basic Parent Programme in New Zealand. Journal of Psychiatry psychology. 43(1), 76-79.
Ganaie, Sh. A., Beigh, A. M., Shah, S. A., Hussain, A., Qadri, T. S., & Qurashi, K. K. (2015). Social Maturity and Problem Behaviour in Children with Autism Spectrum Disorders and Intellectual Disabilities. Journal of Neuropsychiatry, 1(3), 1-8.
Garcia, R, & Turk, J. (2007). The Applicability of Webster-Stratton Parenting Programmes to Deaf Children with Emotional and Behavioural Problems, and Autism, and Their Families: Annotation and Case Report of a Child with Autistic Spectrum Disorder. Clinical Child Psychology and Psychiatry, 12(1), 125-136.
Gopalan, R. T. (2016). Handbook of Research on Diagnosing, Treating, and Managing Intellectual Disabilities. 1st Edition. Hershey: Information Science Reference.
Guralnick, M. J. (2011). Why Early Intervention Works: a Systems Perspective. Journal of Infants and young children, 24(1), 6-28.
Harris, J. C. (2013). New Terminology for Mental Retardation in DSM-5 and ICD-11. Journal of Current Opinion in Psychiatry, 26(3), 260-262.
Hetzroni, O. E., & Banin, I. (2016). The Effect of Educational Software, Video Modelling and Group Discussion on Social-Skill Acquisition among Students with Mild Intellectual Disabilities. Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, 29(5), 317-329.
Homem, T. C., Gaspar, M. F., Seabra-Santos, M. J., Canavarro, M. C., & Azevedo, A. (2014). A Pilot Study with the Incredible Years Parenting Training: Does it Work for Fathers of Preschoolers with Oppositional Behavior Symptoms? Journal of Theory, Research, and Practice about Men as Fathers website, 12(3), 262-282.
Hutchings, J., Griffith, N., Bywater, T., & Williams, M. E. (2017). Evaluating the Incredible Years Toddler Parenting Programme with parents of toddlers in disadvantaged (Flying Start) areas of Wales. Journal of Child: Care, Health and Development, 43(1), 104-113.
Keyes, K. M., Eaton, N. R., Krueger, R. F., McLaughlin, K. A., Wall, M. M., Grant, B. F., & Hasin, D. S. (2012). Childhood Maltreatment and the Structure of Common Psychiatric Disorders. Br J Psychiatry, 200(2), 107–115.
Lees, D. G., Fergusson, D. M., Frampton, C. M., & Merry, S. N. (2014). A Pilot Study to Evaluate the Efficacy of Adding a Structured Home Visiting Intervention to Improve Outcomes for High-Risk Families Attending the Incredible Years Parent Programme: Study Protocol for a Randomized Controlled Trial. Journal of Bio med Central, 15(66), 1-9.
Leijten, P., Raaijmakers, M A. J., Orobio de Castro, B., Ban, E., & Matthys, W. (2017). Effectiveness of the Incredible Years Parenting Program for Families with Socioeconomically Disadvantaged and Ethnic Minority Backgrounds. Journal of Clinical Child & Adolescent Psychology, 46(1), 59-73.
Leijten, P., Raaijmarkers A. J., & Orobio, B. (2015). Effectiveness of the Incredible Years Parenting Program for Families with Socioeconomically Disadvantaged and Ethnic Minority Backgrounds. Journal of Clinical Child & Adolescent Psychology, 0(0), 1-15.
McIntyre, L. L. (2008). Adapting Webster-Stratton’s Incredible Years Parent Training for Children with Developmental Delay. Journal of Intellectual Disability Research, 52(12), 1176-1192.
Ometto, M., Oliveira, P., Milioni, A. L., Santos, B., Scivoletto, S., Busatto, G. F., Nunes, P. V., & et al. (2016). Social Skills and Psychopathic Traits in Maltreated Adolescents. Journal of Eur Child Adolesc Psychiatry, 25(4), 397-405.
Paterson, L., McKenzie, K., & Lindsay, B. (2012). Stigma, Social Comparison and Self-Esteem in Adults with an Intellectual Disability. Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, 25(2), 166-176.
Reid, M. J., Webster-Stratton. C., & Hammond, M. (2003). Follow-Up of Children Who Received the Incredible Years Intervention for Oppositional-Defiant Disorder: Maintenance and Prediction of 2-Year Outcome. Journal of Behavior Therapy, 34, 471-491.
Schalock, R. L., & Luckasson, R. (2013). What’s at Stake in the Lives of People with Intellectual Disability? Part I: The Power of Naming, Defining, Diagnosing, Classifying, and Planning Support. Journal of Intellectual and Developmental Disabilities, 51(2), 86-93.
Seabra-Santos, M. J., Gaspar, M. F., Azevedo, A. F., Homem, T. C., Guerra, J., Martins, V., & et al. Incredible Years parent training: What changes, for whom, how, for how long? Journal of Applied Developmental Psychology, 44, 93-104
Traisorn, R., Soonthornrojana, W., chano, J. (2015). Development of a Learning Model for Enhancing Social Skills on Elementary Students. Journal of Educational Research and Reviews, 10(14), 1943-1955.
Trillingsgaard, T., Trillingsgaard, A., & Webster-stratton, C. (2014). Assessing the Effectiveness of the ‘Incredible Years Parent Training’ to Parents of Young Children with ADHD Symptoms – a Preliminary Report. Journal of Psychology, 55, 538-545.
VanNieuwenhuijzen, M., Castro, B. O., Wijnroks, L., Vermeer, A., & Matthys, W. (2009). Social Problem-Solving and Mild Intellectual Disabilities: Relations with Externalizing Behavior and Therapeutic Context. American Journal on Intellectual and Developmental Disabilities, 114(1), 42-51.
VanRyzin, M. J., Kumpfer, K. L., Fosco, G. M., & Greenberg, M.T. (2015). Family-Based Prevention Programs for Children and Adolescents: Theory, Research, and Large-Scale Dissemination. New York: Psychology Press.
Webster-Stratton, C. (2016). The incredible years: use of play interventions and coaching for children with externalizing difficulties. In: Reddy, T. M. Empirically Based Play Interventions for Children (pp. 137-158). 2th ed. Washington, DC: American Psychological Association.
Webster-Stratton, C., & Reid, M. J. (2011). The Incredible Years Program for Children from Infancy to Pre-adolescence: Prevention and Treatment of Behavior Problems. In Ollendick, T. H., & Murrihy, R. C. Clinical Handbook of Assessing and Treating Conduct Problems in Youth (pp. 117-138). 1st Edition. New York: Springer-Verlag.
Webster-Stratton, C., Gaspar M. F., & Seabra-Santos M. J. (2012). Incredible Years® Parent, Teachers and Children’s Series: Transportability to Portugal of Early Intervention Programs for Preventing Conduct Problems and Promoting Social and Emotional Competence. Psychosocial Intervention, 21(2), 157-169.