امین آبادی، ز. (1392). مقایسه اثربخشی دو روش آموزش راهبردهای فراشناختی و آموزش بهوسیله نرمافزار بر بهبود کارکردهای شناختی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مبتلا به نارساخوانی. پایاننامه کارشناسی ارشد (منتشرنشده)، دانشگاه محقق اردبیلی.
تمجیدتاش، ا. (1390). بررسی تطبیقی تأثیر بازیهای اجتماعی و بازیهای رایانهای بر رشد کودکان. پیوند، 385، 41-38.
حیدری، ط؛ امیری، ش؛ و مولوی، ح. (1391). اثربخشی روش تصحیح نارساخوانی دیویس بر عملکرد خواندن کودکان نارساخوان. روانشناسی کاربردی، 6، (2)، 58-41.
حمزهلو، م؛ مشهدی، ع؛ و صالحی فدری، ج. (1393). اثربخشی آموزش رایانهای بازداری و حافظة کاری بر نشانهها و اختلالهای همبود زندانیان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی در بزرگسالان. روانشناسی بالینی، 6، (1)، 13-1.
خانجانی، ز؛ مهدویان، ه؛ احمدی، پ؛ هاشمی، ت؛ و فتحالهپور، ل. (1391). مقایسه اثربخشی روش پسخوراند زیستی و روش چندحسی فرنالد در درمان اختلال نارساخوانی. افراد استثنایی، 2، (8)، 147-117.
سهرابی، ف. (1391). تأثیر توانبخشی شناختی رایانهیار و داروی روان محرک در بهبود نشانههای بالینی کودکان دارای اختلال نارسایی توجه – بیشفعالی. روانشناسی معاصر، 7، (2)، 60-51.
شاه قلیان، م؛ آزادفلاح، پ؛ فتحی آشتیانی، ع؛ و خدادادی، م. (1390). طراحی نسخه نرمافزاری آزمون دستهبندی کارتهای ویسکانسین (WCST): مبانی نظری، نحوه ساخت و ویژگیهای روانسنجی. مطالعات روانشناسی بالینی، 1، (4)، 133-111.
صالحی، ا؛ و سلیمانی، م. (1391). مقایسه میزان اثربخشی دو روش فرنالد و سینا بر عملکرد خواندن کودکان دوزبانه دارای اختلالات خواندن پایه دوم و سوم دبستان شهرستان ارومیه در سال تحصیلی 89-90، مطالعات ناتوانی، 2، (2)، 18-8.
عابدی، م؛ صادقی، ا؛ و ربیعی، م. (1390). رواسازی و اعتباریابی چهارمین ویرایش مقیاس هوش وکسلر کودکان.روانشناسیتحولی، 7، 55-47.
عبدی، ا؛ عربانی دانا، ع؛ حاتمی، ج؛ پرند، ا. (1393). اثربخشی بازیهای رایانهای شناختی بر بهبود حافظة کاری، توجه و انعطافپذیری شناختی در کودکان مبتلا به نارسایی توجه/ فزونکنشی. کودکان استثنایی، 1، (14)، 33-19.
علیزاده زارعی، م؛ وثوقیفرد، ف؛ نظری، م ع؛ و کمالی، م. (1392). تأثیر نوروفیدبک و نوروفیدبک به همراه کاردرمانی مبتنی بر توانبخشی شناختی بر عملکردهای اجرایی کودکان اوتیستیک. توانبخشی نوین، 2، (7)، 34-28.
علیزاده، ح. (1385). رابطة کارکردهای اجرایی عصبی- شناختی با اختلالهای رشدی. تازههای علوم شناختی، 8، (4)، 70-57.
فیضی ف؛ مهدیزاده، ح؛ و اسلامپناه، م. (1390). آموزش به شیوه «حرف-هجا-کلمه» با کمک چندرسانهایهای دیجیتال و تأثیر آن در پیشرفت خواندن دانشآموزان پایه اول ابتدایی. فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 1، (3)، 164-145.
قمری گیوی، ح؛ نریمانی، م؛ و محمودی، ه. (1391). اثربخشی نرمافزار پیشبرد شناختی بر کارکردهای اجرایی، بازداری پاسخ و حافظة کاری کودکان دچار نارساخوانی و نارسایی توجه/ بیش فعالی. ناتوانیهای یادگیری، 1، (2)، 115-98.
قمری گیوی، ح؛ نادر، م؛ و دهقانی، ف. (1393). بررسی اثربخشی توانبخشی شناختی در بازسازی کارکردهای اجرایی بیماران وسواسی جبری. مطالعات روانشناسی بالینی، 16، 128-101.
کرمی نوری، ر؛ و مرادی، ع. (1387). آزمون خواندن و نارساخوانی (نما). تهران: جهاد دانشگاهی، تربیت معلم.
کیانی، آ. (1391). بررسی نادرستنویسی دانشآموزان پایه چهارم دوره ابتدایی و اثربخشی روش چندحسی فرنالد در کاهش خطاهای املایی. پایاننامه کارشناسی ارشد (منتشر نشده)، دانشگاه الزهراء.
محمدی، ف؛ و کرمی، ج. (1389). بررسی میزان اثربخشی رویکرد چندحسی فرنالد در درمان مشکل ویژه خواندن. اولین همایش منطقهای بهداشت روان در دوره ابتدایی. دانشگاه آزاد واحد سنندج.
موسوی نسب، م؛ و امینایی، ف. (1393). مقایسۀ کارکردهای اجرایی دانشآموزان دارای اختلال خواندن با دانشآموزان عادی. تازههای علوم شناختی، 16، (3)، 60-53.
مولودی، ع؛ کریمی، ب؛ خرمآبادی، ی؛ و سلیمانی، ا. (1393). مقایسه اثربخشی سه شیوه آموزش مستقیم، مبتنی بر رایانه و ترکیبی بر کاهش مشکلات املای دانشآموزان دارای اختلال املا نویسی. ناتوانیهای یادگیری، 4، (2)، 99-84.
نریمانی، م؛ نوری، ر؛ و ابوالقاسمی، ع. (1394). مقایسة اثربخشی راهبردهای آگاهی واجشناختی و چندحسی فرنالد بر پیشرفت مهارتهای خواندن و درک مطلب دانشآموزان نارساخوان. ناتوانیهای یادگیری، 4، (3)، 120-104.
نظیفی، م. (1390). مقایسه اثربخشی ترمیم شناختی به کمک رایانه و دارودرمانگری در درمان اختلال نارسایی توجه/ فزونکنشی، رساله دکتری (منتشر نشده)، دانشگاه تربیت مدرس تهران.
نظیفی، م؛ رسولزاده طباطبایی، ک؛ آزادفلاح، پ؛ و مرادی، ع. (1391). اثر توانبخشی شناختی به کمک رایانه و دارودرمانگری در بازداری پاسخ و زمان واکنش کودکان نارسا توجه/ فزونکنش. مجله روانشناسی بالینی، 1، (13)، 98-87.
نوکنی، م. (1389). بازتوانی شناختی با استفاده از کامپیوتر در کاهش نقائص توجهی کودکان مبتلا به اختلال بیشفعالی/ نقص توجه (نوع نقص توجه). رساله دکترای تخصصی (منتشرنشده)، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.
Altemeier, L. E., Abbot, R. D., & Berninger, V. W. (2008). Executive functions for reading and writing in typical literacy development and dyslexia. Clinical and Experimental Neuropsychology, 30, 588–606.
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (5 th ed). Arlington, VA: American psychiatric.
Borella, E., & de Ribaupierre, A. (2014). The role of working memory, inhibition, and processing speed in text comprehension in children. Learning and Individual Differences. 34, 86–92.
Brocki, K. C., Eninger, L., Thorell, L. B., & Bohlin, G. (2010). Interrelations between executive function and symptoms of hyperactivity/impulsivity and inattention in. preschoolers: A two year longitudinal study. Abnormal ChildPsychology, 38, (2), 163-171.
Foy, J. G., & Man, V. A. (2013). Executive function and early reading skills. Reading and Writing, 26, 453–472.
Franck, N., Duboc, C., Sundby, C., Amado, I., Wykes, T., Demily, C.,Vianin, P. (2013). Specific vs general cognitive remediation for executive functioning in schizophrenia: A multicenter randomized trial. Schizophrenia Research. 147, 68–74.
Geary, D. C. (2010). Mathematical disabilities: Reflections on cognitive, neuropsychological, and genetic components. Learning and Individual Differences, 20, (2), 130-133.
Gray, S. A., Chaban, P., Martinussen, R., Goldberg, R., Gotlieb, H., Kronitz, R., & Tannock, R. (2012). Effects of a computerized working memory training program on working memory, attention, and academics in adolescents with severe LD and comorbid ADHD: A randomized controlled trial. Child Psychology and Psychiatry. 53, (12), 1277-1284.
Ketamo, H., & Suominen, M. (2010). Learning-by-teaching in educational game: Educational outcome, user experience and social networks. InteractiveLearning Research, 21, (2), 237-255.
Kim, B., Park, H., & Baek, Y. (2009). Not just fun, but serious strategies: Using metacognitive strategies in game-based learning. Computers & Education, 52, 800–810.
Kirby, J.R., Georgiou, G.K., Martinussen, R., & Parrila, R. (2010). Naming Speed and Reading: from Prediction to Instruction, Reading Research Quarterly, 45, 341-362.
Klingberg, T. (2010). Training and plasticity of working memory. Trends in Cognitive Sciences, 14, 317–324.
Klingberg, T., Fernell E, Olesen, P.J., Johnson, M,. Gustafsson, P,. Dahlstrom., Westerberg, H. (2005). Computerized training of working memory in children with adhd-a randomized, controlled trial, American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 44, (2), 177-186.
Milton, H. (2010). Effects of a computerized working memory training program on attention, working memory, and academics, in adolescents with severe ADHD/LD, Psychology, 1, (14), 120 – 122.
Miyake, A., & Friedman, N. P. (2012). The nature and organization of individual differences in executive functions: Four general conclusions. Current Directions in Psychological Science, 21, 8–14.
Moura, O., Simoes, M. R., & Pereira, M. (2014). Executive functioning in children with developmental dyslexia. The Clinical Neuropsychologist, 28, 20-41.
O'Connell, R. G., Bellgrove, M. A., & Robertson, I. H. (2007). Avenues for the neuro-remediation of ADHD: Lessons from clinical neurosciences. In M.A. Bellgrove, M. Fitzgerald, (Eds.), Handbook of ADHD (pp. 29-38). Chichester, UK: Wiley.
Packwood, S., Hodgetts, H. M., & Tremblay, S. (2011). A multi perspective approach to the conceptualization of executive functions. Clinical andExperimental Neuropsychology, 33, 456–470.
Regtvoort, A., & van der Leij, A. (2007). Early intervention with children of dyslexic parents: Effects of computer-based reading instruction at home on literacy acquisition. Learning and Individual Differences, 17, 35–53.
Sesma, H. W., Mahone, E. M., Levine, T., Eason, S. H., & Cutting, L. E. (2009). The contribution of executive skill to reading comprehension. Child Neuropsychology.15, (3), 232-246.
Stewart, E. D. (2011). The impact of systematic multisensory phonics instructionaldesign on the decoding skills of struggling readers. Doctoral dissertation. Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (Publication No. 3443911).
Tonnessen, F. E., & Uppstad, P. H. (2015). Can we read letters? reflections on fundamental issues in reading and dyslexia research. Rotterdam: Sense.
Varvara, P., Varuzza, C., Sorrentino, A. C. P., Vicari, S., & Menghini, D. (2014). Executive functions in developmental dyslexia. Frontiers in Human Neuroscience, 8, (120), 1–8.
Viterbori, P., M. Usai, M. C., Traverso, L., & De Franchis, V. (2015). How preschool executive functioning predicts several aspects of math achievement in Grades 1 and 3: A longitudinal study. Experimental Child Psychology. 140, 38–55.
Wah, L. L. (2010). The Davis model of dyslexia intervention: Lessons from one child. Pertanika Social Sciences & Humanities, 18, (1), 133-139.
Walda, S. A. E., Weerdenburg, M., Wijnants, M. L., & Bosman, A. M. T. (2014). Progress in reading and spelling of dyslexic children is not affected by executive functioning. Research in Developmental Disabilities. 35, 3431–3454.
Warnick, K., & Caldarella, P. (2015). Using multisensory phonics to foster reading skills of adolescent delinquents. Reading &Writing. 1, 1-19.
Wykes, T., Reeder, C., Landau, S., Sabine, E., Brian, K., Martin, P.A., & Romeo, R. (2007). Cognitive remediation therapy in schizophrenia: Randomized controlled trial.British Journal of Psychiatry, 190, 421-427.