ابارشی، ز؛ طهماسیان، ک؛ مظاهری، م. ع. و پناغی، ل. (1388). تأثیرآموزشبرنامهارتقایرشدروانی- اجتماعیکودکازطریقبهبودتعاملمادر- کودکبرخودکفایی والدینورابطهمادر وکودکزیرسهسال. فصلنامه پژوهش در سلامت روانشناختی، 3(3)، 57-49.
برک، ل. (2007). روانشناسی رشد. ویرایش چهارم. ترجمه یحیی سیّدمحمّدی (1388). تهران: نشر ارسباران.
پورمحمدرضای تجریشی، م؛ عاشوری، م؛ افروز، غ؛ ارجمندنیا، ع. ا. و غباریبناب، ب. (1394). اثربخشی آموزش برنامه والدگری مثبت بر تعامل مادر و کودک کمتوان ذهنی. فصلنامه توانبخشی، 16(2)، 128-137.
شاهرفعتی، ف؛ پورمحمدرضایتجریشی، م؛ پیشیاره، ا؛ میرزایی، ه. و بیگلریان ا. (1395). اثربخشی بازیدرمانی گروهی بر ارتباط کودکان ۵ تا ۸ سال مبتلا به اختلال اتیسم با عملکرد بالا. فصلنامه توانبخشی، ۱۷ (۳)، 211-200.
ضرغامی، ا؛ احدی، ح؛ اطهاری، س. ش. و کراسکیان، آ. (1396). مقایسه سلامت عمومی و پرخاشگری در مادران کودکان مبتلا به آسم و مادران کودکان با اختلال رفتاری. فصلنامه توانمندسازی کودکان استثنایی، 8(22)، 78-70.
عاشوری، م؛ افروز، غ؛ ارجمندنیا، ع. ا؛ پورمحمدرضای تجریشی، م. و غباریبناب، ب. (1394). اثربخشی برنامه والدگری مثبت بر خودکارآمدی والدینی و تعامل مادر-کودک دارای کمتوانیهوشی. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، 23(5)، 489-500.
عاشوری، م. و دلالزاده بیدگلی، ف. (1397). اثربخشی بازیدرمانی مبتنی بر مدل شناختی رفتاری بر مشکلات رفتاری و مهارتهای اجتماعی کودکان پیشدبستانی با اختلال نارسایی توجه-بیشفعالی. فصلنامه توانبخشی، 19(2)، 115-102.
محمدزاده، ع. و قمرانی، ا. (1396). تأثیرآموزشبرنامهسالهایباور نکردنیبرمهارتهایاجتماعی دانشآموزانکمتوانذهنی. فصلنامه افراد استثنایی، 7 (25)، 119-97.
موللی، گ؛ جلیلآبکنار، س. س و عاشوری، م. (1394). بررسی اثربخشی بازیدرمانی گروهی بر مهارتهای اجتماعی کودکانپیشدبستانی آسیب دیده شنوایی. فصلنامه توانبخشی، 16(1)، 18-27.
Bahrami, B., Dolatshahi, B., Pourshahbaz, A., & Mohammadkhani, P. (2018). Parenting style and emotion regulation in mothers of preschool children. Practice in clinical psychology, 6(1), 3-8.
Behroz-Sarcheshmeh, S., Karimi, M., Mahmoudi, F., Shaghaghi, P., & Jalil-Abkenar, S. S. (2017). Effect of training of life skills on social skills of high school students with intellectual disabilities. Practice in Clinical Psychology, 5(3), 177-186.
Bulgan, C., & Ciftci, A. (2017). Psychological adaptation, marital satisfaction, and academic self-efficacy of international students. Journal of International Students, 7(3), 687-702.
Cook, B. G., & Ruhaak, A. E. (2014). Causalityand emotional or behavioral disorders: An introduction. In P. Garner. J. M. Kauffman, & J. G. E. Elliott (Eds.), Sage Handbook of emotional and behavioral Difficulties (2nd ed.) (pp. 97-108). London: Sage Publications.
Cooray, S. E. (2015). The Icd-11 classification of behavior disorders and people with disorders of intellectual development (Did) - an Overview. Journal of Intellectual Disability Research, 59, 25-26.
Esbjørn, B. H., Normann, N., Christiansen, B. M., Reinholdt-Dunne, M. L. (2018). The efficacy of group metacognitive therapy for children (MCT-c) with generalized anxiety disorder: An open trial. Journal of Anxiety Disorders, 53, 16-21.
Fridman, M., Banaschewski, T., Sikirica, V., Quintero, J., & Chen, K. S. (2017). Access to diagnosis, treatment, and supportive services among pharmacotherapy-treated children/adolescents with ADHD in Europe: data from the caregiver perspective on pediatric ADHD survey. Neuropsychiatric Disease and Treatment, 13, 947-958.
Garcia, R., & Turk, J. (2007). The applicability of Webster-Stratton parenting programs to deaf children with emotional and behavioral problems, and autism, and their families: Annotation and case report of a child with autistic spectrum disorder. Clinical Child Psychology and Psychiatry, 12(1), 125-136.
Hallahan, D. P., Kauffman, J. M., & Pullen, P. C. (2015). Exceptional learners: an introduction to special education (13th Ed). Published by Pearson Education, Inc.
Homem, T. C., Gaspar, M. F., Seabra-Santos, M. J., Canavarro, M. C., Azevedo, A. F. (2014). A pilot study with the incredible years parenting training: does it work for fathers of preschoolers with oppositional behavior symptoms? Fathering: A Journal of Theory, Research, and Practice about Men as Fathers, 12(3), 262-282.
Kirk, S., Gallagher, G., & Coleman, M. R. (2015). Educating Exceptional Children (14th Ed). Cengage Learning, Printed in the United States of America.
Leijten, P., Raaijmakers, M. A. J., de Castro, B. O., van den Ban, E., & Matthys, W. (2017). Effectiveness of the incredible years pparenting pprogram for ffamilies with ssocioeconomically ddisadvantaged and eethnic mminority bbackgrounds. J Clin Child Adolesc Psychol, 46(1), 59-73.
Landreth, G.L., Ray, D.C., & Bratton, S. (2009). Play therapy in elementary school. Psychology in the School, 46(3), 1-9.
Mora, L., Sebille, K., & Neill, L. (2018). An evaluation of play therapy for children and young people with intellectual disabilities. Research and Practice in Intellectual and Developmental Disabilities, 1-14.
Murray, D. W., Rabiner, D. L., Kuhn, L., Pan, Y., & Sabet, R. F. (2018). Investigating teacher and student effects of the incredible years’ classroom management program in early elementary school. Journal of School Psychology, 67, 119-133.
Seabra-Santos, M. J., Gaspar, M. F., Azevedo, A. F., Homem, T. C., Guerra, J., Martins, V., Leitão, S., Pimentel, M., Almeida, M., Moura-Ramos, & M. (2016). Incredible years’ parent training: What changes, for whom, how, for how long? Journal of Applied Developmental Psychology, 44, 93-104.
Silva, I. S., & Gaspar, M. F. (2014). Supporting Portuguese residential child care staff: An exploratory study with the incredible years’ basic parent program. Psychosocial Intervention, 23(1), 33-41.
Trillingsgaard, T., Trillingsgaard, A., & Webster-Stratton, C. (2014). Assessing the effectiveness of the incredible years (R) parent training to parents of young children with ADHD symptoms - a preliminary report. Scand J Psychol, 55(6), 538-545.
Webster-Stratton, C. (2016). The incredible years: use of play interventions and coaching for children with externalizing difficulties. In: Reddy, T. M. Empirically Based Play Interventions for Children (pp. 137-158). 2th ed. Washington, DC: American Psychological Association.
Webster-Stratton, C., Gaspar, M. F., & Seabra-Santos, M. J. (2012). Incredible years® parent, teachers and children's cerise: Transportability to Portugal of early intervention programs for preventing conduct problems and promoting social and emotional competence. Psychosocial Intervention, 21(2), 157-169.
Weeland, J., Chhangur, R. R., van der Giessen, D., Matthys, W., de Castro, B. O., & Overbeek, G. (2017). Intervention effectiveness of the incredible years: New insights into sociodemographic and intervention-based moderators. Behavior Therapy, 48(1), 1-18.