ابراهیمی، ع. ا؛ عابدی، ا؛ یارمحمدیان، ا؛ و فرامرزی، س. (1395). ویژگیهای روانسنجی سیاهه رتبهبندی رفتاری کارکردهای اجرایی (فرم والد) در کودکان پیشدبستانی. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 12(48)، 439- 427.
امیدوار، ا. (1384). نارساییهای ویژه یادگیری، مشهد: سخنگستر.
بیرامی، م.(1392). اثربخشی آموزش خودتنظیمی بر کارکردهای اجرایی و عملکرد خواندن دانشآموزان نارساخوان. فصلنامه پژوهشهای نوین روانشناختی، 8(29)، 65- 43.
پیری، ر؛ و ادیب، ی. (1388). الگوی بهینه برنامه درسی برای دوره پیش از دبستان. فصلنامه علوم تربیتی، 2(5)، 53-82.
جلوهگر، ا؛ کاوشکی، ح؛ و اصغرینکاح، م. (1392). تأثیر آموزش خود تنظیمی بر حل مسئله کودکان پیشدبستانی. فصلنامه پژوهشهای نوین روانشناختی، 8(29)، 131-116.
حسینخانزاده، ع. (1396). روانشناسی، آموزش و توانبخشی افراد با نیازهای ویژه. تهران: آوای نور.
خانجانی، ز؛ فرجی، ر؛ و فاروقی، پ. (1394). اثربخشی آموزش خودنظمدهی بر کارکردهای اجرایی دانشآموزان با ناتواناییهای یادگیری. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 12(45)، 59-51.
سبزواری، م؛ عابدی، ا؛ و لیاقتدار، م.(1392). مقایسه یادگیری اجتماعی – هیجانی و مهارتهای اجتماعی مدارس غیردولتی بدون کیف در مدارس دولتی. مجله علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز،20(1)، 188- 171.
سرمد، ز؛ بازرگان، ع؛ و حجازی، ا. (1394). روشهای تحقیق در علوم رفتاری، تهران: انتشارات آگاه.
طاهری، م؛ ظفری، س؛ و مرادپور، ز. (1396). مروری بر راهبردهای خودنظارتی در کودکان استثنایی. فصلنامه مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، 2(16)، 197-187
علیزاده، ح؛ و زاهدیپور، م. (1383). رابطه کارکردهای اجرایی در کودکانبا و بدون اختلالات هماهنگی رشدی. فصلنامه تازههای علوم شناختی، 6، (3 و 4)، 56-49.
قربانزاده، ب؛ و لطفی، م. (1394). تأثیر تمرین حرکات موزون بر کارکرد اجرایی کودکان کمتوان ذهنی آموزشپذیر. مدیریتارتقایسلامت، 4، 4، 31-22.
کرمشائی، آ؛ عابدی، ا؛ و یارمحمدیان، ا. (1393). تحول کارکردهای اجرایی در کودکان بهنجار و فزونکارکرد از پیشدبستان تا پایان دبستان. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 11، 42 ، 217- 209.
نظری، ز. (1396). اثربخشی آموزش خودگردانی یادگیری بر کارکرد های اجرایی و عملکرد خواندن دانشآموزان نارساخوان دوره ابتدایی پایه پنجم. پایاننامه منتشرنشده کارشناسی ارشد دانشگاه یزد. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
یاسمی، ص؛ کیان، م؛ و گرامیپور، م. (1394). مقایسه مهارتهای اجتماعی کودکان پیشدبستانی 4 تا 5 سال شهرستان ایوان غرب. فصلنامه مطالعات پیشدبستان و دبستان، 2،1، 120 - 103.
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (5th Ed.). Washington, D.C. American Psychiatric Association.
Berger, A., Kofman, O., Livneh, U. & Henik, A. (2007). Multidisciplinary perspectives on attention and the development of self-regulation. Progress in Neurobiology, 82, 256–286.
Blair, C., & Razza, R. P. (2007). Relating effortful control, executive function, and false belief understanding to emerging math and literacy ability in kindergarten. Child Development, 78(2), 647-663.
Winfield, C. (2010). Efficacy of a self-monitoring technique to improve academic skill production. Psychology Dissertations.
Cotugno, A. J. (2009). Group Interventions for Children with Autism Spectrum Disorders A Focus on Social Competency and Social Skills. Jessica Kinsley Publishers. London and Philadelphia.
Duckworth, K., Akerman, R., MacGregor, A., Salter, E. & Vorhaus, J. (2009). Self-regulated learning: a literature review. [Wider Benefits of Learning Research Report No. 33]. Centre for Research on the Wider Benefits of Learning, Institute of Education, University of London, London.
Durston, S, Van Belle J, de Zeeuw P. (2011). Differentiating front striatal and Fronto-cerebellar circuits in attention deficit/ hyperactivity disorder. Biological Psychiatry, 69(12), 1178-1184.
Genova-Latham, M. A. (2010). The Relationship between Temperament and Emotion Understanding in Preschoolers: An Examination of the Influence of Emotionality, Self-Regulation, and Attention. Thesis of Master of Arts, University of Maryland.
Hallahan, D. P., Kauffman, J. M., & Pullen, P. (2009). Exceptional Learners: Introduction to special education. Boston: Pearson publication.
Hill, E. L. (2006). Evaluating the theory of Executive dysfunction in Autism. Developmental Review, 24, 189-233.
Howard, J. S., Okely, D. A., & Ellis, G.Y. (2015). Evaluation of a differetiation model of preschoolers, executive functions. Frontiers in Psychology, 6, 285-295.
Cohen, J., Edmunds, D., Brodman, D.M., & Wolk, C. (2013). Using self-Monitoring: implementation of collaborative empiricism in cognitive-behavioral therapy. Cognitive and Behavioral Practice, 20(4), 419-428.
Kratochwill, T. R., Hitchcock, J., Horner, R. H., Levin, J. R., Odom, S. L., Rindskopf, D. M., & Shadish, W. R. (2010).
Single-case designs technical documentation. Retrieved from
http://ies.ed.gov/ncee/wwc/pdf/wwc_scd.pdf.
Lanfrachi, S., Carreti, B., Spano, G., & Cornoldi, C. (2009). A specific deficit in Visu-spatial simultaneous working memory in Down syndrome. Journal of Intellectual Disability Research, 53(5), 474-483.
Lanfranchi, S., Cornoldi, C., & Vianello, R. (2014). Verbal and visual-spatial working memory deficits in children with Down syndrome. American Journal on Mental Retardation, 109(6), 456-466.
Magno, C. (2010). Assessing Academic Self-regulated Learning among Filipino College Students: The Factor Structure and Item Fit. The International Journal of Educational and Psychological Assessment, 5, 61-76.
Meltzer, L. (2004). Executive function in the classroom: metacognitive strategies for fostering academic success and resilience. Paper Presented at the Learning Differences Conference, Cambridge, MA.
Meyen, E. L & Skretic, T. M. (1988). Exceptional Children and youth: An Introduction (3 rd. Ed.). Denver: Love.
Natalie, A., Kathryn, E., & Karla, J. (2006). Increasing on-task behavior in the classroom: extension of self-monitoring strategies. Psychology in the Schools, 43(2), 211-221. .
Parker, R. I., Hagan-Burke, S., & Vannest, K. J. (2007). Percent of all non-overlapping data PAND: An alternative to PND. Journal of Special Education, 40(4), 194-204.
Pennington, B. F., Moon, J., Edgin, J., Stedron, J., & Nadel, L. (2003). The neuropsychology of Down syndrome: evidence for hippocampus dysfunction. Child Development, 74(1), 75-93.
Pintrich, P. R. (2000). The role of goal orientation in self-regulated learning. In M. Boekaerts, P. R. Pintrich, & M. Zeidner, (Eds.), Handbook of self-regulation: Theory, research, and applications. San Diego, CA: Academic Press.
Prokhorenko, L. (2016). Self-regulation in the training of students with developmental delays. TILTAI, 2, 115-123.
Puustinen, M. & Pulkkinen, L. (2001). Models of self-regulated learning: A review. Scandinavian Journal of Educational Research, 45(3), 269–286.
Ramani, G. B., Brownell, C. A. & Campbell, S. B. (2010). Positive and Negative Peer. Interaction in 3- and 4-year-olds in relation to regulation and dysregulation. The Journal of Genetic Psychology, 171(3), 218–250.
Rosen, J. A., Glennie, E. J., Dalton, B. W., Lennon, J. M. & Bozick, R. N. (2010). No cognitive Skills in the Classroom: New Perspectives on Educational Research. Research Triangle Park, NC: RTI Press.
Schalock, R. L., Borthwick-Duffy, S. A., Bradley, V. J., Buntinx, W. H. E., Coulter, D. L., Craig, E. M., et al. (2010). Intellectual disability: Definition, classification, and systems of supports. Washington, DC: American Association on Intellectual and Developmental Disabilities.
Smith-Donald, R., Raver, C.C., Hayes, T. & Richardson, B. (2007). Preliminary construct and concurrent validity of the Preschool Self-regulation Assessment (PSRA) for field-based research. Early Childhood Research Quarterly, 22(2), 173-187.
Su, C. Y., Lin, Y. H., Wu, Y. Y., & Chen C. C. (2008). The role of cognition and adaptive behavior in employment of people with mental retardation. Research in Developmental Disabilities, 29(1), 83-95.
Walker, O. L. (2011). Preschool Predictors of Social Problem-Solving and Their Relations to Social and Academic Adjustment in Early Elementary School. Thesis of doctor of Philosophy, University of Miami.
Wang, C. B. A. (2004). Self-regulated Learning strategies and beliefs of children learning English as a second language. Thesis of doctor of philosophy, Ohio State University.