بیابانگرد، ا. (1384). مقایسه مهارت های اجتماعی دانش آموزان دختر دبیرستانی نابینا. ناشنوا و عادی شهر تهران. مجله پژوهش در حیطه کودکان استثنایی. 5. 68-55.
جبلی، خ. (1389). تبیین جامعه شناختی تبعیض علیه معلولین (با تمرکز بر آموزش و پرورش کودکان کم بینا)، رساله دکتری، دانشگاه تهران.
خجسته مهر، غ. (1370). مقایسه ویژگی های شخصیتی توجوانان بینا و نابینا. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علوم تربیتی دانشگاه تهران.
دهقانی، م؛ نظری، م. (1393). مقایسه هوش هیجانی نابینایان و کم بینایان با افراد سالم در موسسه بهزیستی شهرستان شاهرود سال 1392؛ نشریه پژوهش توانبخشی در پرستاری. 1(1)، 41-32.
ساجدی، س. (1388). تأثیر آموزش مهارت های طنیدگی بر روابط بین فردی، عزت نفس و ابراز وجود دختران نابینا. نشریه دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 11(39)
سوری، ح؛ رحیمی، م؛ محسنی، ح. (1384). بررسی ارتباط بین استرس های شغلی و حوادث ناشی از کار: یک مطالعه مورد-شاهد. مجله تخصصی اپیدمیولوژی ایران، 1(3 و4)؛ 58-53.
شریفی درآمدی، پ. (1379). روان شناسی و آموزش کودکان نابینا. تهران: انتشارات گفتمان خلاق.
شمشیری، م؛ محمدی، ن؛ محمدی، م؛ حیدرزاده، م؛ مظفری، ن؛ کریمی پور، س؛ عباسی،م. (1395). تجربه زیسته مراقبت از خود افراد نابینا: یک مطالعه پدیده شناسی؛ مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، 10(3) . 37-28.
شهباززادگان، س؛ بهبودی مقدم، ز؛ غیاثوندیان، ش؛ شمشیری، م؛ مظفری، ن؛ محمدی، م.ع. (1397). تجربه به حاشیه رانده شدن مادران نابینا: یک مطالعه کیفی-پدیده شناسی هرمنیوتیک. مجله تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 7(1). 34-23.
صفری، ف. (1387). معلولیت، فقر و طرد اجتماعی، فصلنامه علمی پژوهشی رفاه اجتماعی، 8(30 و 31).
عسکری، ث.ا؛ شفارودی، ن.؛ کمالی، م.؛ خلفبیگی، م. (1390). محیط و نابینایی: تجربیات بزرگسالان دارای نابینایی اکتسابی در انجام فعالیت های روزمره زندگی؛ مجله مطالعات ناتوانی، 1(1). 41-29.
علیرضایی مقدم بجستانی، س؛ اصغرنژاد فرید، ع.ا. (1391). مقایسه هوش هیجانی در سه گروه نابینا، کم بینا و عادی. تعلیم و تربیت استثنایی، 112.
کلدی، ع. (1378). بررسی نگرش مردم نسبت به معلولین، فصلنامه علوم اجتماعی، 10(11 و 12).
گرجی، ر؛ محمودی، ا. (1391). مقایسه سبک فرزندپروری و سلامت عمومی در والدین دارای فرزند ناشنوا و کم توان ذهنی. مجله تعلیم و تربیت استثنایی، 24-15.
گلچین، م. (1369). عوامل مؤثر بر وضعیت تحصیلی و سازگاری دانش آموزان نابینا، رساله دکتری، دانشگاه تربیت مدرس.
گلفزایی، م؛ محمد اسماعیل، ا؛ رئوفیان مقدم، ف؛ عسکری مقدم، ه. (1382). مقایسه شیوه های فرزندپروری و مادران کودکان دارای اختلال های افسردگی، اضطرابی و وسواس فکری و عملی با مادران کودکان عادی. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 10 (4)، 264-245.
همتی علمدارلو، ق. (1393). مقایسه سبک فرزندپروری و مادران کودکان پیش دبستانی با و بدون کم توانی ذهنی. مجله پژوهش های علوم رفتاری، 12 (1)، 132-122.
Abedi H, Ravani Pour M, Karimollahi M, Yousefi H. (2006). Qualitative research methods in nursing. Tehran: Boshra Publication; 16(5): 135-48.
Besson, Nalida E.L. (1999), “Attitude and Policies on Blindness/Visual Impairment and Braille Literacy”, written in Disability & Public Policy class at Suffolk University Graduate School of Management, available at: http://www.freeservers.com
Burns N, Grove SK. (2015) Understanding nursing research: Building an evidence-based practice. Elsevier Health Sciences.
Cho GE, Lim DH, Baek M, Lee H, Kim SJ, Kang SW. (2015). Visual impairment of Korean population: Prevalence and impact on mental health. Invest Ophthalmol Vis Sci;56(8):4375-81.
Coates DC. (2003). Social order and the construction of meaning in social interaction: troubled communication between sighted and partially sighted/blind people. [PhD Thesis]. Wayne State University.
Eniola S. Mike and A.O. Busari, (2007). Emotional Intelligence in Promoting Self-Efficacy of the Visually Impaired Fresh Students of Federal College of Education (Special) Oyo, Nigeria. The Social Sciences, 2: 152-155.
Gold D, Simson H. (2005). Identifying the needs of people in Canada who are blind or visually impaired: Preliminary results of a nation-wide study. Int Cong Series; 1282:139-42.
Holloway I, Galvin K. (2016). Qualitative research in Nursing and Healthcare: John Wiley and Sons.
Kar, C. (1992). Exceptional Children: Their Psychology and Education. New Delhi: Sterling Publisher.
Kef, S. (2002). Psychosocial adjustment and the meaning of social support for visually impaired adolescents. Journal of Visual Impairment & Blindness, 96, (1). 22-37
Kurawa, Sabo Suleiman (2010), “The impact of disability on self and society: an agenda for research in rehabilitation of disabled in Nigeria”, Journal of social and behavioral sciences, 5: 1804-1810.
Miller, L.robert.Brewer .d, john (2003),”the A-Z of social research” a dictionary of key social sience research concepts
Polit DF, Beck CT. (2010). Essentials of nursing research: Appraising evidence for nursing practice. USA: Lippincott Williams and Wilkins.
Rattanavich, S. (2007) Effects of Blind Students’ Literacy Development through Concentrated Language Encounter and Traditional Instruction. Faculty of Education Review.127-147.
Sharts-Hopko N. (2009). Low vision and blindness among midlife and older adults: A review of the nursing research literature. Holist Nurs Pract; 23(2):94.
Swallow, R.M. (1976). Piaget's theory and the visually handicapped learner. New Outlook for the Blind.70, 7, 281-273.
WHO. (2014). Visual impairment and blindness: Fact Sheet N°282;2011, Updated August 2014.
Zuhda, H & nor shafrin, A (2010), “Isolation: Willingness of Disabled Person to Integrate With its Community in the Context of Relationship after Disabled due to Accidents”, Journal of Social and Behavioral Sciences, 7:274-281.