بررسی تطبیقی قانون آموزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در آمریکا و ایران و رویه اجرایی آن: با تاکید بر ناتوانی‌های یادگیری

راضیه جماعتی اردکانی؛ مرتضی منادی؛ مهناز Mahnaz

دوره 13، شماره 52 ، دی 1402، ، صفحه 247-282

https://doi.org/10.22054/jpe.2024.76940.2639

چکیده
  شرایط زمینه­ای در هر کشور ایجاب می­کند که تاریخچه منحصربه­فردی از آموزش­های ویژه داشته باشند و این امر منجر به سیستم­های آموزشی و خدمات متفاوت برای دانش­آموزان با نیازهای ویژه شده است. پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی قانون آموزش دانش­آموزان با نیازهای ویژه در آمریکا و ایران بود که با تأکید بر حیطه ناتوانی­های یادگیری و رویه ...  بیشتر

تاثیر آموزش مثبت‌اندیشی بر ناگویی هیجانی و خودبخشایشگری مادران کودکان دارای ناتوانی‌های یادگیری

علی محمد ناعمی

دوره 8، شماره 29 ، اردیبهشت 1397، ، صفحه 111-145

https://doi.org/10.22054/jpe.2018.25734.1643

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش مثبت اندیشی بر ناگویی هیجانی و خودبخشایشگری مادران کودکان دارای ناتوانی‌های یادگیری سبزوار (1395) انجام شد. این پژوهش، نیمه تجربی از نوع پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه کنترل بود. 34 نفر از مادران کودکان دارای ناتوانی‌های یادگیری 6 - 12 ساله سبزوار به صورت تصادفی انتخاب شده و در دو گروه جایگزین شدند. پرسشنامه‌های ...  بیشتر