منابع
ابوالقاسمی.عباس، (1398). اعتبار یابی و روایی مقیاس بهره همدلی برای دانشآموزان دبیرستانی، مطالعات روانشناختی، 5 (4).
جعفری. هانیه، (1397). مقایسه ابعاد دلبستگی و راهبردهای تنظیم هیجان در مردان همجنسخواه هلندی، ایرانی مقیم و مهاجر (مطالعه بین فرهنگی)، دانشگاه علم و فرهنگ تهران.
حاتمی. شهین، (1399). بررسی رابطه حمایت اجتماعی ادراکشده با شادکامی و امید به زندگی در سالمندان، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران.
خدابخش. محمدرضا، منصوری. پروین، (1391). رابطه عفو با همدلی در دانشجویان پزشکی و پرستاری. فصلنامهی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گناباد، 18 (2)، 36-25.
بیرامی. منصور، اکبری. ابراهیم، قاسمپور. عبدالله، عظیمی. زینب، (1391). بررسی حساسیت اضطرابی، فرانگرانی و مولفههای تنظیم هیجانی در دانشجویان با نشانگان بالینی اضطراب اجتماعی و بهنجار. مطالعات روانشناسی بالینی. شماره 8. سال دوم. صفحات 43 تا 69.
صفارینیا و ملکان (1397). ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻫﻤﺪﻟﻲ دﻳﻮﻳﺲ ﻫنجاریابی.
فراهانی. منصوره، صالحی. تهمینه، عرب عامری. زهرا، حاجی بابایی. فاطمه، حسینی آغا. فاطمه، غفاری. فاطمه، (1395). بررسی همدلی در دانشجویان کارشناسی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران. اخلاق و تاریخ پزشکی. ۹ (۴) :۵۶-۶۷
فروزش یکتا. فاطمه، یعقوبی. حمید، موتابی. فرشته، روشن. رسول، غلامی فشارکی. محمد، عبدالله. امیدی، (۱۳۹۷). تأثیر برنامه کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر پریشانی روانشناختی، تنظیم هیجان و ارتقای رضایت زناشویی زنان سازگار، فصلنامه مطالعات روانشناسی بالینی، ۸ (۳۱)، ۶۷-۹۰.
قاسمپور. ع، ایل بیگی. ر، حسن زاده. ش، (1391). خصوصیات روانسنجی پرسشنامه تنظیم هیجانی گراس و جان در یک نمونه ایرانی. ششمین همایش بهداشت روانی دانشجویان، دانشگاه گیلان، 724-722.
کاظمی. عاطفه، شریفی فرد. امل، (1400). مقایسه شفقت خود، انعطافپذیری کنشی و بهزیستی روانشناختی مادران کودکان طیف اتیسم با مادران کودکان عادی. فصلنامه ایدههای نوین روانشناسی. ۸ (۱۲) :۱-۱۴.
گلزاری. محمود، (1386). اعتباریابی مقیاس امید اشنایدر ، (چاپ نشده)، دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
نظامی پور. پورالهام، احدی. حسن، (1395). تاثیر راهبردهای تنظیم هیجان شناختی بر رابطه بین ویژگی های شخصیتی و کیفیت زندگی بیماران دیالیزی، مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دوره 10، شماره 2؛ صفحه 71 - 80.
Abdi, S., Babapoor, J., & Fathi, H. (2011). Relationship between cognitive emotion regulation styles and general health among university students.
Annabestani, S., & Naemi, A. (2019). Effectiveness of Positive Thinking traning on Self-Compassion and Life expectancy in Mothers of Children with autism.
Brandler, W. M., Antaki, D., Gujral, M., Kleiber, M. L., Whitney, J., Maile, M. S.,...& Sebat, J. (2018). Paternally inherited cis-regulatory structural variants are associated with autism. Science, 360(6386), 327-331.
Chu, H. C., Tsai, W. W. J., Liao, M. J., Chen, Y. M., & Chen, J. Y. (2020). Supporting E-Learning with Emotion Regulation for Students with Autism Spectrum Disorder. Educational Technology & Society, 23(4), 124-146.
Davis, M. H. (1983a). Measuring individual differences in empathy: Evidence for a multidimensional approach. Journal of personality and social psychology, 44(1), 113.
Davis, M. H. (1983b). Empathic concern and the Muscular Dystrophy Telethon. Personality and Social Psychology Bulletin, 9, 223-229.
Drysdale, M. T., & McBeath, M. (2014). Exploring Hope, Self-Efficacy, Procrastination, and Study Skills between Cooperative and Non-Cooperative Education Students. Asia-Pacific Journal of Cooperative Education, 15(1), 69-79.
Gratz, K. L., Rosenthal, M. Z., Tull, M. T., Lejuez, C. W., & Gunderson, J. G. (2006). An experimental investigation of emotion dysregulation in borderline personality disorder. Journal of abnormal psychology, 115(4), 850.
Gross, J. J. (2001). Emotion regulation in adulthood: Timing is everything. Current directions in psychological science, 10(6), 214-219.
Gross, J. J., & John, O. P. (2003). Individual difference in two emotion regulation processes: Implications for affect, relationships, and well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 85: 348-362.
Kwon, P., Birrueta, M., Faust, E., & Brown, E. R. (2015). The role of hope in preventive interventions. Social and Personality Psychology Compass, 9(12), 696-704.
Łowicki, P., Zajenkowski, M., & Van Cappellen, P. (2020). It's the heart that matters: The relationships among cognitive mentalizing ability, emotional empathy, and religiosity. Personality and Individual Differences, 161, 109976.
Nayar, K., Sealock, J. M., Maltman, N., Bush, L., Cook, E. H., Davis, L. K., & Losh, M. (2021). Elevated polygenic burden for autism spectrum disorder is associated with the broad autism phenotype in mothers of individuals with autism spectrum disorder. Biological psychiatry, 89(5), 476-485.
Nedaei, A., Paghoosh, A., Sadeghi-Hosnijh, A., (2017). Relationship between Coping Strategies and Quality of Life: Mediating Role of Cognitive Emotion Regulation Skills. Clinical Psychology. 8(4(32)):20-5. [In Persian]
Satici, S. A. (2016). Psychological vulnerability, resilience, and subjective well-being: The mediating role of hope. Personality and Individual Differences, 102, 68-73.
Snyder, C. R., Harris, C., Anderson, J. R., Holleran, S. A., Irving, L. M., Sigmon, S. T.,... & Harney, P. (1991). The will and the ways: development and validation of an individual-differences measure of hope. Journal of personality and social psychology, 60(4), 570.
Tsaousis, I., & Nikolaou, I. (2005). Exploring the relationship of emotional intelligence with physical and psychological health functioning. Stress and Health: Journal of the International Society for the Investigation of Stress, 21(2), 77-86.
Weiner, D. J., Wigdor, E. M., Ripke, S., Walters, R. K., Kosmicki, J. A., Grove, J.,...& Robinson, E. B. (2017). Polygenic transmission disequilibrium confirms that common and rare variation act additively to create risk for autism spectrum disorders. Nature genetics, 49(7), 978-985.
Yavas, U., Babakus, E., & Karatepe, O. M. (2013). Does hope moderate the impact of job burnout on frontline bank employees’ in‐role and extra‐role performances?. International Journal of Bank Marketing.