منابع فارسی
بذر افشان مقدم، احمد. (1377-1376). بررسی میزان شیوع نارساخوانی و نارسانویسی در بین دانشآموزان دختر و پسر پایههای دوم و سوم ابتدایی شهر مشهد. پایاننامۀ تحصیلی کارشناسی ارشد. دانشکدۀ روان شناسی و علوم تربیتی.دانشگاه تهران.
رمضانی، مژگان. (1382). آموزش ترمیمی برای دانشآموزان دارای اختلال خواندن. تهران: انتشارات پژوهشکده کودکان استثنایی.
سیف نراقی، مریم و نادری، عزتالله. (1389). نارساییهای ویژه در یادگیری و چگونگی تشخیص و روشهای بازپروری. تهران: انتشارات ارسباران.
شریعتمداری، علی.(1383). روانشناسی تربیتی، اصفهان: انتشارات مشعل.
فردوسی، طیبه. (1370). بررسی عوامل مؤثر در بی توجهی دانشآموزان به مطالب درسی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران.
فلاحچای، سیدرضا. (1374).بررسی اختلال خواندن و اختلال نوشتن در بین دانشآموزان ابتدایی. پایان نامۀ تحصیلی کارشناسی ارشد. دانشکدۀ علوم انسانی. دانشگاه تربیت مدرس تهران.
مک شین، جی و داکرل، جی .(1993). تشخیص و درمان اشکالات یادگیری کودکان. ترجمه: پرویز شریفی درآمدی، پریوش نریمانی و کامبیز کامکاری (1380). تهران: خوشنواز.
منابع لاتین
American Psychiatric Association (2000). Diagnostic & statistical manual of mental disorders (4th . ed., text revised) Washington, DC: American Psychiatric Association.
Berninger, Vi, W, Nielsen, K H., Abbott, R.D., Wijsman, E and Raskind, W. (2008). Writing problems in developmental dyslexia: Under-recognized and under-treated. Journal of School Psychology, 46, 1, 1-21.
Catts HW, Hogan TP, Fey ME. Subgrouping poor readers on the basis of individual differences in reading- related abilities. J Learn Disabil. 2003: 36(2): 151-64.
Flether JM, Reid Lyon G, Fuchs LS, Barnes MA. Learning disabilities: from identification to intervention. 1st ed. New York: Guilford Press; 2007.
Gathercole, S.E.,Alloway ,T.P.Willis, c.Adams, A,M.(2006). Working Memory in Children with Reading Disabilities. Journal of Experinental Child psychology , 93, 265-270.
Hamman, D. Berthelot, J. Grouley, J. E. (2000). Teachers, goaching of learning and its relation to students strategic learning. Journal Educational Psychology, 92(2), 342.
Hoskyn, M., & Swanson, H. L. (2000). Cognitive of low achievers and children with reading disabilities: A selective meta-analytic review of the published literature. School Psychology Review, 29, 102-119.
Kibby M., Marks W., Morgan S. & Long C. (2004) Specific impairment in developmental reading disabilities: a working memory approach. Journal of Learning Disabilities 37, 349–63.
Noshhpitz, J. D., Harrison, S. i., & Spencer, F. C. (1998). Basic handbook of child psychiatry. New York: Basic Books.
Moody ,S. W., Vaughn, S. R., Hughes, M. T., & Fischer, M. (2000). Reading insttruction
Penolozzi, B. Spirnoelli, CH. Angrilli, A. (2008). Delta EEG activity as a marker of dysfunctional linguistic processing in developmental dyslexia. Psychophysiology, 45, 1025.
Rapcsak, S. Z. Beenson, P. M. Henry, M. L. & et al. (2009). Phonological dyslexia and dysgraphia: Cognitive mechanisms and neural substrates. Cortex, 45, 575-591.
Sadock, B. J., & Sadock, v . a. (2000). Comprehensive text-book of psychiatry (7th. ed.). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins.
Seidman, L. J. (2006). Neuropsychological functioning in people with ADHD across the lifespan. Clinical Psychology Review, 26, 466-485.
Swanson, L. H., Harris, R. K., & Graham, S. (2003). Handbook of learning disabilities. New York, NY: Guilford Press.