احدی، ح وکاکاوند، ع. (1382). اختلالهای یادگیری (از نظریه تا عمل) (چاپ اول). تهران: نشر ارسباران.
اسلاوین، ر. (2006). روانشناسی تربیتی- نظریه و کاربست (چاپ دوم). ترجمه: یحیی سیدمحمدی (1387). تهران: نشر روان.
بهراد، ب. (1384). فراتحلیل شیوع ناتوانیهای یادگیری در دانشآموزان ابتدایی ایران. فصلنامه پژوهش در حیطه کودکان استثنایی. 18(4)، 436-417.
خدامی، ن؛ عابدی، ا و آتشپور، ح. (1390). تاثیر آموزش حافظه کاری و فراشناخت بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر ناتوان در یادگیری ریاضی. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 12(1)، 53- 45.
رجبی، س و پاکیزه، ع. (1391). مقایسه نیمرخ حافظه و توجه دانشآموزان مبتلا به ناتوانیهای یادگیری با دانشآموزان عادی. مجلهی ناتوانیهای یادگیری، 1(3)، 84-63.
زاغیان، م. (1390). اثربخشی آموزش حافظه کاری بر بهبود عملکرد خواندن دانشآموزان با ناتوانی یادگیری خواندن پایه سوم. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی کودکان با نیازهای خاص، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان (چاپ نشده).
شهیم، س. (1391). مقیاس تجدیدنظر شده هوشی وکسلر برای کودکان (چاپ هفتم). شیراز: انتشارات دانشگاه شیراز.
صفرپوردهکردی، ن؛ وفایی، م و افروز، غ. (1390). مقایسه سرعت نامیدن و عملکرد مولفه های سهگانه حافظه کاری در کودکان نارساخوان و عادی. فصلنامه ایرانی کودکان استثنایی، 11.(1)، 21-1.
عابدی، ا و آقابابایی، س. (1389). اثربخشی آموزش حافظه کاری بر بهبود عملکرد تحصیلی کودکان با ناتوانی یادگیری ریاضی. مجله روانشناسی بالینی، 2(4)،81-73.
قلیزاده، ز؛ باباپورخیرالدین، ج؛ رستمی، ر؛ بیرامی، م و پورشریفی، ح. (1389). اثربخشی نوروفیدبک بر حافظه کاری. فصلنامه علمی پژوهشی دانشگاه تبریز، 5(18)، 100-87.
قمریگیوی، ح؛ نریمانی، م و محمودی، ه. (1391). اثربخشی نرمافزار پیشبرد شناختی بر کارکردهای اجرایی، بازداری پاسخ و حافظه کاری کودکان دچار نارساخوانی و نارسایی توجه/بیش کاریی. مجلهی ناتوانیهای یادگیری، 1(2)، 115-98.
کجباف، م؛ لاهیجانیان، ز و عابدی، ا. (1389). مقایسه نیمرخ حافظه کودکان عادی با کودکان دچار ناتوانیهای یادگیری در املا، ریاضی و روخوانی. فصلنامه تازههای علوم شناختی، 12(1)، 25-17.
کرمینوری، ر؛ مرادی، ع؛ اکبریزردخانه، س و زاهدیان، ح. (1387). آزمون خواندن و نارسا خوانی نما (چاپ اول). تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی واحد تربیت معلم.
لرنر، ژ. (1997).ناتوانیهای یادگیری، ترجمه عصمت دانش (1384). تهران: دانشگاه شهید بهشتی.
مرادی، ش و میرمهدی، ر. (1389). تاثیر آموزش حافظه کاری و روش سازماندهی بر بهبود عملکرد نوشتاری دانشآموزان با اختلال بیان نوشتاری. تعلیم و تربیت استثنایی، (103)، 11- 3.
ملکپور، م؛ آقابابایی، س؛ عابدی، ا و شوشتری، م. (1392). اثربخشی آموزش حافظه کاری بر کارکردهای اجرایی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان با نارسایی املا. فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، 3(9)، 19-1.
مولوی، ح و میرزایناظر، م. (1381). مقایسه حافظه کوتاهمدت، بلندمدت و کاری در دانشآموزان عادی و ناتوان در خواندن پایه سوم شهر مشهد (بررسی روایی تشخیصی آزمون حافظه وکسلر). دانش و پژوهش در روانشناسی، (11 و12)، 29- 24.
میرمهدی، ر؛ علیزاده، ح و سیف نراقی، م. (1388). تاثیر آموزش کارکردهای اجرایی بر عملکرد ریاضیات و خواندن دانشآموزان دبستانی با ناتوانیهای یادگیری ویژه.پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 9(1)، 12- 1.
میکائیلی، ف و فراهانی، م. (1384). بررسی مدل پردازش واجشناسی خواندن در دانشآموزان پسر عادی و نارساخوان دبستانی. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 18(4)،416-379.
نریمانی، م و رجبی، س. (1384). بررسی شیوع و علل اختلالهای یادگیری در دانشآموزان دوره ابتدایی استان اردبیل. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 17(3)، 252-231.
نظامآبادیعاشوری، ف؛ کرمینوری، ر و عشایری، ح. (1381). مطالعه حافظه کوتاهمدت و بلندمدت در انواع نارساخوانی سطحی و عمیق در کودکان دبستان شهر تهران. فصلنامه تازههای علوم شناختی، 4 (1)،24-17.
هالاهان، د؛ لوید، ج؛ کافمن، ج؛ ویس، م و مارتینز، ا. (2005). اختلالهای یادگیری (مبانی، ویژگیها و تدریس موثر) (چاپ اول). ترجمه: حمید علیزاده و همکاران (1390). تهران: نشر ارسباران.
Altaras, M. (2007). Prevalence of learning disability among United States children with asthma and diabetes. Annals of Epidemiology, 17(9), 746-747.
Baddeley, A. (2000). The episodic buffer: a new component of working memory? Trends in Cognitive Sciencs, 4(11), 417- 423.
Carretti, B., Borella, E., Cornildi, C., & De Beni, R. (2009). Role of working memory in explaining the performance of individuals with specific reading comprehension difficulties: A meta-analysis. Learning and Individual Differences, 19,246-251.
Cohen-Mimran, R., & Sapir, Sh. (2007). Deficits in working memory in young adults with reading disabilities. Journal of Communication Disorde, 40,168-183.
Dehn, M. J. (2008). Working memory and academic learning. New Jersey: Wiley.
Gartland, D., & Strosnider, R. (2007). Learning disabilities and young children identification and intervention. Learning Disability Quarterly, 30(1), 63-72.
Gathercol, S. E., Alloway, T. P., Willis, C., & Adams, A. M. (2006). Working memory in children with reading disabilities. Journal of Experimental Child Psychology, (93), 265- 281.
Klingberg, T., Forssberg, H., & Westerberg, H. (2002). Training of working memory in children with ADHD. Journal of Clinical and Experimental Neuropsychology, 24(6), 781-791.
Mattison, R. E., & Mayes, S. D. (2012). Relationship between Learning disability, executive function, and psychopathology in children with ADHD. Journal of Attention Disorder, 16(2), 138-146.
Milton, H. (2010). Effects of a computerized working memory training program on attention working memory, and academics, in adolescents with sever ADHD/LD, Psychology Journal, 1(14),120-122.
Naumann, J., Richter, T., Christmann, U., & Groeben, N. (2008). Working memory capacity and reading skill moderate the effectiveness of strategy training in learning from hypertext. Learning and Individual Differences, 18,197-213.
Nevo, E., & Breznitz, Z. (2011). Assessment of working memory components at 6 years of age as predictors of reading achievements a year later. Journal of Experimental Child Psychology, 109, 73-90.
Raghubar, K. P., Barnes, M. A., Hecht, S. A. (2010). Working memory and mathematics: A review of developmental, individual difference, and cognitive approaches. Learning and Individual Differences, 20(2), 110-122.
Shiran, A., & Breznitz, Z. (2011). The effect of cognitive training or recall range speed of information processing in the working memory of dyslexic and skilled readers. Journal of Neurolinguistics, (24), 524-537.
Silver, Ch. H., Ruff, R. M., Iverson, G. L., Barth, J. T., Broshek, D. K., Bush, Sh. S., Koffler, S. P., & Reynlods, C. R. (2008). Learning disabilities: the need for neuropsychological evaluation. Archives of Clinical Neuropsychology, 23,217-219.
Swanson, H.L. (2003). Age-related differences in learning disabled and skilled reader’s working memory. Journal of Experimental Child Psychology, (85), 1-31.
Takeuchi, H., Sekiguchi, A., Taki, Y., Yokoyama, S, Yomogida, Y., Komuro, N., Yamanouchi, T., Suzuki, S., & Kawashima, R. (2010). Training of working memory impacts structural connectivity. Journal of Neuroscience, 30(9), 3297-3303.
Toll, S. W. M., Van der Ven, S. H. G., Kroesbergen, E. H., & Van Luit, J. E. H. (2011). Executive function as predictors of Math Learning Disabilities. Journal of Learning Disabilities, 44(6), 521-532.