اعلمی، م؛ بهرامی احسان، ح؛ و اسداله تویسرکانی، م. (1391). نقش ابعاد رضایت زناشویی در پیشبینی اختلال رفتار مقابلهای و اختلال سلوک. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، (3)12، 68-61.
ایمانی، ر.، و محب، ن. (1388). رابطه بین بلوغ عاطفی مادران با اختلالات رفتاری فرزندانشان. زن و مطالعات خانواده، (2 ) 6، 49-29.
بلالی، ر.، و آقایوسفی، ع. (1390). اثربخشی برنامه آموزش والدین بر کاهش مشکلات رفتاری کودکان. روانشناسی کاربردی، 20(4)، 59-73.
ترکلادانی، ف.، ملکپور، م.، و گلپرور، م. (1387). تأثیر آموزش مهارتهای زندگی به مادران بر کاهش مشکلات رفتاری دانشآموزان سوم تا پنجم ابتدایی. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 37 (10)، 82- 65.
جلیلیان، ف.، رخشانی، ف.، احمدپناه، م.، زینت مطلق، ف،. معینی، ب،. مقیم بیگی، ع،. و امدادی، ش. (1391). شیوع و عوامل مرتبط با اختلالات رفتاری در دانش آموزان دبستان شهر همدان. مجله دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان،19 (4)، 68-62.
رحمتی، ع.، و سعیدی، م. (1390). بررسی رابطه بین اضطراب والدین با اضطراب پیشرفت تحصیلی فرزندان آنها در مقطع پیشدانشگاهی شهر کرمان. مطالعات روانشناختی، (4) 7، 145-132.
ریاحی، ف.، امینی،ف.، و صالحی ویسی، م. (1391). مشکلات رفتاری کودکان و ارتباط آن با سلامت روان مادران. فصلنامه دانشگاه علوم پزشکی جهرم، 10 (1)، 52- 46.
رسولی، ر.، امیدیان، م.،و سامعی، ف. (1392). اثربخشی آموزش شناختی-رفتاری به مادران بر کاهش اختلال کاستی- توجه/ بیشفعالی کودکان آنها و افزایش شادکامی والدین. فصلنامه مشاوره و رواندرمانی خانواده، 3 (3)، 489-469.
شکیب، ط. (1387). تابآوری. مجله رشد معلم، 229، 19- 18.
شفیعپور، س. ز.، شیخی، ع. میرزایی، م.، و کاظمنژاد لیلی، ا. (1394). سبکهای فرزندپروری و ارتباط آن با مشکلات رفتاری کودکان. پرستاریوماماییجامعنگر، 25 (76)، 56- 49.
قمرانی، ا. (1389). اثربخشی آموزش قدردانی بر امید، تابآوری، خوشبینی و شادکامی نوجوانان شاهد و ایثارگر و نوجوانان غیرشاهد و ایثارگر. پایاننامه دکترای روانشناسی دانشگاه اصفهان.
کمیجانی، م.، و ماهر، ف. (1386). مقایسه شیوههای فرزندپروری والدین نوجوانان با اختلال سلوک و نوجوانان عادی. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 33، 94 -63.
موسوی، م.، و احمدی، م. (1391). اختلالات رفتاری در کودکان مادران مبتلا به افسردگی. مجله دانشگاه علوم پزشکی گرگان، 14(3)، 120-115.
نجاتی، و (1391). شیوع مشکلات رفتاری دانشآموزان ابتدایی در شهرستانهای استان تهران. مجلهسازمان نظامپزشکیجمهوریاسلامیایران، 30 (2)، 167- 162.
نجفی، م.، دهشیری، غ.و دبیری، س.، شیخی، م.، و جعفری، ن. (1391). خصوصیات روانسنجی نسخة فارسی پرسشنامه شادکامی آکسفورد در دانشجویان.اندازهگیریتربیتی، 3 (10)، 73- 55.
نعمتالهی، م،. و طهماسبی، س. (1393). بررسی تأثیر آموزش مهارتهای سازگاری به والدین بر کاهش مشکلات رفتاری کودکان. خانواده پژوهی، (10) 38، 174-159.
یزدخواستی، ف.، و عریضی، ح. (1390). هنجاریابی سه نسخه کودک، پدر/ مادر و معلم سیاهه رفتار کودک در شهر اصفهان. روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران. 17، 288-279.
Achenbach, T. M. (1991). Manual for the child behavior checklist/ 4-18 and 1991profile. Burlington, VI: University of Vermont Department of Psychiatry.
Argyle, M., Martin, M., & Lu, L. (1995). Testing for stress and happiness: The role of social and cognitive factors. Stress and emotion, 15, 173-87.
Biswas-Diener, R., & Dean, B. (2010). Positive psychology coaching: Putting the science of happiness to work for your clients. John Wiley & Sons.
Connor, K. M., & Davidson, J. R. T. (2003). Development of a new resilience scale: The Connor- Davidson Resilience Scale (CD-RISC). Depression and Anxiety, 18(2), 76–82.
Riggs, S. A. (2013). Adolescent behavior problems and interparental conflict: the moderating role of parent –child attachment (Doctoral dissertation, University of North Texas).
Hjemdal, O., Vogel, P. A., Solem, S., Hagen, K., & Stiles, T. C. (2011). The relationship between resilience and levels of anxiety, depression, and obsessive–compulsive symptoms in adolescents. Clinical psychology & psychotherapy, 18(4), 314-321.
Khoshouei, M. S. (2009). Psychometric Evaluation of the Connor-Davidson Resilience Scale (CD-RISC) Using Iranian Students. International Journal of Testing, 9, 60- 66.
Knofczynski, G.T., & Mundfrom, D. (2008). Sample sizes when using multiple linear regression for prediction. Educational and Psychological Measurement, 68(3), 431-442.
Larsson, B., & Frisk, M. (1999). Social competence and emotional/behaviour problems in 6–16 year-old Swedish school children. European child & adolescent psychiatry, 8(1), 24-33.
Larsson, B., Knutsson-Medin, L., Sundelin, C., & von Werder, A. T. (2000). Social competence and emotional/behavioural problems in children of psychiatric inpatients. European child & adolescent psychiatry, 9(2), 122-128.
Lee, J. E., Sudom, K. A., & Zamorski, M. A. (2013). Longitudinal analysis of psychological resilience and mental health in Canadian military personnel returning from overseas deployment. Journal of occupational health psychology, 18(3), 327.
Moore, K. A., Kinghorn, A. J., & Bandy, T. (2011). Parental relationship quality and child outcomes across subgroups. Child Trends.
Schwartz, O. S., Dudgeon, P., Sheeber, L. B., Yap, M. B., Simmons, J. G., & Allen, N. B. (2012). Parental behaviors during family interactions predict changes in depression and anxiety symptoms during adolescence. Journal of abnormal child psychology, 40(1), 59-71.
Tabachnick, B. G., & Fidell, L.S. (2007). Using multivariate statistics (5th Edition). Boston: Allyn and Bacon.