آبباریکی، ا؛ یزدانبخش، ک؛ مؤمنی، خ. (1396). اثربخشی توانبخشی شناختی رایانهیار بر کاهش نارسایی شناختی در دانشآموزان با اختلال یادگیری. فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، 7 (26)، 127-157.
آقایی ثابت، س؛ بنیجمال، ش؛ دهشیری، غ. (1397). اثربخشی دو روش توانبخشی شناختی حافظه کاری کلامی و دیداری-فضایی بر بهبود عملکرد ریاضی دانشآموزان مبتلابه اختلال یادگیری ریاضی. فصلنامهکودکاناستثنایی، 18 (2)، 7-22.
امانی، اُ؛ مظاهری، م؛ نجاتی، و؛ شمسایی، ب. (1396). اثربخشی توانبخشی شناختی بر کارکردهای اجرایی (توجه و حافظه فعال) نوجوانان بقایافته از لوسمی حاد لنفوبلاستیک دارای سابقه شیمیدرمانی: یک کارآزمایی بالینی. مجلهدانشگاهعلومپزشکیمازندران، 27 (147)، 126-138.
امینایی، ف؛ موسوی نسب، م. (1393). مقایسهی کارکردهای اجرایی دانشآموزان دارای اختلال خواندن با دانشآموزان عادی.فصلنامهتازههایعلومشناختی، 16 (3)، 53-60.
برقی ایرانیان، ز؛ محمدی، اُ؛ بگیان کوله مرزی، م؛ بختی، م. (1394). نقش اجتناب شناختی و تعلل ورزی تصمیمگیری در پیشبینی اضطراب اجتماعی دانشآموزان. پژوهشهایروانشناسیاجتماعی، 4 (16)، 17-35.
بخاراییان، ب. (1389). برنامه آموزشی حافظه کاری. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه صنعتی امیرکبیر.
بزازمنصف، ف؛ سلیمانی، م؛ شالچی، ب. (1396). تأثیر برنامه توانبخشی عصبشناختی بر ریاضی و حافظه کاری کودکان با اختلال ریاضی عملکرد. مجلهدانشگاهعلومپزشکیقم، 11(5)، 63-75.
بساک نژاد، س؛ معینی، ن؛ مهرابیزاده هنرمند، م. (1389). رابطه پردازش پسرویدادی و اجتناب شناختی با اضطراب اجتماعی در دانشجویان. فصلنامهعلومرفتاری، 4 (4)، 335-340.
پاشا شریفی، ح. (1391). نظریهوکاربردآزمونهایهوشوشخصیت، چاپ هشتم. تهران: انتشارات سخن.
پورعبدل، س؛ صبحی قراملکی، ن؛ عباسی، م. (1394). نیمرخ نارسایی شناختی، نارسایی هیجانی و اجتناب شناختی در دانشآموزان با و بدون اختلال یادگیری ویژه. روشها و مدلهای روانشناختی، 6 (20)، 55-71.
پورعبدل، س؛ صبحی قراملکی، ن؛ عباسی، م. (1393). مقایسه اهمالکاری تحصیلی و سرزندگی تحصیلی در دانشآموزان با و بدون اختلال یادگیری ویژه. مجلهاختلالهای یادگیری، 4 (3)، 22-38.
حاجلو، ن؛ رضایی شریف، ع. (1390) بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامهی مشکلات یادگیری کلورادو. مجلهیناتوانیهاییادگیری، 1 (1)، 24 -43.
حسن نتاج جلوداری، ف؛ تقیپور جوان، ع؛ فرامرزی، س؛ رستگار، ف. (1394).تأثیر بازیهای رایانهای شناخت محور بر کارکردهای اجرایی کودکان پیشدبستانی با اختلالهای یادگیری عصبروانشناختی. فصلنامهتحولروانشناختیکودک، 1(3)، 43-84.
حیدری، م. (1389). بررسیجایگاهخود ناتوانسازیدرمدلساختاریپیشبینموفقیتتحصیلی، پایاننامه دکتری، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، گروه روانشناسی.
خانجانی، ز؛ فرهودی، م؛ نظری، م؛ سعیدی، م؛ آب روانی، پ. (1397). تأثیر توانبخشی شناختی بر توجه پراکنده، توجه انتخابی و کارکردهای اجرایی افراد بزرگسال دچار سکته مغزی. مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت، 5(3)، 81-94.
زارع، ح؛ شریفی، ع. (1396). تأثیر توانبخشی شناختی رایانهای بر بهبود عملکرد حافظه کاری و آیندهنگر بیماران مبتلابه اسکلروزیس چندگانه. فصلنامه روانشناسی شناختی، 5 (1)، 1-10.
سادوک، ب؛ سادوک، و آ؛ روئیز، پ. (2015). خلاصۀ روانپزشکی: علوم رفتاری/ روانپزشکی بالینی (ویراست یازدهم). جلد سوم. ترجمه فرزین رضایی (1395). تهران: ارجمند.
سلطانی کوهبنانی، س؛ علیزاده، ح؛ هاشمی، ژ؛ صرامی، غ. (1391). مقایسۀ کارکردهای اجرایی دانشآموزان دارای اختلال ریاضیات با دانشآموزان عادی.فصلنامهتازههایعلومشناختی، 14 (3). 75-84.
شهبازی، م. (1390). توانبخشی شناختی چیست؟. فصلنامه خبر، پژوهشی، آموزشی و اطلاع و رسانی. شماره 23.
علیپور، ا؛ امینی، ف. (1396). مقایسه اثربخشی توانبخشی شناختی رایانهای بر کارکردهای توجه در دانشآموزان اختلال یادگیری نارساخوانی چپدست و راستدست. فصلنامهکودکاناستثنایی، 17 (3)، 73-84.
دهقانی، ی؛ صادقی، ل؛ عابدی، الف؛ صمصام شریعت، م. (1395). اثربخشی برنامه نرمافزاری توکا بر تمیز و حافظه شنیداری کودکان دارای مشکل یادگیری. تحقیقات علوم رفتاری، 14 (2)، 250-256.
گنجی، م. (1392). آسیبشناسی روانی بر اساس DSM-5. تهران: نشر ساوالان.
قمری گیوی، ح؛ مقصود، ن؛ دهقانی، ف. (1393). بررسی اثربخشی توانبخشی شناختی در بازسازی کارکردهای اجرایی بیماران وسواسی جبری. فصلنامهمطالعاتروانشناسیبالینی، 4(16)، 101-128.
میرزا حسینی، ح؛ پورعبدل، س؛ صبحی قراملکی، ن؛ سراوانی، ش. (1395). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر کاهش اجتناب شناختی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 22 (3)، 166-175.
یزدانبخش، ک؛ عیوضی، س؛ مرادی، آ. (1397). اثربخشی توانبخشی شناختی حافظه کاری بر بهبود مشکلات خواب و نشانگان رفتاری در کودکان با اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی. فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، 8 (29)، 213-234.
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders. American Psychiatric Publishing, Arlington, VA.
Anderson, V. A., Anderson, P., Northam, E., Jacobs, R., & Catroppa, C. (2001). Development of executive functions through late childhood and adolescence in an Australian sample. Developmental Neuropsychology, 20, 385- 406.
Balkis, M., & Duru, E. (2007). The evaluation of the major characteristics and aspects of the procrastination in the framework of psychological counseling and guidance. Educational Sciences: Theory & Practice, 7(1), 376-385.
Barkley, T. A. (1998). Attention- Deficit Hyperactive Disorder: A Handbook fordiagnosis an treatment, New York: Guilford press.
Bergo, E., Lombardi, G., Pambuku, A., Della Puppa, A., Bellu, L., D’Avella, D., & Zagonel, V. (2016). Cognitive Rehabilitation in Patients with Gliomas and Other Brain Tumors: State of the Art. BioMed Research International, Article ID 3041824, 11 pages.
Best, J.R., & Miller, P.A. (2010). Developmental perspective on executive function. Child Development, 81(1), 1641-1660.
Bogdanova, Y., Yee, M. K., Ho, V. T., & Cicerone, K. D. (2016). Computerized cognitive rehabilitation of attention and executive. function in acquired brain injury: A systematic review. The Journal of head trauma rehabilitation, 31(6), 419-433.
Clark, D. M., & McManus, F. (2002). Information processing in social phobia. Biol Psychiatry, 51(1), 92-100.
Danahy, L., & Stopa, L. (2010). Post event processing in social anxiety. Behaviour Research and Therapy, 45(5), 1207-1219.
Díez-Cirarda, M., Ojeda, N., Peña, J., Cabrera-Zubizarreta, A., Lucas-Jiménez, O., & Gómez-Esteban, J. C. (2016). Increased brain connectivity and activation after cognitive rehabilitation in Parkinson’s disease: a randomized controlled trial. Brain Imaging and Behavior, DOI 10.1007/s11682-016-9639-x.
Gaitán, A., Garolera, M., Cerulla, N., Chico, G., Rodriguez Querol, M., & Canela Soler, J., (2013). Efficacy of an adjunctive computer based cognitive training program in amnestic mild cognitive impairment and Alzheimer's disease: a single blind, randomized clinical trial. International journal of geriatric psychiatry, 28(1), 9-91.
Hayes, Inc. (2015). Medical Technology Directory. Cognitive-Behavioral Therapy for the Treatment of Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) in Adults. Hayes, Inc, Lansdale, PA: February 15, 2011. Updated February 6, 2015.
Hwang, J. H., Cha, H. G., Cho, Y. S., Kim, T. S., & Cho, H. S. (2015). The effects of cognitive rehabilitation on Alzheimer’s dementia patients’ cognitive assessment reference diagnosis system performance based on level of cognitive functioning. Journal of Physical Therapy Science, 27, 2875–2877.
Kim, S. (2015). Cognitive rehabilitation for elderly people with early-stage Alzheimer’s disease. Journal of Physical Therapy Science, 27, 543–546.
Kirk, S., Gallagher, G., & Coleman, M. R. (2015). Educating Exceptional Children (14th Ed). Cengage Learning, Printed in the United States of America.
Łojek, E., & Bolewska, A. (2013). The effectiveness of computer-assisted cognitive rehabilitation in brain-damaged patients1. Polish Psychological Bulletin, 44(1), 31-39.
McEvoy, P. M., Moulds, M. L., & Mahoney, A. E. J. (2013). Mechanisms driving pre- and post-stressor repetitive negative thinking: Metacognitions, cognitive avoidance, and thought control. Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry, 44(1), 84-93
National Center for Learning Disabilities. (2014). The State of Learning Disabilities: Facts, Trends and Emerging Issues. New York, CT: Author.
Olatunji, B. O, Moretz, M. W., & Zlomke, K. R. (2010). Linking cognitive avoidance and GAD symptoms: The mediating role of fear of emotion. Behaviour Research and Therapy, 48 (5), 41-435.
O’Connel, R. G., Bellgrove, M. A., & Robertson, I. H. (2007). Avenues for the neuro-remediation of ADHD: Lessons from Clinical Neurosciences. In M. Fitzgerald, M. Bellgrove, M., Gill. (eds.), Handbook of Attention Deficity Hyperactivity Disorder (pp. 441-463). West Sussex: John Wiley & Sons Ltd.
Pumaccahua, T. T., Wong. E. H., & Wiest, D. J. (2017). Effects of Computerized Cognitive Training on Working Memory in a School Setting. International Journal of Learning, 16(3), 88-104.
Ressner, P., Niliu, P., Berankova, D., Srovnalova-Zakopcanova, H., Bartova, P., Krulova, P., Zapletalova, J. & Bar, M. (2014). Computer-Assisted Cognitive Rehabilitation in Stroke and Alzheimer’s disease. Journal Neurol Neurophysiol, 5(6).
Saha, P., Chakraborty, P., Mukhopadhyay, P., Bandhopadhyay, D., Ghosh, S. (2015). Computer-Based Attention Training for treating a Child with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder: An Adjunct to Pharmacotherapy - A case report. Journal of Pharmacy Research, 9(11), 612-617.
Sandford, J. A. & Browne, R. J. (1988). Captain's Log Cognitive System. Richmond, VA: Brain Train.
Sandford, J. A. (2003). Cognitive training and computers: aninnovative approach. Therapist’s Guideto Learning and Attention Disorders, edsH. F. AubreyandA. K. Ronald (SanDiego, CA: AcademicPress),421–441.
Sexton, K. A., & Dugas, M. J. (2008). An investigation of the factors leading to cognitive avoidance in worry. Concordia University, Quebec, Canada.
Sexton, K. A., & Dugas, M. J. (2009).An Investigation of Factors Associated with Cognitive Avoidance in Worry. Cognitive Therapy and Research, 33(1), 150-162.
Shomali Oskoei, A., Nejati, V., Ajilchi B. (2013). The Effectiveness of Cognitive Rehabilitation on Improving the Selective Attention in Patients with Mild Cognitive Impairment. Journal of Behavioral and Brain Science, 3, 474-478.
Stapinski, L.A., Abbott, M.J., & Rapee, R.M. (2010). Evaluating the cognitive avoidance model of generalised anxiety disorder: Impact of worry on threat appraisal, perceived control and anxious arousal. Behaviour Research and Therapy, 48(10), 1032-1040
Thorell, L. B., Nutley, S. B., Bohlin, G., & Klingberg, T. (2009). Training and transfer effects of executive functions in preschool Children. Developmental Science, 12(1), 106-113.
Tops, W., Callens, C., Van Cauwenberghe, E., Adriaens, J., & Brysbaert, M. (2012). Beyond spelling: the writing skill of Students with dyslexia in higher education. Reading and Writing, 281-97.
Weiner, A. B., & Carton, S. J. (2012). Avoidant coping: a mediator of maladaptive perfectionism and test anxiety. Personality and Individual Differences, 52(1),632–636.
Willcutt, E.G., Boada, R., Riddle, M.W., Chhabildas, N., DeFries, J.C., & Pennington, B. F. (2011). Colorado Learning Difficulties Questionnaire: Validation of a Parent-Report Screening Measure. Psychological Assessment, 3(1), 778–791.