آلبویه، گ.، طباطبایی، س.م.، رحیمیان بوگر، ا. (1394). اثر مداخله روانشناسی مثبتنگر به شیوه گروهی بر عزتنفس، خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر تجدیدی پایه اول دبیرستان، مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 22: 22-1.
پرزور، پ.، علیزاده گورادل، ج.، یاقوتی زرگر، ح.، بشرپور، س. (1394). اثربخشی رواندرمانی مثبتگرای مبتنی بر کیفیت زندگی بر بهبود کیفیت زندگی معتادان به مواد افیونی، فصلنامه اعتیاد پژوهی سوء مصرف مواد، 9 (35): 148-137.
پورسردار، ن.، پورسردار، ف.، پناهنده، ع.، سنگری، ع.ا.، عبدی زرین، س. (1392). تاثیر خوش بینی (تفکر مثبت) بر سلامت روانی و رضایت از زندگی: یک مدل روان شناختی از بهزیستی. مجله حکیم، 16 (1): 49-42.
پورعبدل، س.، عباسی، م.، پیرانی، ذ.، عباسی، م. (1394). رابطه امید به زندگی و بهزیستی روان شناختی با کیفیت زندگی در سالمندان، فصلنامه روانشناسی پیری، 1 (1): 65-57.
توفیقی، ز.، آقایی، ا.، گلپرور، م. (1396). مقایسه اثربخشی آموزش تابآوری با تنظیم هیجان بر داغ اجتماعی ادراک شده و تحمل روانی مادران دارای کودکان مبتلا به فلج مغزی، مجله روانشناسی افراد استثنایی، 7(28): 93-71.
جلیلی، ن.، گودرزی، م.، رصافیانی، م.، حق گو، ح.، دالوند، ح.، فرضی، م.(1392). بررسی کیفیت زندگی مادران کودکان مبتلا به فلج مغزی شدید و عوامل موثر بر آن. توانبخشی نوین، 7(3): 47-40.
حسین ثابت، ف.، جوبانیان، ف.، فرحبخش، ک. (1393). اثربخشی آموزش مبتنی بر روانشناسی مثبتنگر بر تابآوری و کنترل خشم در دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر یزد. فصلنامه پژوهشهای مشاوره، 13 (53): 23-5.
سلیمانیان، ع.ا.، احمدبرآبادی، ح.، ارقبایی، م و وحیدی، شعیب. (1394). اثربخشی گروه درمانی مثبتگرا بر مؤلفههای روانی مثبت مادران دارای کودک استثنایی، اولین همایش علمی پژوهشی روانشناسی، علوم تربیتی و آسیب شناسی جامعه، بصورت الکترونیکی، شرکت طلای سبز، انجمن پایش.
شهبازی، م.، رجبی، غ.، مقامی، ا.، جلوداری، آ. (1394). ساختار عامل تاییدی نسخه فارسی مقیاس درجه بندی تجدیدنظر شده شفقت - خود در گروهی از زندانیان. فصلنامه روشها و مدلهای روانشناختی، 6 (19): 31-46.
شیخ الاسلامی، ر.، دفترچی، ع. (1390). نقش برآورده شدن نیازهای اساسی روان شناختی در جهت گیری هدف و نشاط ذهنی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه شیراز.
عبادت پور، ب.، نوابی نژاد، ش.، شفیع آبادی، ع.، فلسفی نژاد، م.ر. (1392). نقش واسطهای کارکردهای خانواده برای تابآوری فردی و باورهای معنوی و دلزدگی زناشویی. روشها و مدلهای روان شناختی، 3 (13): 45-29.
قنبری طلب، م.، فولادچنگ، م.(1394). رابطه بین تابآوری و نشاط ذهنی با استعداد اعتیاد دانشجویان، فصلنامه اعتیادپژوهی سوء مصرف مواد، 9(34): 22-9.
کردمیرزا نیکوزاده، ع. (1390). مقایسه اثربخشی برنامه مبتنی بر روانشناسی مثبتنگر و گروه درمانی آدلری در ارتقای تابآوری افراد وابسته به مواد، فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 2 (5): 27-1.
محمدی، م. (1384). عوامل مؤثر بر تابآوری در افراد در معرض خطر سوء مصرف مواد. رساله دکتری روانشناسی بالینی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران.
مصباح، ا.، حجتخواه، س.م.، گلمحمدیان، م. (1397). اثربخشی درمان گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تابآوری مادران دارای کودک کمتوان ذهنی، فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، 8(29): 109-85.
نوفرستی، ا.، روشن، ر.، فتی، ل.، حسنآبادی، ح.، پسندیده، ع و شعیری، م.ح. (1394). اثربخشی رواندرمانی مثبتگرا بر شادکامی و بهزیستی روانشناختی افراد دارای نشانههای افسردگی: مطالعه تک آزمودنی با چند خط پایه، پژوهشنامه روانشناسی مثبت، 1(1): 18-1.
هنرمندزاده، ر.، سجادیان، ا. (1395). اثربخشی مداخله مثبتنگر گروهی بر بهزیستی روانشناختی، تابآوری و شادکامی دختران نوجوان بیسرپرست، پژوهش نامه روانشناسی مثبت، 2(2):50-35.
Altmaier, E.M.(2019). An introduction to positive psychology. Promoting Positive Processes After Trauma, 17-30.
Altmdag, O., Iccan, A., Akcan, S., Koksal, S., Ercin, M., Ege, L. (2007). Anxiety and depression levels in mothers of children with cerebral palsy. Turkiye Fiziksel Tip ve Rehabilitasyon Dergisi, 53: 4-22.
Antoine, P., Dauvier, B., Andreotti, E., Congard, A.(2018). Individual differences in the effects of a positive psychology intervention: Applied psychology. Personality and Individual Differences, 122: 140-147.
Bostic, J.H. (2003). Constractive thinking , Mental Health and physical Health , Unpublished Ph.D dissertation, Saint Louis University.
Connor, K.M., Davidson, J.R.T. (2003). Development of a new resilience scale: The Connor Davidson resilience scale (CD-RISC). Depression & anxiety Journal, 18 (2): 76-82.
Crepeau, E.B., Cohn, E.S., Boyd Schell, B.A. (2003). Willard and Spackman's Occupational Therapy. 10th ed. Altoona, Pa: Lippincott; 265.
Deon, L.L., Gaebler-Spira, D. (2010) Assessment and treatment of movement disorders in children with cerebral palsy. Orthopedic Clinical, 41 (4): 507-17.
Flink, I.K., Smeets, E., Bergbom, S., Peters, M.L.(2015). Happy despite pain: Pilot study of a positive psychology intervention for patients with chronic pain, Scandinavian Journal of Pain 7: 71–79.
Ghorbani, N., Watson, P.J., Chen, Z., Norballa, F. (2012). Self-compassion in Iranian Muslims: relationships with integrative self-knowledge, mental health, and religious orientation. International Journal of Psychological Religion, 22(2): 106-118.
James, D. (2013). A single case study of a family-centred intervention with a young girl with cerebral palsy who is a multimodal communicator. Child: Care Health and Developmmtal, 38 (1): 87-97.
Joseph, S., Wood, A. (2010). Assessment of positive functioning in clinical psychology: theoretical and practical issues. Clinical psychology review, 30: 830-838.
Krstić, T., Mihić, L., Mihić, I.(2015). Stress and resolution in mothers of children with cerebral palsy. Research in Developmental Disabilities, 47: 135-143.
Lee, M.H., Matthews , A.K., Park, C. Determinants of Health-related Quality of Life Among Mothers of Children With Cerebral Palsy. Journal of Pediatric Nursing, 44:1-8.
Milyavskaya, M., Koestner, R. (2011). Psychological needs, motivation, and well-being: A test of self-determination theory across multiple domains. Personality and Individual Differences, 50: 387–391
Neff, K.D. (2009). The role of self-compassion in development: A healthier way to relate to oneself. Human Development, 52: 211-214.
Pinquart, M. (2009). Moderating effect of dispositional Resilience on association between hassles and Psychological distress. Journal of applied Developmental Psychology, 30 (1): 1-8.
Proyer, R.T., Gander, F., Wellenzohn, S., Ruch, W.(2016). Nine beautiful things: A self-administered online positive psychology intervention on the beauty in nature, arts, and behaviors increases happiness and ameliorates depressive symptoms, Personality and Individual Differences, 94: 189–193.
Raes, F., Pommier, E., Neff, K. D., & Van Gucht, D. (2011). Construction and factorial validation of a Short Form of the Self- compassion Scale. Clinical Psychology and Psychotherapy, 18, 250-255.
Ryan, R.M., Deci, E. (2008). From ego-depletion to vitality: Theory and findings concerning the facilitation of energy available to the self. Social and Personality Personality of Environmental development psychology, 2, 702-717.
Ryan, R.M., Frederick, C. (1997). On energy, personality, and health: Subjective vitality as a dynamic reflection of well-being. Journal of Personality, 65, 529–565.
Seligman, M., Rashid, T., Park, N. (2006). Positive psychology. American psychologist. American psychology, behavior research and therapy, 25, 1-24.
Shoshani, A., Steinmetz, S., Kanat-Maymon, Y.(2016). Effects of the Maytiv positive psychology school program on early adolescents' well-being, engagement, and achievement, Journal of School Psychology, 57: 73–92.
Springgate, B. F., Wennerstrom, A., Meyers, D., Allen III, C. E., Vannoy, S. D., Bentham, W., et al. (2011). Building community resilience through mental health infrastructure and training in post-Katrina New Orleans. Ethnicity & disease, 21 (30): 9-20.
Uliaszek, A.A., Rashid, T., Williams, G.E., Gulamani, T.(2016). Group therapy for university students: A randomized control trial of dialectical behavior therapy and positive psychotherapy, Behavior Research and Therapy, Behavior Research and Therapy, 77: 78-85.
Wadnerkar, M.B., Pirinen, T., Haines-Bazrafshan, R., Rodgers, J., James, D. (2012). A single case study of a family-centred intervention with a young girl with cerebral palsy who is a multimodal communicator. Child: Care Health and Developmental, 38 (1): 87-97.
Walsh, S., Szymczynska, P., Taylor, S.J.C., Priebe, S.(2018). The acceptability of an online intervention using positive psychology for depression: A qualitative study. Internet Interventions, 13: 60-66.