آقابابایی، س؛ امیری، ش. (۱۳۹۳). بررسی مؤلفهی دیداری-فضایی حافظهی فعال و کوتاه مدت در دانشآموزان با اختلالات یادگیری و مقایسه با دانشآموزان عادی. روانشناسی شناختی، ۲(۴)، ۹-۱.
حسنی، ج. (۱۳۹۰). بررسی اعتبار و روایی فرم کوتاه پرسشنامه نظمجویی شناختی هیجان. تحقیقات علوم رفتاری، ۹(۴)، ۲۴۰-۲۲۹.
دهقانی، ی؛ حکمتیانفرد، ص. (1398). اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی بر عملکرد توجه و بازداری پاسخ در دانش آموزان دارای اختلال ریاضی. روانشناسی افراد استثنایی، 9(34)، 158-137.
رئیسی، ف؛ شیخ شبانی؛ فاتحیزاده، م. (1383). رابطه خود ناتوانسازی تحصیلی دانشآموزان با اهداف تسلط، عملکردگرا و عملکردگریز دانشآموز، والدین، معلم و کلاس. تازههای علوم شناختی، 23، ۱۰۱-۹۳.
سادوک، بنجامین جیمز؛ سادوک، ویرجینیا؛ روئیز، پدرو. (1395). کاپلان و سادوک. خلاصه روانپزشکی (علوم رفتاری، روانپزشکی بالینی). جلد سوم. ترجمه فرزین رضاعی.انتشارات ارجمند. (تاریخ انتشار به زبان اصلی: 2015).
سالاریفر، م؛ پوراعتماد، ح. (1390). رابطه باورهای فراشناختی با اختلال افسردگی واضطراب. مجله یافته، 13(4)، ۳۸-۲۹.
شیرینزاده دستگیری، ص؛ گودرزی، م؛ رحیمی، چ؛ نظیری، ق. (۱۳۸۷). بررسی ساختار عاملی، روایی و اعتبار پرسشنامه فراشناخت. مجله روانشناسی، ۴۸، ۴۶۱-۴۴۵.
عزیزیان، م؛ عابدی، م. (۱۳۸۴). ساخت و هنجاریابی آزمون تشخیصی سطح خواندن برای دانشآموزان پایه سوم دبستان. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، ۱۱(۴)، ۳۷۹-۳۸۷.
فداییوطن، ز؛ استکی، م. ف قنبریپناه، ا.ف؛ کوچکانتظار، ر. (1398). قایسه اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی و آموزش بازسازی شناختی بر خودکارآمدی اجتماعی و عاطفی دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری. روانشناسی افراد استثنایی، 9(35)، 192-169.
قربانی، ن.ف؛ جباری، س. (1397). تأثیرآموزش نظریهذهن بر کارکردهای اجرایی دانشآموزان پسر با ناتوانی یادگیری. روانشناسی افراد استثنایی، 8(31)، 259-237.
کجباف، م؛ عریضی، ح؛ خدابخشی، م. (1385). هنجاریابی، پایایی و روایی مقیاس خوشبینی و بررسی رابطه بین خوشبینی، خود تسلطیابی و افسردگی در شهر اصفهان در سال تحصیلی 1385-1384. مجله مطالعات روان شناختی الزهرا، 2(1 و 2)، 68- 51.
کیانی، ا؛ اسدی، م؛ محمدی، ع.(1396). بررسی عوامل موثر بر اختلالات یادگیری دانشآموزان مقطع ابتدایی. مجله ناتوانیهای یادگیری، 6(4)،۱۲۵- ۱۰۴.
محمداسماعیل، ا؛ هومن، ح. (۱۳۸۱). انطباق و هنجاریابی آزمون ریاضیات ایران کیمت. فصلنامه کودکان استثنایی، ۲(۴)،۳۳۲-۳۲۳.
نریمانی، محمد. (۱۳۹۱). اثربخشی آموزش کنترل تکانه بر پردازش هیجانی، تکانشوری و حواسپرتی دانشآموزان مبتلا به اختلال ریاضی. مجله ناتوانیهای یادگیری، ۲ (۲)، 121-101.
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders. Washington, DC: APA.
Arnett, A. B., Pennington, B. F., Peterson, R. L., Willcutt, E. G., DeFries, J. C., & Olson, R. K. (2017). Explaining the sex difference in dyslexia. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 58(6), 719-727.
Barnes, L. L. (2016). Children with learning disabilities with in the family context. Personality and Individual Differences. 30(6), 1311-1327.
Beard, K., Hoy, W., & Hoy, A. (2010). Academic optimism of individual teachers: Confirming a new construct. Teaching and Teacher Education, 26, 1136-1144.
Berglas, S. & Jones, E. E. (1978). Drug choice as a self-handicapping strategy in response to noncontingent success. Journal of personality and social psychology, 36(4), 405-417.
Berninger, V. W., Nagy, W., Tanimoto, S., Thompson, R., & Abbott, R. (2015). Computer instruction in handwriting, spelling, and composing for students with specific learning disabilities in grades 4–9. Computers & Education, 8,154-168.
Carciofo, R., Song, N., Du, F., Wang, M. M., & Zhang, K. (2017). Metacognitive beliefs mediate the relationship between mind wandering, self-handicapping and negative affect. Personality and Individual Differences, 107(18), 78-87.
Chambrier, A, F., & Zesiger, P. (2018). Is a fact retrieval deficit the main characteristic of children with mathematical learning disabilities? Acta Psychologica, 190, 95-102.
Clarke, I. E. & McCann, C. (2016). Internal and external aspects of self-handicapping reflect the distinction between motivations and behaviours: Evidence from the Selfhandicapping Scale. Personality and Individual Differences, 100, 6-11.
Clarke, I. E. & McCann, C. (2016). What is self-handicapping? Personality and Individual Differences, 101, 472-483.
Cocorada, E. (2011). Academic self-handicapping and their correlates in adolescence. Bulletin of the Transilvania University of Brasov, 53(14), 57– 64.
Cono, M., & Sanchez-Iborra, R. (2015). One of use of a multimedia platform for music education with handicapped children: A case study. Camputer & Education, 87, 254-276
Covington, M. V. (1984). The self-worth theory of a chievement motivation: Findings and implications. Elementary school Journal, 85 (1), 5-20.
Del Mar Ferradas, M., Freire, C., Nunez, J. C., Pineiro, I., & Rosario, P. (2016). Motivational profiles in university students: Its relationship with self-handicapping and defensive pessimism strategies. Learning and Individual Differences, 27, 134-143.
Eyink, J., Hirt, E. R., Hendrix, K. S., & Galante, E. (2017). Circadian variations in claimed self-handicapping: Exploring the strategic use of stress as an excuse. Journal of Experimental Social Psychology, 69, 102-110.
Ferrari, J. R., & Tompson, T. (2006). Imposter fears: link with selfpresentational: concerns and self-handicapping behaviors. Personality and Individual Differences, 40, 341-352.
Flavell, J. H. (1979). Metacognition and cognitive monitoring: A new area of cognitive-developmental inquiry. American Psychologist, 34(10), 906-11.
Fletcher, J. M., Lyon, G. R., Fuchs, L. S., & Barnes, M. A. (2007). Learning disabilities from identification to intervention. NewYork: Guilford.
Gavric, D., Moscovitch, D. A., Rowa, K., & McCabe, R. E. (2017). Post-event processing in social anxiety disorder: Examining the mediating roles of positive metacognitive beliefs and perceptions of performance. Behaviors Research and Therapy, 91, 1-12.
Gross, J. J. (2015). Handbook of emotion regulation. New York: Guilford publications.
Guarensphki, R., Durbun, J., Lopamer, F., & Forese, P. (2001). Social predictors of changes in students’ achievement goal orientations. Contemporary Educational Psychology, 25(12), 21-37.
Hoy, W., Tarter, C., & Hoy, A. (2006). Academic optimism of school: Afforce for student achievement. American Educational Research Journal, 43(3), 425-446.
Jiang, Y., & Kleitman, S. (2017). Metacognition beliefs and motivation: Links between confidence, self-protection, academic selfhandicapping and self-enhancement. Learning and Individual Differences, 37(14), 222-230.
Klapp, A. (2016). The importance of self-regulation and negative emotions for predicting educational outcomes and selfhandicapping–Evidence from 13-year olds in Swedish compulsory and upper secondary school. Learning and Individual Differences, 52(8), 29-38.
Kopczynski, L., & Smith, E. (2015). The Impact of Self-Handicapping in Strategic Board Games Upon New Player’s Experiences. Journal of Applied Sport Psychology, 16(4), 111–127.
Kwon, K., Kupzyk, K., & Benton, A. (2018). Negative emotionality, emotion regulation, and achievement: Cross-lagged relations and mediation of academic engagement. Learning and Individual Differences, 67, 33-40.
Luo, W., Ng, P. T., Lee, K., & Aye, K. M. (2016). Self-efficacy, value, and emotion as mediators between parenting practice and homework behavior: A control-value theory perspective. Learning and Individual Differences, 50(15), 275-282.
McGuigan, L., & Hoy, W. (2006). Principal leadership: Creating a culture of academic optimism to improve achievement for all students. Leadership and Policy in Schools, 5, 203-229.
Metsapelto, R. L., Pakarinen, E., Kiuru, N., Poikkeus, A. M., Lerkkanen, M. K., & Nurmi, J. E. (2015). Developmental dynamics between children’s externalizing problems, task-avoidant behavior, and academic performance in early school years: A 4-year follow- up. Journal of Educational Psychology, 107(1), 246-257.
Midgley C., & Urdan, T. (1995). Predictors of middle school students' use of self-handicapping strategies. The Journal of Early Adolescence, 15(4), 389-411.
Mrazik, M., Naidu, D., Borza, C., Kobitowich, T., & Shergill, S. (2019). King Devick computerized neurocognitive test scores in professional football players with learning and attentional disabilities. Journal of the Neurological Sciences, 399,140-143.
Mu, G. M., Hu, Y., & Wang, Y. (2017). Building resilience of students with disabilities in China: The role of inclusive education teachers. Teaching and Teacher Education, 67(3), 125-134.
Nosenko, D., Arshava, I., & Nosenko, E. (2014). Self-handicapping as a coping strategy: approaches to conceptualization. Advances in Social Sciences Research Journal, 1(3), 157-166.
O'Shea, A., Booth, J. L., Barbieri, C., McGinn, K. M., Young, L. K., & Oyer, M. H. (2017). Algebra performance and motivation differences for students with learning disabilities and students of varying achievement levels. Contemporary Educational Psychology, 50, 80-96.
Rickert, N. P., Meras, I. L., & Witkow, M. R. (2014). Theories of intelligence and students' daily self-handicapping behaviors. Learning and Individual Differences, 36, 1-8.
Scheier, M. F., & Corver, C. S. (2001). Optimism pessimism and psychological wellbeing. In E. C. Change (Ed.), optimism and pessimism: Implications for theory research and practice. Washington DC: American Psychological Association.
Sezgin, F., & Erdogan, O. (2015). Academic Optimism, Hope and zest for work as predictors of teacher self-efficacy and perceived success. Educational Sciences: Theory and Practice, 15(1), 7-19.
Slattery, E., McMahon, J., & Glagher, G. (2017). Optimism benefit finding in parents of children with developmental disabilities: The role of positive reappraisal and social support. Research in Developmental Disabilities, 65, 12-22.
Snyder, K. E., Malin, J. L., Dent, A. L., & Linnenbrink-Garcia, L. (2014). The message matters: The role of implicit beliefs about giftedness and failure experiences in academic self-handicapping. Journal of Educational Psychology, 106(1), 230-241.
Tolin, D. F. (2019). Inhibitory learning for anxiety-related disorders. Cognitive and Behavioral Practice, 26(1), 225-236.
Wells, A., & Cater-Haiten, H. (2004). Predictors of middle school student’s use of self-handicapping strategies. Journal of Early Adolescence, 15(7), 389-411.
Wusik, M. F., & Axsom, D. (2016). Socially positive behaviors as self-handicapping. Journal of Social and Clinical Psychology, 35(6), 494-509.
Yu, R., & Singh, K. (2018). Teacher support, instructional practices, student motivation, and mathematics achievement in high school. The Journal of Educational Research, 111(1), 81-94.