ادیب سرشکی، ن.؛ مرادی، ن.؛ یادگاری، ف.؛ کنعانی، ز. (1395). اثربخشی آموزش توجه بر بهبود عملکرد خواندن دانشآموزان نارساخوان. فصلنامه روانشناسی شناختی، 4(4)، 69-61.
آلووی، ت. (2011). بهبود حافظه فعال. ترجمه علیاکبر ارجمدنیا و محسن شکوهی یکتا (1392). تهران: نشر طبیب.
ایمانی، م.؛ علیزاده، ح.؛ کاظمی، ف.؛ غباری بناب، ب. (1395). تدوین برنامه آموزش مستقیم و ارزیابی اثربخشی آن بر مهارتهای حل مسئله ریاضی در دانشآموزان با اختلال یادگیری ویژه. استثنایی افراد روانشناسی، 6(24)، 29-1.
بهمرد، ف.؛ استکی، م.، عشایری، ح.؛ اسدپور، ح. (1391). تأثیر آموزش حرکات درشت و ظریف بر کاهش علائم نارساخوانی. مجله ناتوانیهای یادگیری، 2(2)، 39-25.
جنسن، ا. (2000). مغز و آموزش. ترجمه لیلی محمدحسین؛ سپیده، رضوی (1383). تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
سیف نراقی، م.؛ نادری، ع. (1389). روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی.تهران: نشرارسباران.
علیزاده، ح. (1385). رابطه کارکردهای اجرایی عصبی- شناختی با اختلالهای رشدی. تازههای علومشناختی،8(۴)، 70-57.
غباری بناب، ب.؛ افروز، غ.، حسنزاده، س.؛ بخشی، ج.؛ و پیرزادی، ح. (1391). تأثیر آموزش راهبردهای فراشناختی فعال تفکرمدارانه و خود نظارتی بر درک مطلب دانشآموزان با مشکلات خواندن. ناتوانیهای یادگیری، 1(2)، 97-77.
فارابی، م.؛
بیاضی م. ح.؛ تیموری، س. (1389). تأ
ثیر آموزش مهارتهای آگاهی واجشناختی بر بهبود عملکرد خواندن دانشآموزان مشکوک به نارساخوانی.
فصلنامه کودکان استثنایی،
10(4)، 342-335.
فاوست، آ. و نیکلسون، ر. (2009). مروری بر نقش مخچه در نارساخوانی. ترجمه احمد رمضانی واسوکلایی (1388). پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 9(3)، 272-255.
فتحعلی پور، غ.؛ قاسمی، س.؛ غباری بناب، ب.؛ بهپژوه ا. (1395). اثربخشی آموزش مهارتهای خودنظارتی توجه بر افزایش توجه در دانشآموزان با مشکلات خواندن. تعلیم و تربیت استثنایی،6(۱۴۳)، 13-5.
کریمی، ب.؛ علیزاده، ح.؛ سلیمانی، ا. (1392). تدوین برنامه و مقایسهی اثربخشی سه شیوهی آموزش مستقیم، آگاهی واجشناختی و ترکیبی بر درک مطلب خواندن دانشآموزان دبستانی دارای اختلال خواندن. ناتوانیهای یادگیری، 3(1)، 78-60.
کله، پ.؛ چان، ل. (1990). روشها و راهبردها در تعلیم و تربیت کودکان استثنایی. ترجمه فرهاد ماهر (1386). تهران: انتشارات جیحون.
لاری لواسانی، م.؛ هاشمیآذر، ژ.؛ پزشک، ش. (1396). مقایسه خلاقیت حرکتی در کودکان تیزهوش، با کودکان با اختلال یادگیری و کودکان عادی. فصلنامه کودکان استثنایی، 17(1)، 96-83.
لرنر، ژ. (1971). ناتوانیهای یادگیری: نظریهها، تشخیص و راهبردهای تدریس. ترجمه عصمت دانش (1384). تهران: دانشگاه شهید بهشتی.
نریمانی، م.؛ نوری، ر.؛ ابوالقاسمی، ع. (1394). مقایسهی اثر بخشی راهبردهای آگاهی واجشناختی و چند حسی فرنالد بر پیشرفت مهارتهای خواندن و درک مطلب دانشآموزان نارساخوان. ناتوانیهای یادگیری، 4(3)، 120-104.
Adams, G., &Carnine, D. (2003).Direct instruction. In H. L. Swanson, K. R. Harris, & S. Graham (Eds.),Handbook of learning disabilities(pp. 403-416). New York: Guilford Press.
Al Dahhan, N. Z., Kirby, J. R., & Munoz, D. P. (2016). Understanding reading and reading difficulties through naming speed tasks: Bridging the gaps among neuroscience, cognition, and education.AERA Open, 2(4), 2332858416675346.
American psychiatric association. (2013). Diagnostics and statistical manual of mental disorders (5thed.). Arlington, VA: American Psychiatric Publishing.
Aravena, S., Tijms, J., Snellings, P., & van der Molen, M. W. (2016).Predicting responsiveness to intervention in dyslexia using dynamic assessment.Learning and Individual Differences, 49, 209-215.
Ashburn, S. M., Flowers, D. L., Napoliello, E. M., & Eden, G. F. (2020). Cerebellar function in children with and without dyslexia during single word processing.Human Brain Mapping, 41(1), 120-138.
Brueggemann Taylor, A. E. (2014). Diagnostic assessment of learning disabilities in childhood: bridging the gap between research and practice (contemporary issues in psychological assessment). New York:Springer.
Carroll, J. M.,Solity, J., &Shapiro, L. R. (2016). Predicting dyslexia using prereading skills: The role of sensorimotor and cognitive abilities. Journal of Child Psychology and Psychiatry,57(6),750-758.
Casalis, S. & Cole, P. (2009). On the relationship between morphological and phonological awareness: Effect of training in kindergarten and in first-grade reading. First Language, 29(1), 113-142.
Cunningham, A. E., & Stanovich, K. E. (1990). Assessing print exposure and orthographic processing skill in children: A quick measure of reading experience. Journal of Educational Psychology, 82(4), 733-740.
Dore, USA. Dore USA website.Archived from the original on 17 November 2013. https://en.wikipedia.org/wiki/Dore_Programme.
Galuschka, K., Görgen, R., Kalmar, J., Haberstroh, S., Schmalz, X., & Schulte-Körne, G. (2020). Effectiveness of spelling interventions for learners with dyslexia: A meta-analysis and systematic review .Educational Psychologist,55(1), 1-20.
Goodwin, H. L. (2008). Examining the effects of non-intensive therapy on word retrieval, speech intelligibility and quality of life following intensive therapy.Master's Thesis Department of com- medication Sciences & Disorders, Louisiana State University.
Goswami U. (2019).A neural oscillations perspective on phonological development and phonological processing in developmental dyslexia.
Language and Linguistics Compass, 13(5):e12328.
Hallahan, D.P., &Kauffman, J.M. (2003). Exceptional learner’s instruction to special education. NewYork: Allyn and Bacon.
Iversen, S., Tunmer, W. E. & Chapman, J. W. (2005). The effects of varying group size on the Reading Recovery approach to preventative early intervention. Journal of Learning Disabilities, 38(5), 456-472.
Jerman, O., Reynolds, C., & Swanson, H. L. (2012). Does growth in working memory span or executive processes predict growth in reading and math in children with reading disabilities?.Learning Disability Quarterly,35(3), 144-157.
Joyce, B. R., Weil, M., & Calhoun, E. (2000). Models of teaching. Boston: Allyn and Bacon.
Magliaro, S. G., Lockee, B. B., & Burton, J. K. (2005). Direct instruction revisited: A key model for instructional technology. Educational Technology Research and Development, 53(4), 41-55.
Moore, D. M., D’Mello, A. M., McGrath, L. M., &Stoodley, C. J. (2017). The developmental relationship between specific cognitive domains and grey matter in the cerebellum. Developmental Cognitive Neuroscience, 24, 1-11.
Moura, O., Simoes, M. R. & Pereira, M. (2015). Executive functioning in children with developmental dyslexia. The Clinical Neuropsychologist, 28(1), 20-41.
Nicolson, R. I., & Fawcett, A. J. (2009). Development of dyslexia: The delayed neural commitment framework. Frontiers in Behavioral Neuroscience, 13(112), 1-16.
Nicolson, R. I., & Fawcett, A. J. (2019). Development of dyslexia: The delayed neural commitment framework. Frontiers in Behavioral Neuroscience, 13(112), 1-16.
Pennington, B. F. (2006). From single to multiple deficit models of developmental disorders. Cognition, 101(2), 385-413.
Peterson, R. L., & Pennington, B. F. (2015). Developmentaldyslexia. Annual Review of Clinical Psychology, 11, 283-307.
Reid, G. (2016). Dyslexia: A practitioner's handbook. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons.
Ryder, J. F., Tunmer, W. E., & Greaney, K. T. (2008). Explicit instruction in phonemic awareness and phonemically based decoding skills as an intervention strategy for struggling readers in whole language classrooms. Reading and Writing,21(4), 349-369.
Shomway-Cook, A., & Woollacott, M.H. (2001). Motor control (2 ed). U.S.A.: Lipincoot Williams & Wilkins.
Snowling, M. J. (2006). Specific disorders and broader phenotypes: The case of dyslexia. Quarterly Journal of Experimental Psychology, 61(1), 142-156.
Stockard, J., Wood, T. W., Coughlin, C., &Rasplica Khoury, C. (2018). The effectiveness of direct instruction curricula: A meta-analysis of a half century of research. Review of Educational Research, 88(4), 479-507.
Van der Leij, A.,Van Bergen, E., Van Zuijen, T., De Jong, P. F., Maurits, N., &Maassen, B. (2013). Precursors of developmental dyslexia: An overview of the longitudinal Dutch dyslexia programmer study. Dyslexia,19(4),191-213.