آذریجهرمی، م. (1390). اثربخشی آموزش مهارتهای جراتورزی بر عزتنفس دانشآموزان کمتوان ذهنی دختر و پسر. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت.
افروز، غ. (1381)، روانشناسی توانبخشی کودکان آهسته گام. تهران: دانشگاه تهران.
براندن، ن. (1994). روانشناسی عزتنفس. ترجمه مهدی قراچه داغی (1380). تهران: نشر نخستین.
بولتون، ر. (2001). روانشناسی روابط انسانی (مهارتهای مردمی) ترجمه حمیدرضا سهرابی و افسانه حیات روشنایی. (1391). تهران: رشد، چاپ ششم.
حسینخانزاده، ع. (1389). آموزش مهارتهای اجتماعی به کودکان و نوجوانان (چاپ دوم)، تهران: رشد فرهنگ.
رشیدزاده، ع؛ فتحیآذر، ا؛ و هاشمی، ت. (1390). بررسی تأثیر آموزش ابراز وجود بر مولفههای مهارتهای اجتماعی دانشآموزان دختر مقطع پیشدانشگاهی. مطالعات روانشناسی تربیتی، 13،74-58.
رضاپورمیرصالح، ی؛ ابوترابی کاشانی، پ؛ و ابراهیمیقوام، ص. (1391). تأثیر آموزش مهارتهای ابراز وجود در افزایش جراتورزی و افزایش حرمتخود دانشآموزان کم جرات دختر پایه سوم تا پنجم ابتدایی شهر تهران. ماهنامه علمی- پژوهشی دانشور رفتار، دانشگاه شاهد، 7، 90-77.
ساجدی، س. (1387). اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر روابط بین فردی، ابراز وجود و حرمت خود دختران نابینای مجتمع فاطمهالزهرا (س). پایاننامه کارشناسی ارشد. اصفهان: دانشگاه آزاد واحد خوراسگان.
سلیمانزاده، ع. (1388). بررسی رابطه مهارتهای اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان متوسطه شهرستان ملکان، پایاننامه کارشناسی ارشد مشاوره، دانشگاه آزاد اسلامی تبریز.
سلطانیفر، ع؛ کیمیایی، س. ع؛ و رفتار، م. ر. (1390). آموزش هوش هیجانی و اثربخشی آن بر کاهش پرخاشگری نوجوانان پرخاشجوی. پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره، 1(1)، 166-153.
سلیمانی، م؛ به پژوه، ا؛ افروز، غ؛ لواسانی، م، غ. (1388). تاثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دیرآموز. تعلیم و تربیت استثنایی، 15 و 16، 9-22.
سیدنوری، س. ز. (1393). تاثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر حرمتخود و خودپنداشت دانشآموزان نارساخوان. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه گیلان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
سیف نراقی، م؛ و فریقی، س. (1389). تک بررسی وضعیت تحصیلی و عاطفی دانشآموز دیرآموز. تحقیقات روانشناختی، 2، 103-91.
سیف نراقی، م؛ و فریقی، س. (1392). بررسی چگونگی تعامل اولیا، معلمان، دانشآموزان عادی و دیرآموز و رابطه آن با افت تحصیلی دیرآموزان در مدارس عادی. تعلیم و تربیت استثنایی، 5، 23-14.
شفیعآبادی، ع؛ و ناصری، غ. (1387). نظریههای مشاوره و رواندرمانی. تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
غباری بناب و حجازی (1392) رابطه جرأت ورزی و عزتنفس با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان تیزهوش و عادی دانش آموزان سال اول متوسطه شهر زنجان، طرح پژوهشهای وزارت آموزش و پرورش.
فتحی آشتیانی، ع؛ و داستانی، م. (1392). آزمونهای روانشناختی: ارزشیابی شخصیت و سلامت روان، تهران: بعثت.
کمری، ف. (1391). بررسی اثر آموزش مهارت جرات ورزی بر پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه خوارزمی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
معتمدین، م. (1387). آموزش ابراز وجود. تبریز: فروزش.
مهرابیزادههنرمند، م؛ تقوی، ف؛ و عطاری، ی. (1388). تاثیر آموزش جرات ورزی بر مهارتهای اجتماعی، اضطراب اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر. مجله علوم رفتاری، 3، 64-59.
مهرآرا، م. (1390). اثربخشی آموزش گروهی مهارتهای جراتورزی بر ابراز وجود و عزتنفس دانشآموزان پسر سوم راهنمایی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.
نیسی، ع؛ و شهنیییلاق، م. (1380). تاثیر آموزش ابراز وجود بر ابراز وجود، عزتنفس، اضطراب اجتماعی و بهداشت روانی دانشآموزان پسر مضطرب اجتماعی دبیرستانی شهرستان اهواز. علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، 2،30-11.
وکیلیان، م؛ کرباسی، م. (1388). مقدمات راهنمایی و مشاوره. تهران: دانشگاه پیام نور.
Abootorabi Kashani, P., & Bayat, M. (2010). The effect of social skills training (assertiveness) on assertiveness and self-esteem increase of 9 to11 year-old female students in Tehran, Iran. World Applied Sciences Journal, 9,1028-1032.
Alberti, R. E., Emmons, M. L. (2001). Your perfect right: Assertiveness and Equality in your Life and Relationships. Eght ed. Impact publishers, Atascader, CA, USA.
Albertyn, R. M., Kapp, C. A., & Groenewald, C. G. (2001). Patterns of empowerment in individuals through the course of a life skills program. Journal of studies in the Education of Adults, 33, 21-180.
Bieber-Shut. R. (1991). The use of drama to help visually impaired adolescents acquire social skills. Journal of Impairment and Blindness, 85, 340-410.
Cecily M.Begley, M.G. (2004). Irish students changing levels of assertiveness. Education today, 24. 501 -510.
Chauhan, S. (2011). Slow learners: Their Psychology and Educational programs. Journal of Multidisciplinary Research. 1(8). 279-289.
Eva, B. (2003). School Adjustment of Borderline Intelligence Pupils. Summary of Doctoral Thesis. University of Cluj-Napoca. Faculty of Psychology and Education Sciences.
Geraming & Albert, W. (2013). Self-esteem enhancement with children and adolescent, New York: Pergamum press.
Hansson, K. & Landbland, A. (2008). Couple therapy: Effectiveness of treatment and long term follow up. Journal of family therapy, 32, 405-517.
Hargie, o. & Dickson, D. (2004). The effect of an assertiveness training mudbug skills on the behavior assertiveness training female. Procedia social and behavioral sciences journal. 3, 421-436.
Hudson, W.W. (1997). The WALMYR Assessment Scales Scoring Manual. Tallahassee, FT: WALMYR Publishing Company.
Karande, S., Kanchan, S., Kulkarni, M. (2008). Clinical and Psycho educational Profile of Children with Borderline Intellectual. Functioning. Indian Journal of Pediatric. 75 (8), 795-800.
Krishnakumar, P. Geeta, M. G., & Palat, R. (2006). Effectiveness of individualized educational program for slow learners. Indian Journal of Pediatrics, 73, 135-137.
Leff, R. (2008). Staff development for teaching slow learners.
Lin, Y. shia, s. change, Y.C.Lai, T. Wang, K. Y. & Chou, K. R. (2004). Evaluation of an assertiveness training program on nursing and medical student assertiveness, self-esteem, and interpersonal communication satisfaction. Nurse Educational Today. 24, 656-665.
Lizarrage, L.S., Ugarte, D., Gradelle, A., Delaware, M. & Iriarte, D.B.T. (2003) Enhancement of self-regulation, assertiveness, and empathy. Learning and Instruction, 3, 423-439.
Malik, I. (2012). Effect of Academic Interventions on the Developmental Skills of Slow Learners. Pakistan Journal of Psychological Research. 27, 135-151
Mami, S., Arayesh, B. (2010). Comparative study of educational status and behavioral disorder between slow-learner and normal students of Ilam province (2007-2008). Procedia Social and Behavioral Sciences, 5, 221 –225.
Natvig, K., Albrektsen, G., & Qvarnstron, U. (2003). Associations between
psychosocial factors and happiness among school adolescents. International Journal of Nursing Practice, 9, 166-175
Nieuwenhuijzen, M. V., Vriens, A., Scheepmaker, M., Smit, M. Porton, E. (2011). The development of a diagnostic instrument to measure social information processing in children with mild to borderline intellectual disabilities. Research in Developmental Disabilities, 32, 358–370.
Perzel, D., & Tringer, L. (1998). Introducing assertiveness training in Hungary. Scandinavian Journal of Behavior Therapy, 27(3), 124-129.
Ramsey E, Patterson G. (2010). The effect of an assertiveness training on the self-efficacy level of 5th grade children. Journal of child Psychology. 14, 25-61.
Rezan, A. Cecen, R. (2014). Assertive behavior, therapy. Research and training Rutledge, London/New York.
Shaw, S. R. (2005). Slow learners and mental health issues (update). Retrieved from http://www.The Guidance Channel Zine.
Shaw, S, R. (2008). An Educational Programming Framework for a Subset of Students With Diverse Learning Needs: Borderline Intellectual Functioning. Intervention in school and clinic. 43. 291-299.
Shaw, S. R., Grimes, D., & Bulman, J. (2005). Educating slow learners: Are charter schools the last, best hope for their educational success? The Charter Schools Resource Journal, 1, 10-19.
Stanley, SM. & Markman, HJ. (2003). Facts about marital distress and divorce. Denver: University of Denver, 111, 91-95.
Unwin, J, L., Deb, S. (2011). Efficacy of atypical antipsychotic medication in the management of behavior problems in children with intellectual disabilities and borderline intelligence: A systematic review. Research in Developmental Disabilities. 32. 2121–2133.
Wehr, & Kaufman, G. (2014) self –esteem within the work and organizational content: a review of the organization-based self–esteem literature. Journal of management, 30,591.
Wells. B. (2003). Slow learner in the classroom, psychological services Quarterly newsletter Fulton county schools.
Yen, R., Shin, Sh., Yue, C. u., Chang, T., Kwua, Y., Kuei, R. (2004). Evaluation of an assertiveness training program on nursing and medical students’ assertiveness, self-esteem, and interpersonal communication satisfaction. Nurse Education Today, 24, 656-665.