آمویک، ج. (1391).دانشآموزان آسیبدیده بینایی و توانمندی اجتماعی، ترجمه پرویز شریفیدرآمدی، چاپ اول، تهران، آوای نور.
اسپاروهاک، آ؛ و هیلد، ی. (1394). فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیازهای آموزشی ویژه، ترجمه اسماعیل زارعی زورکی و الهه ولایتی، چاپ اول، تهران، آوای نور.
اسدیان، س؛ پیری، م؛ و حسن ریحانی، ل. (1394). مقایسه بین اثربخشی روش مشارکتی و انفرادی در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان اول متوسطه در درس زبان انگلیسی، فناوری آموزش، 1، 44-37.
برزگر، ر و علیآبادی، خ. (1392). بررسی تاثیر مدل طراحی آموزشی گانیه و بریگز بر یادگیری و یادداری و انگیزش پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی، پژوهش در برنامهریزی درسی، 2(11)، پیاپی 38، 36-24
برزگر، ر؛ علیآبادی، خ؛ و نیلی احمدآبادی، م. (1391). مقایسه اثربخشی طراحی آموزشی مبتنی بر الگوی گانیه و دیک و کاری بر یادگیری، یادداری و انگیزش پیشرفت تحصیلی، اندیشههای نوین تربیتی، 10(1)، 118-97.
پاپ زن، ع؛ و سلیمانی، ع. (1389). مقایسهی تاثیر دو روش آموزش با کمک تلفن همراه و سخنرانی بر میزان یادگیری هنرجویان، فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 1، 65-55.
جباری، س. (1384). تاثیر آموزش فراشناختی خواندن با روش یادگیری مشارکتی بر میزان درک مطلب کودکان دیرآموز، علوم اجتماعی و انسانی، 4، پیاپی 45، 93-82.
خالق خواه، ع؛ رضایی شریف، ع؛ زاهد بلبلان، ع؛ و هاشمی، ز. (1394). بررسی اثربخشی یادگیری مشارکتی از نوع جیگ ساو بر خودتنظیمی و انگیزش تحصیلی دانشآموزان ابتدایی، مطالعات آموزش و یادگیری، 7 (2)، 182-154.
رضایی راد، م؛ و فلاح، ا. (1393). تاثیر آموزش با کمک تلفن همراه بر انگیزش پیشرفت، خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در درس عربی، پژوهش در برنامهریزی درسی، 2(16)، پیاپی 43، 13-1.
ریو، ه؛ و پارسونز، د. (1395). یادگیری سیار نوین: فنون و فناوریها، ترجمه اسماعیل زارعی زوارکی، سونیا موسی رمضانی و الهه ولایتی، چاپ اول، تهران، آوای نور.
زارعی زوارکی، ا؛ و جعفرخانی، ف. (1391). کاربردهای فنآوری اطلاعات و ارتباطات در جهت حمایت از دانشآموزان با نیازهای آموزشی ویژه، مجله تعلیم و تربیت استثنایی، 110، 56-45.
زارعی زوارکی، ا؛ علیزاده، ح؛ و جعفرخانی، ف. (1391). تاثیر آموزش چندرسانهای بر یادگیری درس زبان انگلیسی دانشآموزان آسیبدیده بینایی، فصلنامه ایرانی کودکان استثنایی، 1، 134-113.
زمانی، ب؛ ببری، ح؛ و موسوی، س. (1391). عوامل مرتبط با نگرش دانشجویان علوم پزشکی اصفهان به پذیرش یادگیری از طریق تلفن همراه با استفاده از مدل پذیرش فناوری، مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، 9(2)، 117-110.
سارانی، ه؛ و آیتی، م. (1393). تاثیر استفاده از تلفن همراه (پیام کوتاه) بر یادگیری واژگان زبان انگلیسی و نگرش دانشجویان، پژوهش در برنامهریزی درسی، 2(13) (پیاپی 40)، 60-48.
سارانی، ه؛ آیتی، م؛ و نادری، ف. (1393). تاثیر آموزش درس زبان انگلیسی از طریق تلفن همراه و پست الکترونیکی بر یادگیری و انگیزه پیشرفت دانشجویان، پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 20(3)، 159-141.
شریفیدرآمدی، پ. (1390). بررسی تاثیر آموزش مهارتهای اجتماعی مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاری بر سازگاری دانشآموزان نابینا، روانشناسی افراد استثنایی، 1، 66-45.
شریفیدرآمدی، پ؛ و مالمیر، م. (1391). بررسی و مقایسه سرعت پردازش اطلاعات شنیداری در نوجوانان آسیبدیده بینایی و بینای 14-16 سال شهر تهران، سال 1390، روانشناسی افراد استثنایی، 6، 60-47.
عابدینی، ی؛ و مختاری، م. (1394). مدل علی روابط انگیزش پیشرفت و عملکرد زبان انگلیسی: نقش واسطهای و فراشناختی کمک طلبی تحصیلی در یادگیری از طریق تلفن همراه. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 11، 16-7.
عبدخدایی، م؛ سیف، ع؛ کریمی، ی و بیابانگرد، ا. (1387). تدوین و هنجاریابی مقیاس انگیزش تحصیلی و بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای مطالعه بر افزایش انگیزش تحصیلی، مطالعات تربیتیوروانشناسیدانشگاهفردوسیمشهد، 9(1)، 20-5.
عطادخت، ا؛ حمیدی فر و؛ و محمدی، ع. (1392). استفاده آسیبزا و نوع کاربری تلفن همراه در دانشآموزان دبیرستانی و رابطه آن با عملکرد تحصیلی و انگیزش پیشرفت، روانشناسی مدرسه، 3(2)، 136-122.
عنایتی، ت؛ یزدان پناه نوذری، ع؛ بهنام فر، ر؛ و غفاری همدانی، ص. (1393). کاربرد تلفن همراه در ارائه محتوای آموزشی به دانشجویان، دوماهنامه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 7(2)، 120-115.
مالکی، م. (1392). تاثیر الگوهای طراحی آموزشی گانیه و پنج مرحلهای بایبی در آموزش مبتنی بر شبکه بر انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشجویان. فصلنامهپژوهشوبرنامهریزیدرآموزشعالی، 70، 116-99.
مصرآبادی، ج؛ و فیضی، ا. (1394). فراتحلیل مطالعات اثربخشی روشهای یادگیری مشارکتی بر بازدههای تحصیلی دانشآموزان استثنایی، فصلنامه ایرانی کودکان استثنایی، 2، 41-31.
مطایی، ب؛ عبدی، ع؛ و نوری، ع. (۱۳۸۸). بررسی اثربخشی روش تدریس مشارکتی بر پیشرفت یادگیری زبان انگلیسی عمومی، همایش شیوههای نوین در مدیریت مدارس در هزاره سوم، کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه.
مقیمی، م و رمضان، م. (1392). پژوهشنامه مدیریت 4: روانشناسی سازمانی، تهران، انتشارات راه دان.
نادری، ف؛ آیتی، م؛ زارع بیدکی، م؛ و اکبری بورنگ، م. (1392). تأثیر روش آموزش از طریق تلفن همراه بر خودنظم دهی فراشناختی و نگرش دانشجویان پیراپزشکی، آموزش در علوم پزشکی، 13(11)، 1010-1001.
نیکبخت، ا؛ عبدخدایی، م؛ و حسنآبادی، ح. (1393). اثربخشی واقعیت درمانی گروهی بر افزایش انگیزش تحصیلی و کاهش اهمالکاری تحصیلی دانشآموزان، پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره، 3 (2)، 94-81.
ولایتی، ا؛ زارعی زوارکی، ا؛ و امیرتیموری، م. (1392). تأثیر بازی رایانهای آموزشی بر یادگیری، یادداری و انگیزة پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر کمتوان ذهنی، فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، 9، 128-118.
Abbasi, M. & Hashemi, M. (2013). The impact/s of Using Mobile Phone on English Language Vocabulary Retention, International Research Journal of Applied and Basic Sciences, 4(3), 541-547.
Ally, M. & Prieto-Blazquez, J. (2014). What is the future of mobile learning in education? Mobile learning applications in higher education [Special Section] [RUSC], Revista de Universidady Sociedad Del Conocimiento, 11(1), 142–151.
Alvarez, C. Alarcon, R. & Nussbaum, M. (2011). Implementing collaborative learning activities in the classroom supported by one-to-one mobile computing: A design-based process, Journal of Systems and Software,84(11), 1961–1976.
Baki, B. E. & Akdemir, O. (2010). A comparison of undergraduate Students English vocabulary learning: Using mobile phone and flash Cards, TOJET, 9(3), 1-7.
Bradley, C. Haynes, R. Cook, J. Boyle, T. & Smith, C. (2009). Design and development of multimedia learning objects for mobile phones. In M. Ally (Ed.) Mobile learning: Transforming the delivery of education and training (pp. 157-182), Edmonton, AB, Athabasca University Press.
Chuang, Y. T. (2015). SSCLS: a smartphone-supported collaborative learning system, Telematics Inform,32(3), 463–474.
Crompton, H. (2015). Research Trends in the Use of Mobile Learning in Mathematics, International Journal of Mobile and Blended Learning, 7(4), 1-15.
Druin, A. (2009). Mobile technology for children: design for interaction and learning, USA, Morgan kaufman publisher.
Gedik, N. Hanci-Karademirci, A. Kursun, E. & Cagiltay, K. (2012). Key instructional design issues in a cellular phone-based mobile learning project, Computers & Education, 58(4), 1149–1159.
Guerrero, L. A. Ochoa, Sergio & Collazos, C. (2011). A mobile learning tool for improving grammar skills, Social and behavioral science,2, 1735-1739.
Hussein, A. H. AlHaisoni, M. M. Mohammed, A. A. & Fakrudeen, M. (2015). "M-Learning for Blind Students Using Touch Screen Mobile Apps Case Study- Special Education in Hail", International Journal of Computer Science and Information Security (IJCSIS),13(12), 82-88.
Jalilifar, A. & Mashhadi, A. (2013)."Current Trends in Research on Mobile Phones in Language Learning", RALs, 4(2), 110-127.
Keating, E. Nagai, E. Hadder, N. & Kowalsky, J. (2007). The Role of the Mobile Phone in the Welfare of Aged and Disabled People. The University of Texas at Austin / NTT DoCoMo, Inc, 2007, All Rights Reserved.
Kukulska-Hulme, A. Sharples, M. Milrad, M. Arnedillo-Sánchez, I. & Vavoula, G. (2009). "Innovation in mobile learning: A European perspective", International Journal of Mobile and Blended Learning,1(1), 13–35.
Laine, T. H. & Suhonen, J. (2008). "Establishing a mobile blog system in a distance education environment", International Journal of Mobile Learning and Organisation,2(2), 149-165.
Laurillard, D. (2007). Pedagogical forms for mobile learning. In N. Pachler (Ed.), Mobile learning: To-wards a research agenda, London, UK, WLE Centre.
Li, L. & Leina, L. (2012). "Designing principles of mobile learning in ESP course for Chinese students", IERI Procedia,2, 142–148.
Lin, C-C. (2014). "Learning English reading in a mobile-assisted extensive reading program", Computers & Education,78, 48-59.
Liu, M. Navarrete, C. Maradiegue, E. & Wivagg, J. (2014). "Mobile Learning and English Language Learners: A Case Study of Using iPod Touch As a Teaching and Learning Tool", Journal of Interactive Learning Research, 25(3), 373-403.
Lu, M. (2008). "Effectiveness of vocabulary learning via mobile", Journal of computer assisted learning,24, 515-525.
Martin, F. & Ertzberger, J. (2013). "Here and now mobile learning: An experimental study on the use of mobile technology", Computers & Education, 68, 76–85.
Mohammad, N. M. N. Mamat, M. N. & Isa, P. M. (2012). "M-learning in Malaysia: Challenges and strategies", Social and Behavioral Sciences,67, 393–401.
Nah, K.C. White, P. & Sussex, R. (2008). "The potential of using a mobile phone to access the Internet for learning EFL listening skills within a Korean context", ReCALL, 20, 331-347.
Noraza, M. N. Mohd, I. Hamzeh, A. & Mohamed, A. E. (2010). "The Mobile Learning Environment for the in-service school administrators", Social and behavioral science, 7, 671-679.
Prajapati, M. & Patel, J. M. (2014). "The Factors Influencing in Mobile Learning Adoption: A Literature Review Manoj", International Journal of Application or Innovation in Engineering & Management, 3(9), 133-138.
Rau, P-L. P. Gao, Q. & Wu, L-M. (2008). "Using mobile communication technology in high school education: Motivation, pressure, and learning performance", Computers & Education, 50, 1–22.
Roblyer, M. D. & Doering, A. H. (2010). Integrating educational technology into teaching, 5th ed., New York, NY, Allyn & Bacon.
Ryu, H. Y. & Parsons, D. (2009). Innovative Mobile Learning (Techniques and Technologies), United States of America, Information Science reference.
Sandberg, J. Maris, M. & De-Geus, K. (2011). "Mobile English learning: An evidence-based study with fifth graders", Computers & Education,57(1), 1334–1347.
Sha, L. Looi, C. K. Chen, W. & Zhang, B. H. (2012). "Understanding mobile learning from the perspec-tive of self-regulated learning", Journal of Computer Assisted Learning,28(4), 366-378.
Sharples, M. (2000). "The design of personal mobile technologies for lifelong learning", Computers & Education,34(3–4), 177–193.
Sung, E. & Mayer, R. E. (2013). "Online multimedia learning with mobile devices and desktop computers: An experimental test of Clark’s methods-not-media hypothesis", Computers in Human Behavior,29(3), 639–647.
Suwantarathip, O. & Orawiwatnakul, W. (2015). "Using Mobile-Assisted Exercises to Support Students’ Vocabulary Skill Development", The Turkish Online Journal of Educational Technology,14(1), 163-171.
Taleb, Z. Ahmadi, A. & Musavi, M. (2015). "The effect of m-learning on mathematics learning", Social and Behavioral Sciences,171, 83 – 89.
Thornton, P. & Houser, C. (2005). "Using mobile phones in English Education in Japan", Journal of Computer Assisted Learning,21, 217-228.