اسپلینگز، مارگارت. (2012). آموزشکودکانبااختلالنقصتوجه-بیشفعالیهمراهبا راهبردهاییجهتادارهکردنکودکان بیش فعالبرایوالدین، ترجمه عباس شجاعتی، (1389)، شیراز، انتشارات نوید شیراز.
اصلیآزاد، مسلم؛ فرامرزی، سالار؛ عارفی، مژگان؛ فرهادی، طاهره؛ و فکار، عاطفه. (1393). اثر آموزش دانش فراشناختی بر کاهش فزون کنشی و افزایش توجه کودکان دبستانی مبتلا به فزون کنشی و اختلال نارسایی توجه، فصلنامهتازههایعلومشناختی، 16، 1، 57-49.
پرند، اکرم. (1392). آموزش کودکان دارای نارسایی توجه-بیشفعالی: چالشها و مداخلات»، مجله تعلیم و تربیت استثنایی، 114، 41-38.
ریو، جان مارشال. (2001). انگیزشوهیجان، ترجمه یحیی سیدمحمدی، (1386)، تهران، نشر ویرایش.
علیزاده، حمید. (1385). رابطه کارکردهای اجرایی عصبی-شناختی با اختلالهای رشدی، تازههای علوم شناختی، 8، 70-57.
شهائیان، آمنه؛ شهیم، سیما؛ بشاش، لعیا؛ و یوسفی، فریده. (1386). هنجاریابی، تحلیل عاملی و پایایی فرم کوتاه ویژه والدین مقیاس درجهبندی کانرز برای کودکان 6 تا 11 ساله در شیراز، مطالعات روانشناختی، 3، 3، 120-97.
شهیم، سیما؛ یوسفی، فریده و شهائیان، آمنه. (1386). هنجاریابی و ویژگیهای روانسنجی مقیاس درجهبندی کانرز فرم معلم، مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، 14، 26-1.
هاشمی نصرت آباد، تورج؛ مرادی، علیرضا؛ فرزاد، ولی الله؛ کاویانی، حسین. (1386). تأثیرآموزش خودگردانی رفتارهای توجهی، خودگردانی رفتارهای انگیزشی و خودآموزی کلامیبرکاهش نشانه های اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی، مجله کودکان استثنایی، 7، 2، 154-129.
یعقوبی، ابوالقاسم؛ محققی، حسین؛ اسکندری، لیلا؛ یاری مقدم، نفیسه. (1392). تأثیر آموزش راهبرد خودتنظیمی بر نشانههای نارسایی توجه و عملکرد ریاضی دانشآموزان با اختلال نارسایی توجه، فصلنامه افراد استثنایی، 13، 148-131.
Alberson, B., Shure, B. M., & Goldestein, S. (2007). "Social problem solving intervention con help children with AD/HD", journal of attention disorders, 11, 4-7.
American Psychiatric Association. (2013). A summary of Diagnostic and statistical manual of mental disorders. 5th ed, Washington, DC: American Psychiatric Press.
Barkly, R. A. (1997). "Inhibition, sustained attention, and executive function: Constructing a unifying theory of ADHD", Psychological Bulletin, 121, 65-94.
Barkley, R.A. (1997). "Behavioral inhibition, sustained attention and executive functions:constructing a unifying theory of ADHD", Psychological Bulletin, 121, 65-94.
Barkely, R. A. (2003). ADHD in children, adolescents and adults: Diagnosis, assessment and treatment. Papers presented at 5 th Annual National ADHD Conference, St, louis,Mo.
Biederman, J. Thomas, J. Spencer, C.P., Laran, L., Hyder, K.B., Craig, B.H., & Surman, F. (2015). "Longitudinal course of deficient emotional self-regulation CBCL profile in youth with ADHD: prospective controlled study", Neuropsychiatric Disease and Treatment, 9, 267-276.
Boone, G. L. (1999). "Cognitive self-instruction to foster self-regulation in regular education students (study skills, metacognition, academic achieve-ment)», Dissertation Abstracts International, 60, 5, 14-44.
Bryan, A. L., Armbruster, B., & Baker, L. (1986). The role of metacognition in reading and studying. In J. Orasanu (Ed.), Reading and studying. In J. Orasanu (Ed.), Reading comprehension: From research to practice(pp. 49-75). Hillsdale, NJ: Erlbaum.
Bornstein, P. H., & Quevillon, R. P. (1976). "The effects of a self-instructional package on overactive preschool boys", Journal of Applied Behavior Analysis, 9, 179-188.
Bullock, S. M. (2013). Using Digital Technologies to Support Self-Directed Learning for Preservice Teacher Education, The Curriculum Journal, 24, 1, 103-120.
Castellanos, F. X., Giedd, J. N, Eckburg, P., Marsh, W., Vaituzis, C., Kaysen, D., Hamburger, S., & Rapoport, J. (1998). "Quantitative morphology of the caudate nucleus in attention deficit hyperactivity disorder", American Journal of Psychiatry, 151, 12, 1791-6.
Conners, K. (2003). "Forty years of methylphenidate treatment in Attention hyperactivity disorder", Journal of Attention Disorders, 6, 17-30.
Demaray, M., Schaefer, K., & Delong, L. (2003). "Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD): A Comnparative evalution of five, commonly used, published rating scales", Psychology in the School, 40, 341-361.
Edmond, M. (2011). "Parent reported preschool attention deficit and hyperactivity: measurement and validity", Journal of the Europe of child & Adolsocentpsycliatry, 18, 126-133.
El- Hassan Al-Awad, A. M.,& Sonuga-Barke, E. J. (2002). "The application of the Conners’ Rating Scales to a Sudanese sample: An analysis of parents and teachers rating of childhood behavior problems", Psychology and Psychotherapy: Theory, Research and practice, 75, 177-187.
Fantuzzo, J., Grim, S., Mordell, M., McDermot, P., et al. (2001). "A Multivariate analysis of the revised Conners’ Teacher Rating Scale with low income, urban preschool children", Journal of Abnormal Child Psychology, 29, 2, 141-153.
Faraone, S.V., Biederman, J., Spencer. T., Wilens, T., Seidman, L.J., Mick, E.,& Doyle, A.E. (2000). "Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder in Adults: an overview", Society of Biological Psychiatry, 48, 9-20.
Gersdes, A.C.& et al. (2007). "Child and parent predictors of perceptions of parent- child relationship quality", Journal of Attention Aisorder, 11, 37-48.
Goldestein, S. (2007). "Current literature in AD/HD",Journal of Attention disorder, 10, 229-235.
Gualtieri, C.T. & Johnson, L.G.)2006). "Efficient allocation of attentional resources in patient with AD/HD", Journal of Attention Aisorder, 9, 534-542.
Harvey. V. S. (2002). Best practices in teaching study skill, A.E. Thomas & J.E. Grimes (Eds). Best practices in school psychology IV, 831-845.
Harvey, V.S. & Chicki-Wolf, L.A. (2007).Using vi-sualization and comparison to develop self-regulation skills in elementary school students. Unpublished manuscript.
Horne, W. F., Ialongo, N., Greenberg G., Packard, T., & Smith-Winberry, C. (1990). "Additive effects of behavioral parent training and self-control therapy withchildren", Journal of Clinical Child Psychology, 19, 98-110.
Johnson, S. (2007). "Cognitive and behavioral outcomes fllowing very preterm birth", seminars in fetal and Neonatal medicine, 12,363-373.
Lucangeli, D. & Cornoldi. C. (2007). "Mathematical and Metacognition:what is the nature of the Relationship?», Mathematical Cognition, 3, 21- 139.
Paniagua, F. A. (1992). "Correspondence training and observational learning in the management of ADHD", Child and Family Behavior Therapy, 14, 1-19.
Puustinen, M., & Pulkkinen, L. (2001). "Models of self-regulated learning: A review Scandinavian", Journal of Educational Research, 45, 269-286.
Quinn, P. O., & Stern, J. (2000). The Putting on the Brakes: Activity Book for Young People with ADHD. New York. Academic press.
Zimmerman, B. J. (1998). Developing self-fulfilling cycles of academic regulation: An analysis of exemplary instruction models, In D. H. Schunk & B. J. Zimmerman (Eds), Self-regulated learning: From teaching to self-reflective practice, New York: Guilford Press.
Zimmerman, B. J., & Martinez Pons, M. (1986). "Devel- opment of a structured interview for assessing student use of self-regulated learning strategies", American Educational Research Journal, 23, 614-628.