اخوان تفتی، م؛ امیری، ب. (1392). مقایسهی توجه انتخابی شنیداری و برتری شنیداری در دانشآموزان نارساخوان و عادی. مجله علوم رفتاری، 7 (3) 7-8.
اصغری نکاح، م؛ علینژاد، م؛ محمدپور، ه؛ و ابراهیمی، ش. (1392). اثربخشی بازیهای زبانشناختی در افزایش مهارتهای خواندن دانشآموزان کمتوان ذهنی آموزش پذیر. شنواییشناسی، 4 (1)، 583-575.
امیدوار، ا. (1384). ناتوانیهای یادگیری. مشهد: انتشارات آستانه قدس رضوی.
آلوی، ت. (2011). بهبود حافظه کاری. ترجمه ارجمند نیا، ع؛ و شکوهی یکتا، م. (1391)، تهران: تیمورزاده نشر طیب.
باعزت، ف. (1387). تعیین عوامل اختلالهای هیجانی مؤثر بر نارساخوانی دانشآموزان مقطع ابتدایی. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 8 (4)، 412-404.
باعزت، ف؛ نادری، ح؛ و ایزدی فرد، ر. (1391). تأثیر آموزش آگاهی واجشناسی بر کاهش خطاهای املایی دانشآموزان دارای اختلال نوشتن. مجله علوم رفتاری، 6 (1)،60-55.
حیدری، ط؛ امیری، ش؛ و مولوی، ح. (1391). اثربخشی روش تصحیح نارساخوانی دیویس بر عملکرد خواندن کودکان نارساخوان. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 2 (22)،58-41.
حیدری، ط؛ شاهمیوه اصفهانی، آ؛ عابدی، ا؛ و بهرامی، م. (1391). مقایسه اثربخشی روش فرنالد و دیویس بر عملکرد خواندن دانشآموزان نارساخوان. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 13 (2)،64-55.
سعادت، م. (1390). کدامیک از نشانههای اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی با مداخلههای یوگا و بازی درمانی تغییر میکند؟، فصلنامه ایرانی کودکان استثنایی، 11 (1)، 56-45.
سیف نراقی، م؛ و نادری، ع. (1388). اختلالهای یادگیری (تاریخچه، تعریف، روشهای آموزش و نمونههای بالینی). چاپ هشتم، تهران: انتشارات امیرکبیر.
عابدی، ا؛ پیروز زیجردی، م؛ و یارمحمدیان، ا. (1391). اثربخشی آموزش توجه بر عملکرد ریاضی دانشآموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی. مجلهی ناتوانیهای یادگیری، 2 (1)، 106-92.
عسگری، ر؛ یاریاری، ف؛ و کدیور، پ. (1386). کاربرد نرمافزار آموزشی میلاد بر مبنای مدل عصبروانشناختی بینایی رنگ برای آموزش دانشآموزان نارساخوان. مجله پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 7 (2)، 210-187.
فارابی، م؛ بیضایی، م؛ و تیموری، س. (1389). تأثیر آگاهی واجشناختی بر بهبود مهارتهای خواندن دانشآموزان نارساخوان. فصلنامه کودکان استثنائی، 10 (4)،342-335.
فصیحانی فرد، س؛ میکائیلی منیع، ف. (1389). اثربخشی سه روش آموزشی- اصلاحی مبتنی بر مدل پردازش واجشناختی بر سرعت و صحت خواندن دانشآموزان نارساخوان مقطع ابتدایی. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 10 (3)، 282-269.
محمد اسماعیلزاده، س؛ اصغری نکاح، م. (1393). تأثیر بازیهای زبانشناختی بر مهارتهای نحوی کودکان کم شنوای برخوردار از سمعک. شنواییشناسی، 23 (5)، 59-52.
مرادی، م؛ فرامرزی، س؛ و عابدی، ا. (1393). اثربخشی بازیهای واجی بر عملکرد خواندن دانشآموزان پسر نارساخوان. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 15 (1)، 51-44.
مهدیزاده، ح؛ سیفی، ف؛ و اسلامپناه، م. (1391). آموزش به شیوه «حرف، هجا، کلمه» با کمک چندرسانههایهای دیجیتال و تأثیر آن در پیشرفت خواندن دانشآموزان پایه اول ابتدایی. فصلنامه فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 1 (3)، 163-146.
وطندوست، ن؛ یارمحمدیان، ا؛ عابدی، ا؛ قاضیعسکر، ن؛ و مقدایی، م. (1391). بررسی مقدماتی تأثیر آموزش درک شنوایی بر توانایی خواندن دانشآموزان دختر 8-9 ساله نارساخوان. مجله کودکان استثنایی، 22 (4)،68-60.
هالاهان، د.پ؛ لوید و کافمن، ج، ا؛ ویس، م؛ و مارتینز، ا. (2005). اختلالهای یادگیری (مبانی، ویژگیها و تدریس مؤثر). ترجمه علیزاده، ح؛ همتی علمدارلو، ق؛ رضایی دهنوی، ص؛ و شجاعی، س. (1390)، تهران: نشر ارسباران.
American Psychiatric Association (2013).Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders: DSM-5, (5th ed). Arlington: American Psychiatric.
Berninger, W., Nielsen, K. H., Abbott, R.D., Wijsman, E, and Raskind, W. (2008). Writing problems in developmental dyslexia: Under recognized and under-treated. Journal of School Psychology, 46 (1), 1-21.
Brennan, F., Ireson, J. (1997). Training Phonological awareness: A study to evaluate the effects of a Program of metalinguistic games in kindergarten. Reading and Writing, 9 (4), 241-263.
Breznitz, Z.,& Misra, M. (2003) ‘Speed of processing of the visual-orthographic and auditory phonological systems in adult dyslexics: The contribution of “asynchrony” to word recognition deficits’. Brain and Language, 85 (3), 486–502.
British Dyslexia Association (BDA). (2009).http:// www.Bdadyslexia.Org. uk.html
Charoo, S. G., Jimit, S., Patel, D., Pratik, J., Vyas, H. N., Barot, M. J., & Divyang, H. S. (2011). Dyslexia: The developmental reading disorder. International Pharmaceutical Science.
Ehri, L.C. (2001). Phonemic awareness instruction helps children learning to read: Evidence from the National Reading Panel’s Meta- analysis. Reading Research Quarterly, 36 (3), 250-287.
Furnes, B.,& Samuelsso, S. (2011). Phonological Awareness and Rapid Automatized Naming Predicting Early Development in Reading and Spelling: Results from a Cross-Linguistic Longitudinal Study. Learning and Individual Differences, 21 (1), 85-95.
Gonzalez, M. (2002). Remedial interventions for children whit reading disabilities: Speech perception – An effective component in phonological training?. Journal of learning Disabilities, 35 (4), 334-342.
Kimbrough, S., Balkin,R., and Rancich, A. (2007). The Effect of Inverted Yoga Positions on Short-term Memory. The online journal of sport psychology, 9 (2), 34-42.
Leask, A., Hinchliffe, F. (2007).The effect of phonological awareness intervention on nonword spelling ability in school-aged children: an analysis of qualitative change. Advances in Speech Language Pathology, 9 (3), 226-241.
Maria, G., Antonella, D. (2014). Training of Attention in Children With Low Arithmetical Achievement. Europe's Journal of Psychology, 10(2), 277-290.
Peck, H.L., Kehle, T.J., Bray, M.A., Theodore, L.A. (2005). Yoga as an intervention for children with attention problems. School Psychology Review, 34 (3), 415–424.
Westwood,P.)2004). Learning and learning difficulties: a handbook for teachers. Camberwell, Vic.: ACER Press.
Wolf, M., Bowers, P. (1999). The double deficit hypothesis for the developmental dyslexia’s. Journal of Educational Psychology, 91 (3), 415-438.
Zaghian, M., Tofighi, Z., & Asli Azad, M. (2015). Effectiveness of Working Memory Training on the Reading Performance of Elementary Students with Learning Disabilities in Reading. MAGNT Research Report, 3(2), 112-119.