ربیعی کناری، ف؛ جدیدیان، ع؛ سلگی، م. (1394). اثربخشی آموزش تابآوری بر کاهش استرس والدگری مادران دارای فرزند مبتلا به اختلال اوتیسم، مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، 23(4)،105-95.
رضایی دهنوی، ص؛ نوری، ا؛ جعفری، م؛ فرامرزی، س. (1388). بررسی پدیده استیگما (داغ اجتماعی) در مادران دارای فرزند با نشانگان داون در شهر اصفهان، رویکردی روانی- اجتماعی. خانواده پژوهی، 5 (19)، 416-401.
رنجبر، ف.ح؛ کاکاوند، ع؛ برجعلی، ا؛ برماس، ح. (1390). تابآوری و کیفیت زندگی مادران دارای فرزند کمتوان ذهنی. سلامت و روانشناسی، 1(1)، 187-177.
دلاور، ع. (1389). روش پژوهش در روانشناسی و علوم تربیتی، تهران: نشر ویرایش.
فولادچنگ، م؛ حسن نیا، س. (1394). اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر شادکامی و خودکارآمدی زنان سرپرست خانوار، فصلنامه علمی پژوهشی زن و جامعه، 6(1)، 120-103.
گله گیریان، ص. (1392). بررسی رابطهی استیگمای درک شده (داغ اجتماعی) با تحمل روانی و کیفیت زندگی دروالدین کودکان معلول جسمی حرکتی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات اصفهان، اصفهان، ایران.
گیلک، م؛ محمدی، ع؛ باقری، ف. (1392). رابطه تابآوری و خودپنداشت با خودکارآمدی معلولان جسمی دختر: نقش واسطهای خلاقیت. روانشناسی تحولی: روان شناسان ایرانی، 9(35)، 315-307.
نریمان، م؛ عالی ساری نصیرلو، ک؛ پرورسودا، ع. (1392). اثربخشی آموزش متمرکز بر هیجان بر راهبردهای تنظیم شناختی هیجان دانشآموزان آزاردبده عاطفی، مشاوره کاربردی، 3(2)، 50-37.
نریمانی، م؛ عباسی، م؛ ابوالقاسمی، ع؛ احدی، ب. (1392). مقایسه اثربخشی آموزش پذیرش و تعهد درمانی با آموزش تنظیم هیجان بر سازگاری دانش آموزان دارای اختلال ریاضی، مجله ناتوانیهای یادگیری، 2(4)، 76-154.
قاسمزاده نساجی، س؛ پیوسته گر، م؛ حسینیان، س؛ موتابی، ف؛ بنیهاشم، س. (1389). اثربخشی مداخله شناختی-رفتاری بر پاسخهای مقابلهای و راهبردهای تنظیم شناختی هیجانات زنان، مجله علوم رفتاری، 4(1): 43-35.
نویدیان، ع؛ پهلوانزاده، س؛ یزدانی، م. (1389). اثربخشی آموزش خانواده بر میزان بار روانی مراقبان خانگی بیماران روانی بستری. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران. 16 (2)، 106-99.
Aldao, A., Nolen-Hoeksema, S., Schweizer, S. (2010). Emotion-regulation strategies across psychopathology: A meta-analytic review. Clinical Psychology Review, 30(2), 217-37.
Altmdag, O., Içcan, A., Akcan, S., Koksal, S., Erçin, M., Ege, L. (2007). Anxiety and depression levels in mothers of children with cerebral palsy. Turkiye Fiziksel Tip ve Rehabilitasyon Dergisi, 53, 4-22.
Arce, E., Simmons, A. W., Winkielman, P., Stein, M. B., Hitckock, C., & Paulus, M. P. (2008). Association between individual differences in selfreported emotional resilience and the affective- perception of neutral faces. Journal of Affective Disorders, 25, 210-222.
Aydemir, N., Kaya, B., Yildiz, G., Oztura, I., Baklan, B. (2016). Determinants of felt stigma in epilepsy, Epilepsy & Behavior, 58, 76–80
Aydemir, N., Ozkara, Ç., Unsal, P., Canbeyli, R. (2011). A comparative study of health related quality of life, psychological well-being, impact of illness and stigma in epilepsy and migraine. Seizure, 20, 679–85.
Bartone, P.T., Hystad, S.W., Eid, J., & Brevik, J. I. (2012). Psychological hardiness and coping style as risk/resilience factors for alcohol abuse. Military Medicine, 177, 517.524.
Bohlmeijer, E., Prenger, R., Taal, E., Cuijpers, P. (2010). The effects of mindfulness-based stress reduction therapy on mental health of adults with a chronic medical disease: A meta-analysis. Journal of Psychosomatic Research, (68), 539-544.
Deon, L.L., Gaebler-Spira, D. (2010). Assessment and treatment of movement disorders in children with cerebral palsy. Orthopedic Clinics, 41(4), 507-17.
Garnefski, N., Koopman, H., Kraaij, V., Cate, R.T. (2009).Brief report: cognitive emotion regulation strategies and psychological adjustment in adolescents with a chronic disease. Journal of Adolescence, 32, 449-454.
Gratz, K.L., Gunderson, J.G. (2006). Preliminary data on an aceptance- based emotion regulation group intervention for deliberate self-harm among women with borderline personality disorder. Behavior Therapy, 37, 25-35.
Greshmam, D., Gullone, E. (2012). Emotion regulation strategy use in children and adolescents; The explanatory roles of personality and attachment. Personality and individual differences, 52, 616-621.
Gross, J. (2007). Handbook of emotion regulation. The Guilford Press.
Haynos, A.F., Hill, B., Fruzzetti, A.E. (2016). Emotion regulation training to reduce problematic dietary restriction: An experimental analysis, Appetite, 103, 265-274.
James, D. (2013). A single case study of a family-centred intervention with a young girl with cerebral palsy who is a multimodal communicator. Child Care Health and Development, 38(1), 87-97.
Kruger, L. (2006). Resilience enhancement Kit design. University of Pretoria, 162-193.
Law, M., Darrah, J., Pollock, N., Rosenbaum, P., Russell, D., Walter, S.D., et al. (2007). Focus on Function - a randomized controlled trial comparing two rehabilitation interventions for young children with cerebral palsy. BMC Pediatric, 7, 31.
Lei,H.,
Zhang, X.,
Cai, L.,
Wang, Y.,
Bai, M., Zhu, X. (2014). Cognitive emotion regulation strategies in outpatients with major depressive disorder,
Psychiatry Research,
218(1–2), 15: 87–92.
Maulding, W., Peters, G.B., Roberts, J., Leonard, E., & Sparkman, L. (2012). Emotional intelligence resilience in children and adolescents: Processes, mechanisms and interventions (pp. 354-386). Cambridge: Cambridge University Press
Mauss, I.B., Evers, C., Wilhelm, F.H., Gross, J.J. (2006). How to bite your tongue without blowing your top: Implicit evaluation of emotion regulation predicts affective responding to anger provocation. Personality and Social Psychology Bulletin, 32(5), 589-602.
Meule, A., Fath, K., Real, GL, Sütterlin, S., Vögele, C., and Kübler, A. (2013). Quality of life, emotion regulation, and heart rate variability in individuals with intellectual disabilities and concomitant impaired vision, Psychology of Well-Being: Theory, Research and Practice, 3:1.
Navidian, A., Bahari, F. (2008). Burden Experienced by Fmily caregivers of Patient with Mental Disorders. Pakistan Journal of Psychological Research, 23 (1-2), 19-28.
Ogelman, H.G., Erol, A. (2015). Examination of the Predicting Effect of the Resiliency Levels of Parents on the Resiliency Levels of Preschool Children, Social and Behavioral Sciences, 186,461 – 466.
Patel, V., & Goodman, A. (2007). Researching protective and promotive factors in mental health. International Journal of Epidemiology, 36, 703-707.
Prudente, C.O.M., Barbosa, M.A., Porto, C.C. (2010). Relation between quality of life of mothers of children with cerebral palsy and the children's motor functioning, after ten months of rehabilitation. Revista Latino-Americana de Enfermagem, 18(2),149-55.
Sloan, D.M., Kring, A.M. (2007). Measuring changes in emotion during psychotherapy: Conceptual and methodological issues. Clinical Psychology Science Practice, 14(4), 307-22.
Steensma, H., Heijer, M. D., & Stallen, V. (2007). Effects of resilience training on the reduction of stress and depression among Dutch workers. Quarterly of Community Health Education, 27 (2), 145-159.
Wadnerkar, M.B., Pirinen, T., Haines-Bazrafshan, R., Rodgers, J., James, D. (2012). A single case study of a family-centred intervention with a young girl with cerebral palsy who is a multimodal communicator. Child Care Health and Development, 38(1), 87-97.
Webb, T.L., Gallo, I., Schweiger, M., Eleanor, G., Peter, M., Sheeran, P. (2012). Effective regulation of affect: An action control perspective on emotion regulation. European Review Of Social Psychology, 23: 143–18.
Wright, M., Masten, A.S., Narayan, A.J. (2013). Resilience processes in development: Four waves of research on positive adaptation in the context of adversity. In S. Goldstein and R.B. Brooks (eds.), Handbook of Resilience in Children(pp15-37).New York:Springer.
Zautra, A.J., Hall, J.S., & Murray, K.E. (2010). Resilience: A new definition of health for people andcommunities. In: Reich, J,W., Zautra. A.J., & Hall, J.S. Handbook of adult resilience. The Guilford Press, New York, London.