خانجانی، ز.، و هداوندخانی، ف. (1388). نظریه ذهن:تحول و رویکردها. فصلنامه علمی پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز،10، 116، 16-89.
خانجانی، ز.، هاشمی.، ت.، جنگی، ش.، و بیات، احمد. (1394). مقایسه حافطه کاری، سازماندهی، برنامهریزی کودکان با ناتوانی یادگیری و بدون ناتوانی یادگیری. مجله سلامت روانی کودک، 2، 3، 89-102.
خدابخشی، م.، ملکپور، م.، و عابدی، ا. (1394). تأثیر آموزش مبتنی بر نظریه ذهن بر عملکرد ذهن خوانی و کارکردهای اجرایی در کودکان مبتلا به اختلال های طیف اتیسم. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 21، 2، 166-155.
خسروراد، ر.، و سلطانی کوهبنانی، س. (1393). رابطه کارکردهای اجرایی مغز ونظریه ذهن در دانشآموزان با اختلال یادگیری ریاضی . مجله دانشگاه علومپزشکی سبزوار. 21، 60، 54-62.
شهیم، س. (1385). مقیاس تجدید نظر شده ی هوشی وکسلر برای کودکان.دستورکار و هنجارها، شیراز: انتشارات دانشگاه شیراز، چاپ چهارم.
عطادخت، ا.، نریمانی، م.، حضرتیساقصلو، ش.، و مجدی، ه. (1396).مقایسه توانایی برنامهریزی، سازماندهی و انعطافپذیری شناختی در دانشآموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص. فصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 6، 10، 15-1.
علیزاده، ح. (1385). اختلال نارسایی توجه- فزون جنبشی. تهران: انتشارات رشد.
علیزاده، ح.، و زاهدیپور، م. (1383). کارکردهای اجرایی در کودکان با و بدون اختلال هماهنگی رشدی.تازههای علوم شناختی 6، 3، 70-57.
قربانزاده، ب.، و لطفی، م. (1394). تأثیر تمرین حرکات موزون بر کارکردهای اجرایی کمتوانذهنی آموزشپذیر. مدیریت ارتقای سلامت، 4، 4، 31-22.
میرمهدی، ع.، علیزاده، ح.، و سیفنراقی، م. (1388).تأثیر آموزش کارکردهای اجرایی بر عملکرد ریاضیات و خواندن دانشآموزان ابتدایی با ناتوانی یادگیری. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی،1، 12-1.
Barkley, R. A. (1997) . ADHD and nature of self-control. Guilford press
Baron-cohen, S .(2001). Theory of mind in normal development and Autism. Priseme, 34(1): 74-183.
Bosco, F.M., Parola, A., Sacco, K., Zettin, M.,& Angeleri, R. (2017). Communicative-pragmatic disorders in traumatic brain injury: The role of theory of mind and executive functions. Brain and Language 168: 73-83.
Coolidge, F. M., Thede, L.L., Stewart, S.E., & Segal, D. L. (2002). The Coolidge personality and neuropsychological inventory for children (CPNI). Behavior Modification, 26(4): 550-566.
Davis-Unger, A. C., & Carlson, S. M. (2008). Children’s teaching skill: The role of theory of mind and exeuctive function . Mind, Brain, and Education, 2(3), 128-135.
Doenyas, C., Yavuz, H. M., & Selcuk, B. (2018). Not just a sum of its parts: How tasks of the theory of mind scale relate to executive function across time. Journal of experimental child psychology, 166, 485-501.
Doherty, M. (2008). Theory of mind: How children understand others’ Thoughts and feeling. Psychology Press.
Ferguson, F. J., & Austin, A. J. (2010). Associations of trait and ability emotional intelligence with performance on Theory of Mind tasks in an adult sample. Personality and Individual Differences,49(5),414-418.
Flavell, J. H. (1963). The Developmental Psychology of Jean Piaget, New York: Van Nostrand.
Gartland , D., & Strosnider R .(2017). Learning disabilities and achieving high-quality education standerds. Learning Disability Quarter, 40(3):152-154.
Goldstein T.R., & Winner E. (2012).Eenhancing empathy and theory of mind. Journal of Cognition and Develiopment, 13(1), 19-37.
Hadwin, J., Baron-Cohen, S., Howlin, P., & Hill, K. (1996). Can we teach children with autism to understand emotions, belief, or pretence? Development and psychopathology, 8(2), 345-365.
Happe, F. G. E. (1991). Theory of mind and communication in autism (Doctoral dissertation, University of London).
Hughes, C., &Leekam, S. (2004). What are the links between of mind and social ralations? Review, reflections and new directions for studies of typical and atypical development. Social Development, 13(4): 590-619.
Huizinga, M., Dolan, C.V., & Van der Molen, M.W. (2006). Age-related change in executive function: developmental trends and a latent variable analysis. Neuropsychologia, 44 (11), 2017–2036.
Kouklari, E. C., Tsermentseli, S., & Auyeung, B. (2018). Executive function predicts theory of mind but not social verbal communication in school-aged children with autism spectrum disorder. Research in developmental disabilities, 76, 12-24.
Lecce, S., Bianco, F., Devine, R. T., & Hughes, C. (2017). Relations between theory of mind and executive function in middle childhood: A short-term longitudinal study. Journal of experimental child psychology, 163, 69-86.
Li, X., Wang, K., Wu, J., Hong, Y., Zhao, J., Feng, X., ... & Zhang, X. (2014). The link between impaired theory of mind and executive function in children with cerebral palsy. Research in developmental disabilities, 35(7), 1686-1693.
López-Navarro, E. (2018). Contributions of executive functions components to affective and cognitive theory of mind in outpatients diagnosed with schizophrenia. Psychiatry research,269, 124-125.
Mutter, B., Alcorn, M.B.,& Welsh, M. (2006). Theory of mind and executive function: Working-Memory capacity and inhibitory control as predictors of false-blief task performance. Journal of Perceptual and Motor skills, 120(3): 891-835.
Perner, J., & Lang, B. (1999). Development of theory of mind and executive control. Trends in Cognitive Sciences, 3(9): 337-344.
Perner, J., Lang, B., & Kloo, D.(2002). Theory of mind and Self-Control: More than a Common Problem of Inhibition. Child Development, 73(3): 752-767.
Powell, L. J., & Carey S. (2017). Executive function depletion in children and its impact on theory of mind. Journal of Cognition,164, 150-162.
Premack, D.G., & Woodruff, G. (1978). Does the Chimpanzee Have a Theory of Mind?. Behavioral and Brain Sciences, 1(4), 515-526.
Rende, B., Ramsberger, G., & Miyake, A; (2002). Commonalitise and differences in the working memory components underlying letter and category fluency tasks. A dual-task investigation. Journal of Neuropsychology, 16 (3), 309-321.
Schuwerk, T., Schecklmann, M., Langguth, B., Dohnel, K., Sodian , B., & Sommer, M. (2014). Inhibiting the posterior medial prefrontal cortex by rTMS decreases the discrepancy between self and other in theory of mind reasoning. Behavioural Brain Research, 274: 312-318.
Scullin, M. H., & Bonner, K. (2006). Theory of mind, inhibitory control, and preschool-age children’s suggestibility in different interviewing contexts. Journal of Experimental Child Psychology, 93(2): 120-138.
Sivaratnam, C., Newman, L., & Rinehart, N. (2018). Emotion-recognition and theory of mind in high-functioning children with ASD: Relationships with attachment security and executive functioning. Research in Autism Spectrum Disorders, 53, 31-40.
Torgesen, J. K. (1977). Congruence of factors in the task performance of laerning disabled of children. A theoretical assessment. Journal of Learning Disabilities, 10, 27-34.
Wang, Z., Devine, R. T., Wong, K. K., & Hughes, C. (2016). Theory of mind and executive function during middle childhood across cultures. Journal of experimental child psychology, 149, 6-22.
Xi, C., Zhu, Y., Niu, C., Zhu, C., Lee, T. M., Tian, Y., & Wang, K. (2011). Contributions of subregions of the prefrontal cortex to the theory of mind and decision making. Behavioural brain research, 221(2), 587-593.
Zelazo. P. D., & Frye, D. (1998). Cognitive complexity and control: II. The development of executive function in childhood. Current Directions in Psychological Science, 7, 121-126.
Zhang, T., Chen, L., Wang, Y., Zhang, M., Wang, L., Xu, X., & Zhou, N. (2018). Impaired theory of mind in Chinese children and adolescents with idiopathic generalized epilepsy: Association with behavioral manifestations of executive dysfunction. Epilepsy & Behavior, 79, 205-212.