اثربخشی بازی‌درمانی مبتنی بر کارکردهای اجرایی بر نقص‌توجه و تکانشگری دانش‌آموزان مبتلا به اختلال نقص‌توجه بیش‌فعالی

فاطمه نورکجوری؛ نرگس پورطالب؛ الناز موسی نژاد

دوره 14، شماره 54 ، تیر 1403، ، صفحه 169-203

https://doi.org/10.22054/jpe.2024.73705.2573

چکیده
  هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی بازی‌درمانی مبتنی بر کارکردهای اجرایی بر میزان نقص‌توجه و تکانشگری دانش‌آموزان مبتلا به نقص‌توجه بیش‌فعالی بود. روش پژوهش شبه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش‌آموزان پسر 8 تا 10 ساله مبتلا به اختلال نقص‌توجه بیش‌فعالی در شهر تبریز، در سال تحصیلی ...  بیشتر

اثربخشی بازی مشترک والد و کودک بر کاهش تکانشگری و افزایش مهارت‌های اجتماعی کودکان با اختلال نارسایی توجه/بیش‌فعالی

مهسا ذوالفقاری؛ محسن شاکری نسب

دوره 13، شماره 50 ، تیر 1402، ، صفحه 225-254

https://doi.org/10.22054/jpe.2023.71875.2535

چکیده
  بعضاً وجود رفتارهای تکانشی در کودکان با اختلال نارسایی توجه/بیش‍فعالی باعث می‌گردد تا مشکلات اجتماعی در آنان افزایش یابد؛ که میزان تعامل با والد، می‌تواند موجب افزایش توانمندی‌های آنان گردد. بر همین اساس پژوهش حاضر باهدف تعیین اثربخشی بازی مشترک والد و کودک بر کاهش تکانشگری و افزایش مهارت‌های اجتماعی کودکان با اختلال نارسایی ...  بیشتر