ارائه الگوی مدل علّی درگیری تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی با عملکرد تحصیلی ازطریق ادراک از جّو مدرسه در دانش آموزان تیزهوش

محمد رضا عسکری؛ بهنام مکوندی؛ عبدالکاظم نیسی

دوره 10، شماره 40 ، دی 1399، ، صفحه 179-210

https://doi.org/10.22054/jpe.2021.53750.2190

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه علّی درگیری تحصیلی، خودکارآمدی تحصیلی با عملکرد تحصیلی با میانجی‌گری ادراک از جّو مدرسه در دانش‌آموزان تیزهوش دوره دوم متوسطه شهر اهواز بود. پژوهش از نوع رابطه‌ی- علّی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای نسبی، نمونه‌ای به حجم 300نفر( 140 پسر تیزهوش و 160 دختر تیزهوش)انتخاب ...  بیشتر