امیری، فاطمه (1389). ﺗﻮﻟﻴﺪ چندرسانهای آﻣﻮزﺷﻲ ﻋﻠﻮم ﺗﺠﺮﺑﻲ ﭘﺎﻳﻪ ﭘﻨﺠﻢ اﺑﺘﺪاﻳﻲ و ﺑﺮرﺳﻲ تأثیر آنﺑﺮ ﻣﻴﺰان ﻳﺎدﮔﻴﺮی و ﻳﺎدداری داﻧﺶ آﻣﻮزان دﺧﺘﺮﻛﻢ ﺗﻮان ذﻫﻨﻲ ﺷﻬﺮ اراک. دانشگاه اراک، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، گروه تکنولوژی آموزشی.
انجمن روانپزشکی آمریکا (2013). راهنمای تشخیصی و آماری اختلالهای روانی.DSM-5 ترجمه فرزین رضاعی، علی فخرایی، آتوسا فرمند، علی نیلوفری، ژانت هاشمی آذر و فرهاد شاملو (1394). تهران: کتاب ارجمند.
بابااحمدی میلانی، ستار (1394). تأثیر آموزش داستانهای اجتماعی به شیوه ایفای نقش بر رفتار سازشی و عزتنفس کودکان کمتوان ذهنی آموزش پذیر. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه پیام نور استان تهران، دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
بخشیبارزیلی، محبوب؛ عصمت، میکائیلی (1390). نظریه ذهن و رابطهی آن با کفایت اجتماعی در کودکان با نیازهای ویژه. تعلیم و تربیت استثنایی، 108، 13-5.
براتی، هاجر؛ پورمحمدرضای تجریشی، معصومه؛ ساجدی، فیروزه؛ بهپژوه، احمد (1391). تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر مهارتهای زندگی روزمره دختران با سندرم داون. ویژهنامه توانبخشی اعصاب اطفال، 13(5)، 1119-114.
بهزادی، حسن؛ محمودی، حسن (1397). بررسی نقش یادگیری مشاهدهای بر وضعیت مطالعه دانشآموزان پسر دوره متوسطه بر اساس نظریه شناختی اجتماعی بندورا. کتابداری و اطلاعرسانی، 21(1)، 54-24.
بیانزاده، اکبر و ارجمندی، زهرا (1382). تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر رفتار سازگارانه کودکان عقبمانده ذهنی خفیف. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 9(1)، 34-27.
تکاملی ماسوله، رحیم (1382). بررسی تأثیر ویژگیهای خانواده بر میزان پیشرفت مهارتهای خودیاری در کودکان کم توان ذهنی 15-3 سال پس از اجرای برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه در شهرستان تالش. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه خوارزمی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، گروه تکنولوژی آموزشی.
جعفرخانی، فاطمه؛ جامه بزرگ، زهرا (1395). تأثیر واقعیت افزوده در افزایش مهارت خودیاری دانشآموزان دارای اختلال اتیسم. فناوری آموزشی و یادگیری، 2(6)، 108- 95.
حسینی، مجید (1394)، تأثیر چندرسانهایآموزشی بر اصول مایر بر میزان یادگیری و انگیزش تحصیلی دانشآموزان در درس مطالعاتاجتماعی. دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، گروه تکنولوژی آموزشی.
خان آبادی، هادی؛ طالع پسند، سیاوش و رحیمیان بوگر، اسحاق (1393). تأثیر الگودهی ویدئویی بر مهارتهای ارتباطی و رفتارهای چالشبرانگیز کودکان 6 تا 11 سال دارای اختلالهای طیف اتیسم متوسط و شدید. فصلنامه کودکان استثنایی، 14(4)، 46-37.
خدابخشی کولایی، آناهیتا؛ فتحی می آبادی، مجتبی؛ مجرب، مرجان (1396). اثر آموزش مهارتهای خودیاری لباس پوشیدن بر اضطراب و پرخاشگری پسران نوجوان کمتوان ذهنی. فصلنامه پرستاری گروههای آسیبپذیر، 4(13)، صفحه 31-19.
خزائی، آذر؛ نیلی احمدآبادی، محمدرضا؛ خزائی، ثریا؛ دریکوندی، زهرا (1396). اثربخشی آموزش مهارت ارتباطی از طریق چندرسانهای بر عزتنفس دانش آموزان دختر کمشنوا. پژوهشهای تربیتی، 34، 134-115.
دهقانزاده، حجت (1393). تأثیر الگوهای طراحی آموزشی چهارمولفهای و گانیه به صورت چندرسانهای بر یادگیری علوم. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، گروه مدیریت توانبخشی.
راستی، سمیرا (1395). تأثیر داستانهای اجتماعی بر مهارتهای خودتنظیمی کودکان کمتوان ذهنی آموزش پذیر. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، گروه روانشناسی کودکان استثنایی.
زارعیزوارکی، اسماعیل؛ غریبی، فرزانه (1391). تأثیر آموزشی چندرسانهای بر میزان یادگیری و یادداری ریاضی دانش آموزان دختر کم توان ذهنی پایه چهارم شهر اراک. روانشناسی افراد استثنایی، 2(5)، 19-1.
زرافشان، هادی؛ ارسلانی، اکرم (1391). داستانهای اجتماعی. تعلیم و تربیت استثنایی، 110، 37-31.
سیف، علی اکبر (1366). طرحهای پژوهشی تک آزمودنی. فصلنامه تعلیم و تربیت (آموزشوپرورش)، 10، 38-20.
شاهمیوه اصفهانی، آرزو؛ بهرامی پور، منصوره؛ حیدری، طاهره؛ فرامرزی، سالار (1393). تأثیر آموزش بازی گروهی بر رفتار سازشی دختران و پسران کم توان ذهنی آموزش پذیر. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 15(3)، 70-63.
شکوهییکتا، محسن؛ پرند، اکرم (1388). مبانی نظری ارزیابی و کاربرد آزمونهای روانی و تربیتی شامل آزمونهای هوش، پیشرفت تحصیلی و شخصیت. تهران: انتشارات طبیب.
صادقی، احمد؛ ربیعی، محمد؛ عابدی، محمدرضا (1390). رواسازی و اعتباریابی چهارمین ویرایش مقیاس هوش وکسلر کودکان. روانشناسی تحولی (روان شناسان ایرانی)، 7(28)، 386-377.
فرید، فاطمه؛ کامکاری، کامبیز، صفاری نیا، مجید؛ افروز، ستوده (1393). مقایسه روایی تشخیصی نسخه نوین هوش آزمای تهران-استنفورد بینه و نسخهی چهارم مقیاس هوش وکسلر کودکان در ناتوانی یادگیری. ناتوانیهای یادگیری، 4(2)، 83-70.
قدسی، زهرا (1392). بررسی اثربخشی آموزش داستانهای اجتماعی بر کاهش گوشهگیری کودکان کمتوان ذهنی خفیف. دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، گروه روانشناسی کودکان استثنایی.
کیارسی، زهرا؛ کیارسی، سمیه؛ کیارسی، آزاده (1395). بررسی تأثیر انیمیشن های داستانی بر رشد و سازگاری اجتماعی دانش آموزان کمتوان ذهنی آموزش پذیر. فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 6(4)، 110-91.
گری، کارول (2010). داستانهای اجتماعی (158 داستان اجتماعی برای آموزش مهارتهای زندگی به کودکان با تأکید بر آموزش به کودکان طیف درخودمانده. ترجمه سارا گودرزی (1396). تهران: پرنده.
لینگ، جان (2010). آموزش مهارتهای اجتماعی به کودکان (داستانهای اجتماعی برای افزایش مهارتهای ارتباطی، اجتماعی و خود مراقبتی کودکان). ترجمه الهام حکیمیراد و فرحناز قربانزادهکیوانی (1394). تهران: نورعلم.
محمدپور، وهاب؛ باباپورخیرالدین، جلیل؛ بخشی پور رودسری، عباس (1393). اثرات الگودهی ویدئویی بر افزایش مهارتهای خودیاری کودکان مبتلابه اختلال طیف اتیسم. مجله علوم پزشکی رازی، 20(206)، 56-48.
مرادی، رحیم و شریفی درآمدی، پرویز (1393). اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی با روش چند رسانهای بر رشد مهارتهای (عملکرد) اجتماعی دانشآموزان دختر ناشنوای پایه دوم راهنمایی. پژوهش های علوم شناختی و رفتاری، 4(2)، 144-131.
مرادی، رحیم؛ شریفیدرآمدی، پرویز؛ زارعیزوارکی، اسماعیل (1392). تأثیر چندرسانهای آموزشی بر رشد مهارتهای اجتماعی دانش آموزان کمتوان ذهنی پایه پنجم ابتدایی شهر تهران. فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 4(1)، 22-5.
مرادی، مرضیه (1388). بررسی اثربخشی آموزش هماهنگی حسی-حرکتی بر بهبود مهارتهای خودیاری غذا خوردن و آشامیدن کودکان عقبمانده ذهنی شدید زیر 14 سال مقیم موسسه نگهداری شهر قم. پایاننامه کارشاسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، گروه روانشناسی کودکان استثنایی.
واحدمطلق، معصومه؛ سودابه، عضدالملکی (1395). اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ آﻣﻮزش مهارتهای ﺧﻮدﯾﺎری ﺑﺮﺗﻌﺎﻣﻼت اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ارﺗﺒﺎط ﮐﻮدﮐﺎن اﺧﺘﻼﻻت ﻃﯿﻒ اﺗﯿﺴﻢ. فصلنامه توانمندسازی کودکان استثنایی، 7(18)، 22-13.
محمدپور، وهاب؛ باباپور خیرالدین، جلیل؛ بخشیپور رودسری، عباس؛ محمود علیلو، مجید؛ (1393). اثربخشـی الگـودهی ویـدئویی بـر ارتبـاط چشـمی و تعـاملات اجتمـاعی کودکان با اختلالهای طیف اتیستیک. روانشناسی افراد استثنایی، 15، 91-107.
وهمن، پل و کرجل، جان (2012). برنامهریزی کارکردی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه (ابتدایی تا دبیرستان). ترجمه باقر غباریبناب و فرزانه معتمدی (1396). تهران: دانشگاه تهران.
هالاهان، دانیل و کافمن، جیمز (2007). دانش آموزان استثنایی (مقدمهای بر آموزش ویژه). ترجمه حمید علیزاده، ژانت هاشمی و مهدی محیالدین (1393). تهران: ویرایش.
Acar, C., Tekin-Iftar, E., & Yikmis, A. (2017). Effects of Mother-Delivered Social Stories and Video Modeling in Teaching Social Skills to Children with Autism Spectrum Disorders. The Journal of Special Education, 50(4), 215-226.
Allen, K. D., Vatland, C., Bowen, S. L., & Burke, R. V. (2015). An Evaluation of Parent-Produced Video Self-Modeling to Improve Independence in an Adolescent with Intellectual Developmental Disorder and an Autism Spectrum Disorder. Behavior Modification, 39(4), 542-556.
Anderson, A., Furlonger, B., Moore, D. W., Sullivan, V. D., & White, M. P. (2018). A comparison of video modelling techniques to enhance social-communication skills of elementary school children. International Journal of Educational Research, 87, 100-109.
Bidwell, M. A., & Rehfeldt, R. A. (2004). Using video modeling to teach a domestic skill with an embedded social skill to adults with severe mental retardation. Behavioral Interventions, 19(4), 263-274.
Bridges, S. A., Robinson, O. P., Stewart, E. W., Kwon, D., & Mutua, K. (2019). Augmented Reality: Teaching Daily Living Skills to Adults with Intellectual Disabilities. Journal of Special Education Technology, 1-12.
Gardner, S. J., & Wolfe, P. S. (2015). Teaching Students with Developmental Disabilities Daily Living Skills Using Point-of-View Modeling Plus Video Prompting with Error Correction. Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 30(4), 195-207.
Ho, T. Q., Gadke, D. L., Henington, C., Evans-Mccleon, T. N., & Justice, C. A. (2019). The effects of animated video modeling on joint attention and social engagement in children with autism spectrum disorder. Research in Autism Spectrum Disorders, 58, 83-95.
Holl, A. K., Kirsch, F., Rohlf, H., Krahé, B. & Elsner, B. (2018). Longitudinal reciprocity between theory of mind and aggression in middle childhood. International Journal of Behavioral Development, 42(2), 257-266.
Iskander, J. M., & Rosales, R. (2013). An evaluation of the components of a Social Stories™ intervention package. Research in Autism Spectrum Disorders, 7(1), 1-8.
Khantreejitranon, A. (2018). Using a social story intervention to decrease inappropriate behavior of preschool children with autism. Kasetsart Journal of Social Sciences, 39(1), 90-97.
Kim, M.; Blair, K. & Lim, K. (2014). Using tablet assisted Social Stories™ to improve classroom behavior for adolescents with intellectual disabilities. Research in Developmental Disabilities, 35(9).
Mcconkey, R., Craig, S., & Kelly, C. (2019). The prevalence of intellectual disability: A comparison of national census and registers records. Research in Developmental Disabilities, 89, 69-75.
Morlock, L., Reynolds, J. L., Fisher, S., & Comer, R. J. (2015). Video modeling and word identification in adolescents with Autism Spectrum Disorder. Child Language Teaching and Therapy, 31(1), 101-111.
Mosavi, F., Abazari, Z., Beigipoor, F., & Asadi N. (2016). Effectiveness of Multimedia Education Program on the Development of Self-Help and Life Skills in Educable, Mentally Retarded Students. Iranian Rehabilitation Journal, 14(3), 179-184.
O’Handley, R.D., Radly, K.C., & Whipple, H.M. (2015). The Relative Effects of Social Stories and Video Modeling toward Increasing Eye Contact of Adolescents with Autism Spectrum Disorder. Research in Autism Spectrum Disorders, 11, 101-111.
Olçay Gül, S. (2016). The Combined Use of Video Modeling and Social Stories in Teaching Social Skills for Individuals with Intellectual Disability. Educational Sciences: Theory and Practice, 16(1), 83-107.
Reynhout, G., & Carter, M. (2011). Evaluation of the efficacy of Social Stories™ using three single subject metrics. Research in Autism Spectrum Disorders, 5(2), 885-900.
Sansosti, F. J., & Powell-Smith, K. A. (2008). Using Computer-Presented Social Stories and Video Models to Increase the Social Communication Skills of Children with High-Functioning Autism Spectrum Disorders. Journal of Positive Behavior Interventions, 10(3), 162-178
Simpson, N., Mizzen, L., & Cooper, S. (2016). Intellectual disabilities. Psychiatric Disorders, 44(11), 679-682.
Van Laarhoven, T., & Van Laarhoven-Myers, T. (2006). Comparison of Three Video-based Instructional Procedures for Teaching Daily Living Skills to Persons with Developmental Disabilities. Education and Training in Developmental Disabilities, 41(4), 365-381.
Van Laarhoven, T., Zurita, L., Johnson, J. W., Grider, K. M., & Grider, K. L. (2009). Comparison of Self, Other, and Subjective Video Models for Teaching Daily Living Skills to Individuals with Developmental Disabilities. Education and Training in Developmental Disabilities, 44(4), 502-529.
Wu, P., Cannella-Malone, H. I., Wheaton, J. E., & Tullis, C. A. (2014). Using Video Prompting With Different Fading Procedures to Teach Daily Living Skills. Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 31(2), 129-139.
Zimbelman, M., Paschal, A., Hawley, S. R., Molgaard, C. A., & St. romain, T. (2007). Addressing physical inactivity among developmentally disabled students through visual schedules and social stories. Research in Developmental Disabilities, 28(4), 386-396.