نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 کارشناس ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان
2 دانشیار روانشناسی دانشگاه تبریز
3 استاد روانشناسی دانشگاه تبریز
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی الگودهی ویدئویی بر ارتباط چشمی و تعاملات اجتماعی کودکان با اختلالهای طیف اتیستیک بود. روش پژوهش آزمایشی تک آزمودنی بود. جامعه آماری شامل همه کودکان با اختلالهای طیف اتیستیک شهر تبریز بود. نمونه شامل چهار کودک (2 پسر و 2 دختر) 6 تا 10 سال با اختلالهای طیف اتیستیک بودند که به شیوه در دسترس از مرکز ویژه کودکان اتیستیک انتخاب شدند. از طرح خطوط پایه چندگانه برای هر آزمودنی استفاده شد و برای تجزیهوتحلیل دادهها، از تحلیل نموداری استفاده شد. تجزیهوتحلیل دادهها نشان داد که روش الگودهی ویدئویی بر ارتباط چشمی و تعاملات اجتماعی آزمودنیها تأثیر دارد.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
aa
نویسندگان [English]
- vahab mohammadpour 1
- jalil babapour 2
- abbas bakhshipour 2
- majid mahmoudalilo 3
چکیده [English]
aa
کلیدواژهها [English]
- aa