آقایوسفی، ع. (1391). اثر مقابله درمانگری مادران بر پرخاشگری کودکان عقبمانده ذهنی آنان. فصلنامه خانواده پژوهی، 8 (31)، 304-291.
اشجع، م؛ فرحبخش، ک؛ سدرپوشان، ن؛ و ستوده، ز. (1391). بررسی اثربخشی رویکرد پذیرش و تعهد بر کاهش افسردگی زنان خانهدار شهر تهران. فصلنامه فرهنگی-تربیتی زنان و خانواده، 19(7)، 185-167.
ایزدی، ر؛ و عابدی، م. ر. (1394). درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد. (چاپ چهارم). تهران: جنگل.
باخ، پ. ا؛ و موران، د .ج . (1394). ACT در عمل، مفهومپردازی مورد در درمان پذیرش و تعهد. (ترجمهی کمالی، س. و کیانراد، ن). تهران: انتشارات ارجمند. (تاریخ انتشار به زبان اصلی ندارد).
برادران، م؛ زارع، ح؛ علیپور، ا؛ و فرزاد، و. (1395). مقایسه اثربخشی درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش و مصاحبه انگیزشی بر کاهش اضطراب، افسردگی، فشار روانشناختی و افزایش امید بیماران مبتلا به فشار خون اساسی. مجله روانشناسی بالینی، 4(32)، 105-95.
دهقانی، ی. (1395). اثربخشی درمان گروهی پذیرش و تعهد بر افسردگی و کیفیت زندگی بیماران زن دیالیزی. مجله روانشناسی بالینی، 3(31)، 9-1.
رضائیان، م؛ ابراهیمی، ا؛ و ضرغام، م. (1393). درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر فاجعهپنداری و ناتوانکنندگی درد در زنان مبتلا به درد مزمن لگن. مجلهی علمی پژوهشی پژوهشهای علوم شناختی و رفتاری، 4(2)، 30-17.
سلطانیفر، ع؛ رضایی اردانی، ا؛ جعفرزاده فدکی، س. م؛ و سلطانیفر، آ. (1388). مطالعه مورد–شاهدی اضطراب و افسردگی در والدین کودکان مبتلا به اختلالات اضطرابی. فصلنامه اصول بهداشت روانی، 1، (41)، 60-51.
سید اسماعیلی قمی، ن؛ کاظمی، ف؛ و پزشک، ش. (1394). تأثیر آموزش برنامۀ کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر میزان فشار روانی مادران کودکانِ کمتوان ذهنی. فصلنامه افراد استثنایی، 17، 148-131.
شکوهییکتا، م؛ و زمانی، ن. (1387). اثربخشی آموزش مهارتهای مدیریت خشم بر ارتباط مادران با فرزندان کمتوان ذهنی و دیرآموز. فصلنامهی خانواده پژوهی، 15(4)، 246-231.
شیرازی تهرانی، ع؛ و غلامرضایی، س. (1394). اثربخشی آموزش کاهش تنیدگی مبتنی بر ذهن آگاهی بر سلامت عمومی مادران کودکان کمتوان ذهنی. تعلیم و تربیت استثنایی، 9(137)، 16-5.
علمداری، ا. (1392). اثربخشی درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش بر رضایت زناشویی و کیفیت زندگی زوجین نابارور. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بالینی. دانشگاه محقق اردبیلی، دانشکدهی علوم تربیتی و روانشناسی.
غلامحسینی، ب؛ خدابخشی کولایی، آ؛ و تقوایی، د. (1394). اثربخشی درمان گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد در بهبود افسردگی و تصویر بدنی زنان مبتلا به چاقی. سلامت اجتماعی، 2(1)، 8-1.
کرمی، ا. (1388). بررسی ناکامی و آزمون ترسیمی ناکامی، تهران: انتشارات روانسنجی تهران.
کمیجانی، م. (1391). کودکان استثنایی و چالشهای مادران. مجله تعلیم و تربیت استثنایی، 110(2)، 44-38.
لطفی کاشانی، ف. (1387). تاثیر مشاورهی گروهی مبتنی بر رویکرد رفتاری–شناختی در کاهش نگرشهای ناکارآمد. اندیشه و رفتار، 2(8)، 78-67.
مژدهی، م. ر. (1390). بررسی مکانیسم تغییر درمان پذیرش و تعهد در درمان اختلال اضطراب فراگیر. رسالهی دکتری. دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکدهی روانشناسی و علوم تربیتی.
ملکپور، م؛ فراهانی، ح؛ آقایی، ا؛ و بهرامی، ع. (1385). تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر کاهش فشار روانی مادران کودکان عقبماندهی ذهنی و عادی. پژوهش در حیطهی کودکان استثنایی، 2(20)، 676-661.
مؤللی، گ؛ پور محمدرضای تجریشی، م؛ و اسدملایری، س. (1392). تاثیر درمانگری شناختی-رفتاری بر سلامت عمومی و نشانههای افسردگی مادران کودکان کمشنوا. تعلیم و تربیت استثنایی، 9(122)، 16-6.
مهردوست، ز؛ طاهر نشاطدوست، ح؛ و عابدی، ا. (1390). اثربخشی پذیرش و تعهد درمانی بر کاهش توجه متمرکز بر خود و علائم اختلال اضطراب اجتماعی دانشجویان. پژوهشهای مشاوره، 43، 133-117.
میلانیفر، ب. (1384). روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی (چاپ شانزدهم). تهران: نشر قومس.
ناوس، و. ج. (1393). تحمل ناکامی، چگونه بر ناکامیهای خود غلبه کنید؟ (ترجمهی بابارئیسی، م؛ و علیمهدی، م). تهران: انتشارات نظری. (تاریخ انتشار به زبان اصلی ندارد).
یکتاخواه، س. (1388). مقایسه میزان تنیدگی و شیوه مقابله با آن در مادران دانشآموزان کمتوان ذهنی، نابینا، کمشنوا و عادی مقطع ابتدایی شهرستان کرج. ماهنامه تعلیم و تربیت استثنایی، 89 و 88، 13-3.
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (5th Ed). Washington, DC: Author.
Bardeen, J. R., and Fergus, T. (2016). The interactive effect of cognitive fusion and experiential avoidance on anxiety, depression, stress and posttraumatic stress symptoms. Journal of Contextual Behavioral Science, 5(1), 1-6.
Berkowitz, L. (2012). A cognitive-neoassociation theory of aggression. Thousand Oaks: Sage.
Butler, L., Johns, L. C., Byrne, M., Joseph, C., Odonoghue, E., Jolley, S., Morris, E. M. J., and Oliver, J. E. (2016). Running acceptance and commitment therapy groups for psychosis in community settings. Journal of Contextual Behavioral Science, 5, 33–38.
Chand, L. (2015). A study of frustration tolerance in relation to achievement motivation and sports achievements. International Journal of Applied Research, 1, 6, 92-94.
Chen, T., Lu, R., Chang, A., Chu, D., and Chou, x. (2006). The Evaluation of cognitive-behavioral group therapy on patient depression and self-Esteem. Archives of psychiatric Nursing, 20(1), 3-11.
Chronis, A. M., Gamble, S. A., Robert, J. E., and Pelham, L. V. E. (2006). Cognitive Bahavioral Depression Treatment for mothers in children with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder. Behavior Therapy, 37(2), 143-158.
Clarke, S., Kingston, J., James, K., Bolderston, H., and Reminington, B. (2014). Acceptance and Commitment Therapy group for treatment-resistant participants: Arandomized controlled trial. Journal of Contextual Behavioral Science, 3, 179–188.
Costa, P. T., and McCrae, R. R. (1993). Bullish on personality psychology, The Psychologist, 9, 302 -303.
Duff, H., Larsson, A., and McHugh, L. (2016). Evaluations of self-referential thoughts and their association with components of Acceptance and Commitment Therapy. Journal of Contextual Behavioral Science, 5(1), 39-47.
Fiorillo, D., MCLean, C., Pistorello, J., Hayes, S. C., and Follette, V. M. (2017). Evaluation of a web-based acceptance and commitment therapy programfor women with trauma-related problems: A pilot study, Journal of Contextual Behavioral Science, 6, 104–113.
Hastings, R. P. (2002). Parental stress and behavior problems of children with developmental disability. Journal of IntellectualDevelopmental Disability, 27, 149-160.
Hayes, S. C., Barnes-Holmes, D., and Roche, B. (2001). Relational Frame theory a post-Skinnerian account of human language and cognition. New York: Kluwer academic.
Hayes, S. C. (2008). Climbing our hills: A beginning conversation on the comparison of Acceptance and commitment therapy and traditional cognitive behavioral therapy. Clinical Psychology: Science and practice, 15, 286-295.
Hayes, S. C., Strosahl, K., and Wilson, K. G. (1999). Acceptance and commitment therapy: an experiential approach to behavior change. New York: Guilford.
Hazlett-Stevens, H. (2012). Mindfulness-based stress reduction for comorbid anxiety and depression: Case report and clinical considerations. Journal of Nervous and Mental Disease, 4(11), 999-1003.
Hofmann, S. G., and Smit, J. A. J. (2008). Cognitive-behavioral therapy for adult anxiety disorders: A meta-analysis of randomized placebo-controlled trials. Journal of Clinical Psychiatry, 69(4), 621-632.
Horowitz, J. L. (2006). Preventing Depression in Adolescents a Prospective Trial of Two Universal Prevention Prgrams. Dissertation Submitted To The Faculty Of The Graduate School Of Vanderbilt University.
Khamis, V. (2007). Psychological distress among parents of children with mental retardation in the United Arab Emirates. Social Science &Medicine, 64, 850-857.
Kowalkowski, J. D. (2012). The Impact of a Group-based Acceptance and Commitment Therapy Intervention on Parents of Children Diagnosed with an Autism Spectrum Disorder. [Doctoral Dissertaition], Ypsilanti, mishigan Univercity.
Kumari, N., and Blackburn, I. M. (2002). How specific are negative automatic thoughts to a depressed population? An exploratory study. British Journal of Medical Psychology, 65(2), 167-176.
Lam, D. A. (1998). Cognitive theory of depression in checkleys.the management of depression. Oxfor: black well. 1998; 94-124.
Landy, L. N., Schneider, R. L., and Arch, J. J. (2015). Acceptance and commitment therapy for the treatment of anxiety disorders: a concise review. Current Opinion in Psychology, 2, 70-74.
McKay, M., Davise, M., and Faning, P. (2011). Thoughts and Feeling: Taking Control of Your Moods and Your Life (4thEd). Oakland, CA: New Harbinger Publication.
Miranda, J., Gross, J. J., Persons, J. B., and Hahn, J. (2003). Mood matters: Negative mood induction actvates dysfunctional attitudes in women vulnerable to depression cognitive. Therapy and Research, 22, 363-376.
Montgomery, D. (2015). The effects of acceptance and commitment therapy on parents of children diagnosed with autism. [Doctoral Dissertaition], Walden University.
Raftery-Helmer, J. N., and Moore, P. S. (2016). The promise of Acceptance and Commitment Therapy (ACT). Journal of Contextual Behavioral Science, 5(1), 64-69.
Smallwood, R. F., Potter, J. S., and Robin, D. A. (2016). Neuro physiological mechanisms in acceptance and commitment Therapy in opioid-addicted patients with chronic pain. Psychiatry Research: Neuro imaging, 250, 12–14.
Twohig, M. P. (2012). Acceptance and Commitment Therapy: Introduction. Cognitive and Behavioral Practice, 19(4), 499-507.
Villatte, J. L., Vilardaga, R., Villatte, M., Vilardaga, J. C. P., Atkins, D. C., and Hayes, S. C. (2016). Acceptance and Commitment Therapy modules: Differential impact on treatment processes and outcomes, Behaviour Research and Therapy, 77, 52 – 61.
Weich, S., Churchill, R., and Lewis, G. (2003). Dysfunctional attitudes and the common mental disorders in primary care. Journal of Affective Disorder, 75, 269-78.
Wersebe, H., Lieb, R., Meyer, A. H., Hoyer, J., Wittchen, H-U., and Gloster, A. T. (2017). Changes of valued behaviors and functioning during an Acceptance and Commitment Therapy Intervention, Journal of Contextual Behavioral Science, 6, 63–70.
Whittingham, K., Sanders, M., McKinlay, M., and Boyd, R. N. (2014). Interventions to reduce behavioral problems in children with cerebral palsy. Pediatrics, 133, 1-9.