جعفری، ز. و رضایی، ا. (1392). بررسی وضعیت شناختی، یادگیری و حافظه واژگانی در ناشنوایان بزرگسال. فصلنامه شنواییشناسی، 22(2). 82-73.
حسنزاده، س. و نیکخو، ف. (1395). اثربخشی برنامه جامع توانبخشی والد محور نوایش بر رشد مهارتهای ارتباطی اولیه و زبانی کودکان ناشنوای 0 تا 2 سال.
فصلنامه توانبخشی، 17(4)، 337-326.
دلخواه، ز.، سلیمانی، ز.، دادگر، ه. و موسوی، ن. (1394). مقایسه توانایی نظریه ذهن پایه درکودکان کاشت حلزون فارسی زبان 5 تا 6 سال با همسالان طبیعی.
فصلنامه توانبخشی نوین، 9 (3)، 78-72.
سلیمانی، ف.، ساجدی، ف.، هاشمی، س. ب. و منشیزاده، ل. (1394). مروری بر پیشرفت مهارتهای ادراک شنوایی، زبان و گفتار در کودکان دارای کاشت حلزون.
مجله علمی پزشکی جندی شاپور، 14(6)، 735-721.
سیدی، ا. ا.، مهری، آ.، معروفی زاده، س. و ظریفیان، ط. (1396). بررسی خطاهای واجشناسی کودکان با کاشت حلزون و کمشنوای شدید دارای سمعک و طبیعی 6 ساله در شهر تهران.
مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران، 20(147)، 403-398.
شاکری، م. ت.، قاسمی، م.، امیرآبادی، ا.، شاهرخی، م. و دزیانی، ف. (1386). بررسی اختلالات شنوایی در پسران 7-11 ساله فاقد بیماری شناختهشده شنوایی شهر مشهد در سال تحصیلی 1384-1383. مجله گوش، گلو، بینی و حنجره ایران، 19(50)، 190-185.
شمسیان، ف. و فرقدانی چهارسوقی، ز. (1395). مقایسه میزان سرعت و درک خواندن دانش آموزان کاشت حلزون شده و شنوای پایه اول دبستان.
مجله پژوهش در علوم توانبخشی، 12(4)، 199-194.
علیپور، ا.، حسنزاده، س. و تات، م. (1388). بررسی کمی و کیفی وضع مطلوب و موجود و عملکرد مطلوب یادگیری، دروندادها و فرایندهای آموزش استثنایی کشور. گزارش 134 از مجموعه گزارش نهایی مطالعات کمیته مؤلفههای اصلی.
فتحی واجارگاه، ک. (1385). کالبدشکافی برنامه درسی تجربهشده، قلمرو برنامه درسی در ایران: ارزیابی وضع موجود و ترسیم چشمانداز مطلوب. تهران: انتشارات سمت.
فرامرزی، س.، محسنی اژیه، ع. ر.، ابطحی، س. ح. ر. و سپهر نژاد، م. (1395). رابطه استرس والد-کودک با مهارتهای رشدی و تحولی کودکان کاشت حلزون شده.
فصلنامه توانبخشی، 17(2)، 127-118.
قدمی، م. (1391). بررسی مبانی نظری رویکرد جداسازی در آموزشوپرورش استثنایی ایران. فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، 2(8)، 98-77.
کارشکی، ح. و محسنی، ن. (1391). انگیزش در یادگیری و آموزش: نظریهها و کاربردها. چاپ اول، تهران: آوای نور.
کاظمی، ص. (1392). تحلیل و ارزیابی برنامه درسی حرفهآموزی دانشآموزان کمتوان ذهنی و طراحی آن مبتنی بر الگوی برنامه درسی انفرادی. رساله دوره دکتری در رشته برنامهریزی درسی، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علومتربیتی و روانشناسی.
کرسول، ج. د. (2009)، طرح پژوهش رویکردهای کمی، کیفی و ترکیبی. ترجمه ع. کیامنش، م. دانای طوسی، (1391)، تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبائی.
کریمی، ع.، داعیپور، پ. و پوراسماعیلی، ز. (1388). مجموعه داستانهای پرلز 2001 و 2006. تهران: پژوهشگاه مطالعات آموزش پرورش.
گال، م.، والتر، ب. و گال، ج. (2005). روشهای پژوهش کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی. ترجمه ا. ر. نصر، (1387)، جلد دوم، تهران: انتشارات سمت.
گوتک، ج. ل. (1997). مکاتب فلسفی و آرای تربیتی. ترجمه م. ج. پاکسرشت، (1387)، چاپ هفتم، تهران: انتشارات سمت.
محسنی اژیه، ع.، فرامرزی، س.، ابطحی، س. ح. ر.، سپهر نژاد، م. و نیلفروش، م. ح. (1394). بررسی و مقایسه رشد زبانی کودکان کاشت حلزون شده و کودکان دارای شنوایی طبیعی.
مجله پژوهش در علوم توانبخشی، 11(2)، 141-133.
موللی، گ.، میرخانی، س. م.، نعمتی، ش. و مللی، م. (1390). بررسی وضعیت اشتغال اعضای کانون ناشنوایان شهر تهران. شنواییشناسی، 20(2)، 46-39.
ورتس، م.، کالاتا، ر. و تامکینز، ج. (2007). زمینه آموزش کودکان استثنایی. ترجمه م. امیر مجدی، (1389)، ویرایش سوم، انتشارات شهرآشوب.
هالاهان، د. و کافمن، ج. (2009). فراگیران استثنایی: مقدمهای بر آموزش ویژه. ترجمه ح. علیزاده، ه. صابری، ژ. هاشمی، م. محیالدین، (1388)، تهران: نشر ویرایش.
یوسفی نمینی، آ. س.، غباری بناب، ب.، حسنزاده، س. و شکوهی یکتا، م. (1393). تدوین برنامهی مدیریت رفتار برای مادران کودکان ناشنوا و بررسی اثربخشی آن بر کاهش تنیدگی مادران.
فصلنامه روانشناسی بالینی، 6(3)، 107-95.
Akker, J. v. D., Fasoglio, D., & Mulder, H. (2010). A curriculum perspective on plurilingual education. Published by the Council of Europe.
Bayat, M. (2011). Teaching Exceptional Children. 1th ed., published by McGraw-Hill.
Compton, M. V., Tucker, D. A., Flynn, F., & Perry, F. (2009). Preparation and Perceptions of Speech-Language Pathologists Working With Children With Cochlear Implants. Communication Disorders Quarterly, 30(3), 142-154.
Edina, J., & Marta, E. (2005). Self-esteem and Coping Strategies among Deaf Students. Journal of Deaf Studies and Deaf Education, 10(1), 63-82.
Greenspan, S. I., & Wieder, S. (2006). Infant and Early Childhood Mental Health: A Comprehensive Developmental Approach to Assessment and Intervention, 1th ed., American Psychiatric Publishing.
Greenspan, S. I., & Lewis, D. (2005). The Affect-Based Language Curriculum (ABLC): An Intensive Program for Families, Therapists, and Teachers. Published by the Interdisciplinary Council on Developmental and Learning Disorders (ICDL).
Greenspan, S. I., & Shanker, S. G. (2004). The first idea: how symbols, language, and intelligence evolved from our primate ancestors to modern humans. Da Capo Pressd.
Hindley, P. A. (2005). Mental health problems in deafchildren. Current Paediatrics, 15(2), 114-119.
Hopman, M., Winter, M. D., & Koops, W. (2012). The Hidden Curriculum of Youth Policy: A Dutch Example. Published by SAGE.
Kelly, L. P. (2003). The Importance of Processing Automaticity and Temporary Storage Capacity to the Differences in Comprehension Between Skilled and Less Skilled College-Age Deaf Readers. Journal of Deaf Studies and Deaf Education, 8(3), 230-249.
Lee, H. J. (2010). Cultural Factors Related to the Hidden Curriculum for Students With Autism and Disabilities. Intervention in School and Clinic, 46(3), 141–149.
Lincoln, Y., & Guba, E. (1985). Naturalistic Inquiry. Published by SAGE.
Lynas, W. (2005). Controversies in the education of deaf children. Current Paediatrics, 15(3), 200-206.
Mehravari, A. S., Emmorey, K., Prat, C. S., Klarman, L., & Osterhout, L. (2017).
Brain-Based Individual Difference Measures of Reading Skill in Deaf and Hearing Adults.
Neuropsychologia, In Press, Accepted Manuscript, Available online 4 May 2017. pii: S0028-3932(17)30170-7. doi: 10.1016.
Mirzaee, M., Farahani, A., Heidari, M., & Amrai, K. (2011). Comparing self-handicapping among blind and deaf students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 15, 777-779.
Moores, D. F., & Martin, D. S. (2006). Deaf learners: developments in curriculum and instruction. Gallaudet University Press.
Mullis, V. S., Kennedy, A. M., Martin, M. O., & Sainsbury, M. (2006). PIRLS 2006 Assessment Framework and Specifications, 2th ed., TIMMS & PIRLS International Study Center.
Niparko, J. K. (2009). Cochlear Implants: Principles & Practices, 2th ed., Published by Lippincott Wiilliams & Wilkins.
Piaget, J. (1959). The language and thought of the child, 3th ed., Publish by Routledge & Kegan Paul Ltd.
Rietveld, C. (2010). Early Childhood Inclusion: The Hidden Curriculum of Peer Relationships. New Zealand Journal of Educational Studies, 45(1), 17-32.
Seawright, J., & Gerring, J. (2008). Case Selection Techniques in Case Study Research:A Menu of Qualitative and Quantitative Options. Political Research Quarterly, 61(2), 294-308.
Stangvic, G. (2005). Conflicting perspectives on learning disabilities. In C. Clark, & M. Alan, Theorizing Special Education. ISBN 0-203-97956-7 Master e-book.
Sternberg, R. J. (2008). Cognitive Psychology. 5th ed., Wadsworth & Cengage Learning Publishers. ISBN-13: 978-0-495-50629-4
Tomlinson, C. A., & Strickland C. A. (2005). Differentiation in Practice: A Resource Guide for Differentiating Curriculum. Published by SAGE.
UNESCO. (2003).
Overcoming Exclusion through Inclusive Approaches in Education; A challenge & A Vision. http://unesdoc.unesco.org/ images/0013/001347/134785e.pdf
Vermeulen, A. M., van Bon W., Schreuder, R., Knoors, H., & Snik, A. (2007). Reading comprehension of deaf children with cochlear implants. J Deaf Stud Deaf Educ, 12(3), 283-302.
Wagner, S., Müller, C., Helmreich, I., Huss, M., & Tadić, A. (2015). A meta-analysis of cognitive functions in children and adolescents with major depressive disorder.
European Child & Adolescent Psychiatry. 24(1), 5-19.
Wolters, N.,
Knoors, HE.,
Cillessen, AH., &
Verhoeven, L. (2011). Predicting acceptance and popularity in early adolescence as a function of hearing status, gender, and educational setting
. Research in Developmental Disabilities, 32(6), 2553-2565.