اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تنظیم شناختی هیجان و تحمل ابهام دانش‌آموزان مبتلا به اختلال وسواس فکری- عملی

مسلم اصلی آزاد؛ غلامرضا منشئی؛ امیر قمرانی

دوره 9، شماره 36 ، بهمن 1398، ، صفحه 33-53

http://dx.doi.org/10.22054/jpe.2019.44480.2027

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تنظیم شناختی هیجان و تحمل ابهام دانش‌آموزان مبتلا به اختلال وسواس فکری- عملی انجام گرفت. پژوهش حاضر نیمه­آزمایشی با طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه  کنترل و مرحله پیگیری دو ماهه بود. جامعه آماری پژوهش حاضر، شامل دانش‌آموزان مبتلا به اختلال وسواس فکری- عملی شهر اصفهان ...  بیشتر

اثربخشی آموزش ذهن آگاهی کودک محور بر سازگاری اجتماعی و علائم افسردگی کودکان مبتلا به اختلال افسردگی

غلامرضا منشئی؛ لاله حسینی

دوره 8، شماره 29 ، اردیبهشت 1397، ، صفحه 179-200

http://dx.doi.org/10.22054/jpe.2018.26467.1655

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش ذهن­آگاهی کودک­محور بر سازگاری اجتماعی و علائم افسردگی کودکان مبتلا به اختلال افسردگی شهر اصفهان صورت پذیرفت. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمام کودکان دارای اختلال افسردگی شهر اصفهان در سال تحصیلی 96-1395 بودند که به مراکز مشاوره و خدمات روان­شناختی آموزش و پرورش مراجعه کرده بودند. روش پژوهش ...  بیشتر