تأثیر مداخله مبتنی بر ذهنآگاهی بر کیفیت زندگی و بهزیستی روانشناختی مادران دانش-آموزان کمتوان ذهنی

طیبه تازیکی؛ خدامراد مؤمنی؛ جهانگیر کرمی؛ غلامعلی افروز

دوره 12، شماره 45 ، فروردین 1401

http://dx.doi.org/10.22054/jpe.2022.58755.2282

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر مداخله مبتنی بر ذهن­آگاهی بر کیفیت زندگی و بهزیستی روانشناختی مادران دانش­آموزان کم­توان ذهنی انجام گرفت. جامعه پژوهشی شامل کلیه مادران دانش­آموزان با کم­توانی ذهنی استان گلستان بود، که 30 نفر از آنان به شیوه نمونه­گیری تصادفی ساده انتخاب شده و در طرح نیمه­آزمایشی با گروه کنترل و از نوع طرح ...  بیشتر

بررسی تاثیر توان‌بخشی شناختی رایانه ای بر کاهش اجتناب شناختی دانش آموزان با اختلال یادگیری ویژه

اکرم آبباریکی؛ کامران یزدانبخش؛ خدامراد مؤمنی

دوره 9، شماره 33 ، اردیبهشت 1398، ، صفحه 69-96

http://dx.doi.org/10.22054/jpe.2019.35988.1860

چکیده
  اختلال یادگیری ویژه، یک اختلال عصبی رشدی است. دانش‌آموزان با اختلال سطح بالایی از مشکلات شناختی را دارند که منجر به افت تحصیلی آن‌ها می‌شود. پژوهش حاضر باهدف بررسی تأثیر توان‎بخشی شناختی رایانه‌ای بر کاهش اجتناب شناختی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری ویژه انجام شد. پژوهش حاضر نیمه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون_پس‌آزمون با گروه کنترل ...  بیشتر

اثربخشی توانبخشی شناختی رایانه ای بر کاهش نارسایی شناختی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری

اکرم آبباریکی؛ کامران یزدانبخش؛ خدامراد مؤمنی

دوره 7، شماره 26 ، شهریور 1396، ، صفحه 127-157

http://dx.doi.org/10.22054/jpe.2017.22223.1571

چکیده
  اختلال یادگیری ویژه ، یک اختلال عصبی تکاملی است. دانش آموزان مبتلا به این اختلال سطح بالایی از مشکلات شناختی دارند که منجر به افت تحصیلی آن ها می شود. پژوهش حاضر با هدف اثربخشی توانبخشی شناختی رایانه ای بر کاهش نارسایی شناختی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ویژه انجام شد. پژوهش حاضر نیمه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون پس‌آزمون بود. جامعه ...  بیشتر