بررسی تاثیر توان‌بخشی شناختی رایانه ای بر کاهش اجتناب شناختی دانش آموزان با اختلال یادگیری ویژه

اکرم آبباریکی؛ کامران یزدانبخش؛ خدامراد مؤمنی

دوره 9، شماره 33 ، اردیبهشت 1398، ، صفحه 69-96

http://dx.doi.org/10.22054/jpe.2019.35988.1860

چکیده
  اختلال یادگیری ویژه، یک اختلال عصبی رشدی است. دانش‌آموزان با اختلال سطح بالایی از مشکلات شناختی را دارند که منجر به افت تحصیلی آن‌ها می‌شود. پژوهش حاضر باهدف بررسی تأثیر توان‎بخشی شناختی رایانه‌ای بر کاهش اجتناب شناختی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری ویژه انجام شد. پژوهش حاضر نیمه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون_پس‌آزمون با گروه کنترل ...  بیشتر

اثربخشی توانبخشی شناختی رایانه ای بر کاهش نارسایی شناختی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری

اکرم آبباریکی؛ کامران یزدانبخش؛ خدامراد مؤمنی

دوره 7، شماره 26 ، شهریور 1396، ، صفحه 127-157

http://dx.doi.org/10.22054/jpe.2017.22223.1571

چکیده
  اختلال یادگیری ویژه ، یک اختلال عصبی تکاملی است. دانش آموزان مبتلا به این اختلال سطح بالایی از مشکلات شناختی دارند که منجر به افت تحصیلی آن ها می شود. پژوهش حاضر با هدف اثربخشی توانبخشی شناختی رایانه ای بر کاهش نارسایی شناختی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ویژه انجام شد. پژوهش حاضر نیمه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون پس‌آزمون بود. جامعه ...  بیشتر

اثربخشی بازی با کلمات احساسی بر کاهش نارسایی هیجانی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری

اکرم آبباریکی؛ بیتا شلانی

دوره 6، شماره 24 ، اسفند 1395، ، صفحه 205-225

http://dx.doi.org/10.22054/jpe.2017.20693.1526

چکیده
  اختلال یادگیری ویژه، یک اختلال عصبی تکاملی است. دانش‌آموزان مبتلا به این اختلال علاوه بر مشکلات تحصیلی، سطح بالایی از مشکلات اجتماعی_ هیجانی دارند. پژوهش حاضر با هدف اثربخشی بازی‌درمانی با کلمات احساسی بر نارسایی هیجانی دانش‌آموزان با ناتوانی یادگیری انجام شد. پژوهش حاضر نیمه‌آزمایشی با پیش‌آزمون_پس‌آزمون بود. جامعه آماری شامل ...  بیشتر